Et par spørgsmål om Hollegrød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.219 visninger
24 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

misslea

Hej derude....

Ja... Wilma er ret pjattet med grød, og indtil videre har jeg lavet alt hendes grød selv.... majs-boghvede og hirse!

MEN... nu har jeg opdaget af Holle Horsegrød er et KÆMPE hit hos den lille dame! Og det er jo MEGET lettere at lave den slags grød, når man er ude! Iøvrigt så synes jeg også, at den "færdige" grød har en meget bedre konsistens, end den slags man selv laver! Synes, at lige gyldig, hvor tyk eller tynd jeg laver grøden, så bliver det meget sådan noget mel-klister...!

Nårh... men mit spørgsmål er så:

Er det lige så sundt det der færdige grød, der bare skal vand i?

Skal der tilsættes fedtstof og modermælkserstating i Hollegrød?

For umiddelbart kan man både lave det på vand og på modermælkserstating... så hvad skal jeg gøre, når min datter nu er 5 mdr gammel???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

misslea

slet ingen????

Anmeld

15. marts 2011

serinasmor

Hirsegrøden fra Holle består udelukkende af økologisk dyrket hirse tilsat vitamin B1. Grøden er glutenfri og egner sig derfor til børn fra 4 måneders alderen. Tilsæt selv grøntsags- eller frugtmos samt vigtige fedtsstoffer fra gammeldags kærnet smør eller koldpressede olier. Hirsegrød fra Holle kan også anvendes til vælling eventuelt med tilsætning af modermælk eller modermælkserstatning. Ingredienser: Økologisk dyrket hirse. Tilsat vitamin B1 i henhold til lovgivningen. Næringsværdi pr. 100 g: Energi 1598 kJ / 377 kcal Protein 12,5 g Kulhydrater 73,0 g heraf sukker 2,1 g Fedt 3,9 g heraf mættede fedtsyrer 1,0 g Fiber 3,8 g Natrium 0,006 g Vitamin B1 1,0 mg

udfra dette ville jeg sige du skal blande det op med vand og en skefuld fedtstof ... og kun MME hvis du vil lave vælling

Anmeld

15. marts 2011

misslea

serinasmor skriver:

Hirsegrøden fra Holle består udelukkende af økologisk dyrket hirse tilsat vitamin B1. Grøden er glutenfri og egner sig derfor til børn fra 4 måneders alderen. Tilsæt selv grøntsags- eller frugtmos samt vigtige fedtsstoffer fra gammeldags kærnet smør eller koldpressede olier. Hirsegrød fra Holle kan også anvendes til vælling eventuelt med tilsætning af modermælk eller modermælkserstatning. Ingredienser: Økologisk dyrket hirse. Tilsat vitamin B1 i henhold til lovgivningen. Næringsværdi pr. 100 g: Energi 1598 kJ / 377 kcal Protein 12,5 g Kulhydrater 73,0 g heraf sukker 2,1 g Fedt 3,9 g heraf mættede fedtsyrer 1,0 g Fiber 3,8 g Natrium 0,006 g Vitamin B1 1,0 mg

udfra dette ville jeg sige du skal blande det op med vand og en skefuld fedtstof ... og kun MME hvis du vil lave vælling

ååhh synes slet ikke, at det er til at blive klog på

Får hun så MM eller MME nok, hvis jeg ikke putter det i grøden? Det erstatter nemlig minimun 2 måltider om dagen, som hun før fik ved mig??

Jeg kan ikke helt greje det, må jeg indrømme...! For der står nemlig, at man sagten kan lave grøden på kogt vand fra de er 4 mdr... - men synes bare, at jeg har hørt/læst et sted, at det er  bedst med MME i grøden!... hmmm...

Anmeld

15. marts 2011

serinasmor

misslea skriver:

Får hun så MM eller MME nok, hvis jeg ikke putter det i grøden? Det erstatter nemlig minimun 2 måltider om dagen, som hun før fik ved mig??

Jeg kan ikke helt greje det, må jeg indrømme...! For der står nemlig, at man sagten kan lave grøden på kogt vand fra de er 4 mdr... - men synes bare, at jeg har hørt/læst et sted, at det er  bedst med MME i grøden!... hmmm...

nårhh du ammer se det stod der jo ikke ..

så er det jo et spørgsmål om om du kommer op på den mængde hun skal have i løbet af dagen eller hun i stedet skal have jern vedsiden af ikke?? 

vi gav flaske .. så det kan jeg desværre ikke hjælpe med ... men jeg tror jeg ville give jerndråber ved siden af fra starten og så droppe det der MME ...

Anmeld

15. marts 2011

Ni-ko-li-ne

misslea skriver:

jeg ville putte MM i.... vi brugte også den grød... og der sker intet ved at det er et "færdigprodukt" for Holle putter ikke skjulte sukkerarter osv i

Anmeld

15. marts 2011

misslea

serinasmor skriver:

nårhh du ammer se det stod der jo ikke ..

så er det jo et spørgsmål om om du kommer op på den mængde hun skal have i løbet af dagen eller hun i stedet skal have jern vedsiden af ikke?? 

vi gav flaske .. så det kan jeg desværre ikke hjælpe med ... men jeg tror jeg ville give jerndråber ved siden af fra starten og så droppe det der MME ...

ååhh ja - det fik jeg da slet ikke nævnt

Er jern det eneste, fra MM eller MME hun vil "magle" så?

Wilma får en godnatflaske, da jeg desværre er løbet tør for mælk, når hun skal sove om aftenen! Og så ammer jeg imellem hendes grødmåltider... Men aner jo slet ikke, hvor meget, det bliver til på en dag... så måske jeg skulle starte lidt forsigtigt med jern!!

Troede bare, at der var et minimun af MmE/MM de skulle hav... men det er måske kun pga. jern???

Anmeld

15. marts 2011

Ni-ko-li-ne

misslea skriver:

ååhh ja - det fik jeg da slet ikke nævnt

Er jern det eneste, fra MM eller MME hun vil "magle" så?

Wilma får en godnatflaske, da jeg desværre er løbet tør for mælk, når hun skal sove om aftenen! Og så ammer jeg imellem hendes grødmåltider... Men aner jo slet ikke, hvor meget, det bliver til på en dag... så måske jeg skulle starte lidt forsigtigt med jern!!

Troede bare, at der var et minimun af MmE/MM de skulle hav... men det er måske kun pga. jern???

for at "undgå" jern skal de små drikke 400ml MME i døgnet... ellers jerndråber

Anmeld

15. marts 2011

misslea

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg ville putte MM i.... vi brugte også den grød... og der sker intet ved at det er et "færdigprodukt" for Holle putter ikke skjulte sukkerarter osv i

Heheh.. jeg sad netop og ventede på dig... for jeg mener at kunne huske, at du har styr på den slags

Kan man egentlig bare putte pulver MME i den færsige grød??? det gør det jo meget nemmere....

Anmeld

15. marts 2011

misslea

Ni-ko-li-ne skriver:

for at "undgå" jern skal de små drikke 400ml MME i døgnet... ellers jerndråber

ja - det er netop dét, jeg tænker!!! Men Wilma får jo både MME og MM, så jeg aner intet om, ho meget, hun reelt får! hmm... kan det skade at få for meget jern, hvis hun både får i MME og i dråber?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.