Barnepige (løn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Zafir

I mit hovede kommer det an på alder på pigen, kompetence og om det er dag, aften og eller nat...

Jeg vil sige fra 50 til 100 kr, hvor 100 kr er aften/nat for en ung kvinde og 50 kr er dag for en pige på 14-15 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

.....

Det kommer an på alderen, eller hvad man selv synes er rimeligt synes jeg

Hvis du er under 18 så = 65-70 kr. i timen
Hvis du er over så =  80-100 kr. i timen

Tillæg på cirka 40 kr. hvis det er efter kl.18.

Anmeld

15. marts 2011

Laulund87

Ej jeg er da virkelig dybt chokeret over at søskende tillader sig at tage penge, for at passe familie

Min søster får ikke penge for at passe hendes niece, og jeg kunne ikke drømme om at give hende timeløn!

Hvis det er en aften får hun aftensmad, noget lækkert til bagefter, og måske en film.

Hun sidder forresten lige ved siden af og siger at hun aldrig kunne finde på at tage penge for det!! Hun joker allerhøjest med at vi står i dyb gæld til hende

Undskyld trådtarter, men jeg måtte lige have luft

Anmeld

15. marts 2011

Nenus

Laulund87 skriver:

Ej jeg er da virkelig dybt chokeret over at søskende tillader sig at tage penge, for at passe familie

Min søster får ikke penge for at passe hendes niece, og jeg kunne ikke drømme om at give hende timeløn!

Hvis det er en aften får hun aftensmad, noget lækkert til bagefter, og måske en film.

Hun sidder forresten lige ved siden af og siger at hun aldrig kunne finde på at tage penge for det!! Hun joker allerhøjest med at vi står i dyb gæld til hende

Undskyld trådtarter, men jeg måtte lige have luft

Jeg vil så sige, at det var min bror og hans kone der sagde at de ville give mig penge. Men, når de lige pludselig siger "du skal lige komme ind og tage dem i 2 timer", hvor man egentlig ikke har det store valg, fordi de har lavet de og de planer, uden at fortælle det til mig - så vil jeg altså godt mene at man kan tillade sig at tage penge for det?

Det er fuldstændig det samme at få en søskende eller andet familie til det, som det er at få en barnepige udefra. Forskellen er bare, at man måske har mere tillid til familien.

Anmeld

15. marts 2011

lilledittemor

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Girls

Vi har søgt en barnepige. Så vi har mulighed for engang i mellem og tage en tur i biffen, ud og spise eller noget andet om aftenen....

Vi har været så heldig at Mathias dagplejemors datter har henvendt sig, så vi har fået en barnepige som i forvejen kender os som familie....

Men hvad pokker med lønnen? Hvad giver man en ung pige idag for at passe børn..... Altså da jeg tog ud som barnepige var det 40 kr i timen. Men jeg vil da egentlig mene det er en luset løn, for at have så stort et ansvar?

Hvad giver man? Er der forskel på dag og aften? osv osv.....

Jeg har været barnepige nogle gange og jeg har fået 50kr i timen. Der var ikke forskel på dag og aften.

Jeg er 21 år og har tre års erfaring med børn fra institutionslivet og mange flere år med almindelig pasning af børn.

Jeg synes godt at jeg kunne få lidt mere, men det er også pga. mine "kvalifikationer".

Håber at det kunne hjælpe lidt

Anmeld

15. marts 2011

Laulund87

Nenus skriver:

Jeg vil så sige, at det var min bror og hans kone der sagde at de ville give mig penge. Men, når de lige pludselig siger "du skal lige komme ind og tage dem i 2 timer", hvor man egentlig ikke har det store valg, fordi de har lavet de og de planer, uden at fortælle det til mig - så vil jeg altså godt mene at man kan tillade sig at tage penge for det?

Det er fuldstændig det samme at få en søskende eller andet familie til det, som det er at få en barnepige udefra. Forskellen er bare, at man måske har mere tillid til familien.

Okay jeg spørger så min søster og kan hun ikke, ærgeligt så kommer vi ingen steder. Så at din bror ikke gav dig valget, er forkert.

Men jeg synes bestemt ikke at man tager penge når det er så tæt familie! Det er bare min mening

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Jeg er jo så lillesøsteren Laulund87 snakker om
Ringer de og siger: "Vi er inviteret hen til nogle venner i aften, kan du komme og passe Maria, så kan vi hente dig om en halv time?" så siger jeg uden tøven ja, hvis tiden er til det, og så forlanger jeg godt nok ikke noget for det. Jeg betragter det som kvalitetstid med min niece, og så  kan min søster og svoger få noget luft fra mor/far-livet et par timer. Men okay, det er sket meget få gange. Jeg ved det stort set altid flere uger i forvejen. 

Men det sagt, så finder jeg ikke din situation rimlig! Ringede de og sagde at jeg NU skulle passe Maria, ja, så ville jeg nok lægge på i chok. Sådan synes jeg da slet ikke man kan gøre

Til TS: Jeg synes I skal overveje hvad I selv tænker, og så spørge pigen også. Jeg gør rent for en mand, og han spurgte mig hvad jeg ville have for det. Jeg sagde at jeg ikke var helt sikker på hvad der var rimligt,men var glad for at han spurgte! Han kom så frem til 75 kr. i timen, men jeg får dog 100 kr nu. Jeg synes det er en god idé at spørge hende, så hun føler at I også tænker på hende  

Anmeld

15. marts 2011

Enayia

Dinna88 skriver:

Jeg er jo så lillesøsteren Laulund87 snakker om
Ringer de og siger: "Vi er inviteret hen til nogle venner i aften, kan du komme og passe Maria, så kan vi hente dig om en halv time?" så siger jeg uden tøven ja, hvis tiden er til det, og så forlanger jeg godt nok ikke noget for det. Jeg betragter det som kvalitetstid med min niece, og så  kan min søster og svoger få noget luft fra mor/far-livet et par timer. Men okay, det er sket meget få gange. Jeg ved det stort set altid flere uger i forvejen. 

Men det sagt, så finder jeg ikke din situation rimlig! Ringede de og sagde at jeg NU skulle passe Maria, ja, så ville jeg nok lægge på i chok. Sådan synes jeg da slet ikke man kan gøre

Til TS: Jeg synes I skal overveje hvad I selv tænker, og så spørge pigen også. Jeg gør rent for en mand, og han spurgte mig hvad jeg ville have for det. Jeg sagde at jeg ikke var helt sikker på hvad der var rimligt,men var glad for at han spurgte! Han kom så frem til 75 kr. i timen, men jeg får dog 100 kr nu. Jeg synes det er en god idé at spørge hende, så hun føler at I også tænker på hende  

Anmeld

15. marts 2011

FruHolm <3

da jeg passede børn for snart 7 år siden som 14 årig, fik jeg 40 kr i timen ved den en familie for at passe 2 børn på 9 og 10år hvor den ene var udviklingshæmmet, og for 6 år siden som 15 årig ved en anden familie passede jeg deres 3 børn på 1½, 5 og 7 år når jeg ikk havde vagter i deres bageri, de timer jeg passede børn, blev skrevet på min timeseddel i bageriet, så der fik jeg 67 kr i timen

vil nok sige under 18 70 - 80 kr i timen og over 18 100 kr i timen

Anmeld

15. marts 2011

Mor-til-asta-09

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Girls

Vi har søgt en barnepige. Så vi har mulighed for engang i mellem og tage en tur i biffen, ud og spise eller noget andet om aftenen....

Vi har været så heldig at Mathias dagplejemors datter har henvendt sig, så vi har fået en barnepige som i forvejen kender os som familie....

Men hvad pokker med lønnen? Hvad giver man en ung pige idag for at passe børn..... Altså da jeg tog ud som barnepige var det 40 kr i timen. Men jeg vil da egentlig mene det er en luset løn, for at have så stort et ansvar?

Hvad giver man? Er der forskel på dag og aften? osv osv.....

Vi har en barnepige til asta... Hun er 21 år.. Hun får 75 i timen ligemeget hvilke tidspunkt.. Nogle gange kommer hun først når asta sover, og skal egentlig bare lytte.. andre gange skal hun lave aftensmad til dem, putte og lege...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.