Nu går jeg på kur, nogen som vil joine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2008

ivfmarie

Jeg tror jeg hopper med... jeg kan ikke være i mit tøj længere, og det er noget billigere at tabe mig end at købe ny garderobe.
Jeg springer på vægten i morgen tidlig - og så får I den offentliggjort (smiley med skræk-udtryk), og Bacon, jeg er med på at konkurrere - det er sådan jeg skal ha det!

Susan... hvis vi nu vi nøjes med at have én tråd som vi hiver frem et par gange om ugen når vi har været aktive e.lign, så kan uinteresserede jo bare lade den ligge?

Marie - der liiige skal have ordnet en plade rittersport inden vi går igang (og det er selvfølgelig en af de store - man har vel stil??)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2008

Astrid P

Man kunne også selv føre regnskab med motionen, og så skrive det når man skriver hvordan det er gået til den ugentlige vejning.
Altså skrive hele ugens motionsforløb... I stedet for at den skal frem hver dag når en af os har være på motionscyklen, så er det kun hver mandag (eller hvilken vejedag vi nu vælger) at den kommer op!

Anmeld

12. oktober 2008

Rasmine

For mit eget vedkommende tror jeg at jeg vil starte med at skulle "udføre" (mindst) 3 motionsagtige ting om ugen.
Og så trappe op, derefter.

Er der i øvrigt nogle som får de der "6" om dagen?
Jeg gør vist ikke helt.

Hvad skal vi kalde slanketråden?
-Ikke noget med slanke, eller kur, eller i den stil, vel?
-Synes det er så nederen, heller noget positivt-agtigt-noget?

Anmeld

12. oktober 2008

Rasmine

Susan1978 skriver:

Jeg vil gerne være med, men skal vi ikke holde den herinde ved os...

eller vil andre synes det er irriterende.. ?

Susan

Synes også den skal blive "herinde".
Orker næsten ikke diskutere i flere dage, om hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Anmeld

12. oktober 2008

Rasmine

PS: jeg har ikke været på kur før.
Hvor mange kilo er realistisk at gå efter pr. uge/måned?
Eller hvordan regner man det ud?

Og hvordan er det nu man regner idealvægten ud?

Mette - uden vægt forresten

Anmeld

12. oktober 2008

Astrid P

Mette, jeg tror ikke du bør tabe dig mere end max ½ kilo om ugen... Måske vil det gå lidt hurtigere i starten, men det er vel også vigtigt for dig at det bliver et varigt vægttab, ikke? 

Google BMI, der kan du regne noget ud. Men det vigtigste er vel i virkeligheden hvad du ser i spejlet .

Anmeld

12. oktober 2008

Anja

Mebach skriver:

Susan1978 skriver:

Jeg vil gerne være med, men skal vi ikke holde den herinde ved os...

eller vil andre synes det er irriterende.. ?

Susan

Synes også den skal blive "herinde".
Orker næsten ikke diskutere i flere dage, om hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Enig !

Anmeld

12. oktober 2008

ivfmarie

Mebach skriver:

PS: jeg har ikke været på kur før.
Hvor mange kilo er realistisk at gå efter pr. uge/måned?
Eller hvordan regner man det ud?

Og hvordan er det nu man regner idealvægten ud?

Mette - uden vægt forresten

Nu er du jo ikke svært overvægtig din bette sild, så ½ kilo om ugen vil nok være realistisk - især når nu du vælger at gøre det ved mere motion og sundere kost, altså i forhold til fx stram diæt.

Idealvægten - BMI, udregnes ved at dividere vægten i kilo med højde x højde(i meter)
Eksempel: en kvinde på 70 kg, der er 1,76 m høj:
70 : 3,09 (1,76 x 1,76) = 22,6 BMI.

Hvis tallet er over 25, bør du være opmærksom på din vægt.

Og så er det en rigtig god ide at bruge målebånd om de uskønne områder - så ser man bonus af motionen med det samme!!

Marie - der gruer for mål og vægt i morgen

Anmeld

12. oktober 2008

Astrid P

Er det okay hvis man ikke gider at have vægt og mål liggende til offentligt skue, men nøjes med at notere hvordan det er gået i vægt og cm hver uge? Så vil jeg nemlig også gerne være med!

Anmeld

12. oktober 2008

Anja

Ja, jeg vælger nok at vente med at melde mig på banen med vægt + mål næste mandag. Tror det vil være lidt misvisende, hvis jeg vejer og måler i morgen  Men ellers er jeg helt med på "sundhedsklubben"  - nu det ikke er en kur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.