Jeg vil så sige, at det var min bror og hans kone der sagde at de ville give mig penge. Men, når de lige pludselig siger "du skal lige komme ind og tage dem i 2 timer", hvor man egentlig ikke har det store valg, fordi de har lavet de og de planer, uden at fortælle det til mig - så vil jeg altså godt mene at man kan tillade sig at tage penge for det?
Det er fuldstændig det samme at få en søskende eller andet familie til det, som det er at få en barnepige udefra. Forskellen er bare, at man måske har mere tillid til familien.
Jeg er jo så lillesøsteren Laulund87 snakker om 
Ringer de og siger: "Vi er inviteret hen til nogle venner i aften, kan du komme og passe Maria, så kan vi hente dig om en halv time?" så siger jeg uden tøven ja, hvis tiden er til det, og så forlanger jeg godt nok ikke noget for det. Jeg betragter det som kvalitetstid med min niece, og så kan min søster og svoger få noget luft fra mor/far-livet et par timer. Men okay, det er sket meget få gange. Jeg ved det stort set altid flere uger i forvejen.
Men det sagt, så finder jeg ikke din situation rimlig! Ringede de og sagde at jeg NU skulle passe Maria, ja, så ville jeg nok lægge på i chok. Sådan synes jeg da slet ikke man kan gøre 
Til TS: Jeg synes I skal overveje hvad I selv tænker, og så spørge pigen også. Jeg gør rent for en mand, og han spurgte mig hvad jeg ville have for det. Jeg sagde at jeg ikke var helt sikker på hvad der var rimligt,men var glad for at han spurgte! Han kom så frem til 75 kr. i timen, men jeg får dog 100 kr nu. Jeg synes det er en god idé at spørge hende, så hun føler at I også tænker på hende
Anmeld