FruRafn skriver:
alle de ting du nævner der er meget kulhydratsindholdige, og det skal man altså og være påpasselig med, da man let får for mange af dem.
Jeg vil anbefale madlog.dk, det har indtil videre hjulpet mig af med knap 12 kilo, samme med 3-4 ganges træning om ugen:-)
Der sammensætter man selv sin mad, og så logger man alt hvad man indtager.
Min kost for i dag f.eks. ser sådan her ud:
Morgenmad: 200 gr. cheasy vanilje youghurt med 40 gram isis choko crunch (den er meeega lækker)
Mellemmåltid 1: en kop chai-te med skummetmælk og sødemiddel
Frokost: 300 gram råkost af gulerødder med 30 gram rosiner og en appelsin presset ud over
Mellemmåltid: 2 skiver minimum fuldkornsknækbrød med levevis hvidløgsost imellem
Aftensmad: Indisk risret med masser grøntsager, rejer og brune ris. Græsk youghurt 2% med koriander og hvidløg til.
Alt i alt ca. 1500 kalorier, hvilket er det jeg må få om dagen, uden træning. At jeg så skal 1½ time til træning senere, deter jo bare bonus:-)
Held og lykke med det hele! Skriv endelig hvis du har spørgsmål:-)
Hej tusinde tak fordi jeg lige måtte se din madplan for en dag :-)
Jeg gik på et tidspunkt til noget vægt kontrol hos lægen (jeg vejer nok kg for meget) og der sagde de jeg kun måtte få 1200 kalorier om dagen.
Kæresten er gået på en kur han fik af en ven. Nok er den røv kedelig men over vejer at prøve den.
Morgenmaden består af havregryn med ymerdrys, samt røræg.
Til mellemmåltid 1 æg eller protein drik eller stykke kylling.
til frokost 2 æg eller protein drik eller kylling med ris.
mellemmåltid æg, tun eller protein drik.
aftensmad, laks, kylling eller æg med kogtegrøntsager.
og træner man må man til mellemmåltid få en protein driik om aften.
Jeg er lidt kræsen så laks spiser jeg ikke. og jeg kan ikke klare lugten af mad om morgen.
Men vennen har tabt over 20 kg på denne kur.