Et par spørgsmål om Hollegrød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

LEA! jeg ELSKER at du er en uge foran mig hele tiden

hvor køber du holle henne?? og har du prøvet med andet end grød-grød endnu? grøntsagsmos eller noget?  

Holle kan købes på nettet eller i de fleste helse-bikser....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

oo

misslea skriver:

Heheh... ja - det kan blive nyttigt.. hihi!!!

Jeg køber Holle-grød i den lokale helse-biks!!! Mon I har sådan én ved jer?? Det er bare en rigig GOD grød... ikke tilsat en dyt af alt muligt "frugt" og sødt stads!!! Wilma ELSKER det!

Jep Wilma er efterhånden en habil grød og grønsagsmos-spiser!!! Hun har indtil videre fået: hirse, boghvede og majsgrød + gulerods/kartoffelmos, kartoffel/broccolimos og den helt avancerede kartoffel/gulerod/broccolimos... heheh!!!

Hun synes, at det er et HIT!!!

Jeg har også lavet hjemmelavet pæremos, som hun får en enkelt teske af i sin grød... mere skal der ikke til, før hun lapper det i sig... hihi!!!

Hvordan går det grøden hos jer???

hmmm....der er en helsebiks i svendborg i hvert fald

jamen lidt a h til, hvis jeg skal være ærlig! vi har givet lidt beauvais og vi brugte købegrød fordi Sol ikke ville spise ret meget anyway. altså hun spiser fint og drikker fint af koppen, hun virker simpelthen bare som om grøden smager af møg kun hirsegrøden har hun lappet i sig hele skålen et par gange! jeg vil helst lave det selv, men så nåede vi til et punkt hvor vi helt stoppede med grøden i en uge. så snakkede Søren med sp'en som spurgte hvordan det gik og vi fortalte at det gik jo slet ikke, og hun spurgte om Sol mon var ved at få tænder, hvilket Søren blankt afviste. og en halv time senere opdagede vi, at hendes 1. tand var brudt helt igennem to dage efter var næste tand brudt helt igennem, så det har jo sikkert været det! men jeg har bare slet ikke lyst til at fortsætte med bauvais grød, for jeg synes det virker så syntetisk

så det er FEDT at du skriver om Holle, for det har jeg aldrig hørt om før  jeg skal da lige afsted imorgen og hente mig noget!!

kan man måske få dig til at sende dine mos-opskrifter på mail herinde? det ville være SÅ fedt!!

Anmeld

15. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

jamen lidt a h til, hvis jeg skal være ærlig! vi har givet lidt beauvais og vi brugte købegrød fordi Sol ikke ville spise ret meget anyway. altså hun spiser fint og drikker fint af koppen, hun virker simpelthen bare som om grøden smager af møg kun hirsegrøden har hun lappet i sig hele skålen et par gange! jeg vil helst lave det selv, men så nåede vi til et punkt hvor vi helt stoppede med grøden i en uge. så snakkede Søren med sp'en som spurgte hvordan det gik og vi fortalte at det gik jo slet ikke, og hun spurgte om Sol mon var ved at få tænder, hvilket Søren blankt afviste. og en halv time senere opdagede vi, at hendes 1. tand var brudt helt igennem to dage efter var næste tand brudt helt igennem, så det har jo sikkert været det! men jeg har bare slet ikke lyst til at fortsætte med bauvais grød, for jeg synes det virker så syntetisk

så det er FEDT at du skriver om Holle, for det har jeg aldrig hørt om før  jeg skal da lige afsted imorgen og hente mig noget!!

kan man måske få dig til at sende dine mos-opskrifter på mail herinde? det ville være SÅ fedt!!

Du koger bare grøntsagen og moser den fint...fortynder med MME og tilsætter 1tsk olie/smør... Du kan også skrælle en masse conference eller Concorde pærer... Og skære dem lidt i stykker.... Så damper du dem med 1/2 deciliter vand og blender dem... Vupti...pæremos til fryseren

Anmeld

15. marts 2011

misslea

Tjuhl skriver:

Ja Holle.... det er altså et Hit..!!! Skal man ikke lave det selv, så er det fandme et GODT alternativ!!!

Så afsted med dig!!!

Nååååeee altså.... stakkels Sol... det har da helt sikkert generet gevaldigt, at der var sådan et par bisser på vej!!!

Og ja... Wilma har sørme også fået 2 bisser.... helt uden at vi to kegler har fattet en dyt  Vupti... så var de der bare lige pludselig... hahah!!!

Du kan tro, at jeg gerne vil sende dig nogle opskrifter...!!! det er SÅÅÅ nemt og smager godt... hihihi!!!

Anmeld

15. marts 2011

misslea

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg synes i alt fald ikke der er noget at have dårlig samvittighed over!

Holle er økologisk og det er gode råvarer der er anvendt... og der er da absolut ingen grund til at have det skidt over at det er nemt!

derudover kan Holle jo blandes med alt... grøntsager, frugt osv osv... og det er fedt:0)

Wilma er mælke allergiker ikke? så har hun jo ligesom min Nikoline anlæg for allergi... så når du laver frugt mos er det en god ide at koge det god igennem (det forklarede min SP)...

Ja - det er simpelthen SÅ smart... og Wilma er nemlig rigtig glad for konsistensen.... så det er bare herligt!!!

Jo... hun er nemlig mælkeallergiker, så jeg er ekstra påpasselig! Jeg anede dog ikke, at man skulle koge grøntsagerne ekstra længe... meeeeen jeg har for vane at lave 1000 ting i køkkenet samtidig, så de ender alligevel altid med at få RIMELIG lang tid, fordi jeg lidt glemmer, at jeg har sat grøntsager over...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.