Et par spørgsmål om Hollegrød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

serinasmor

misslea skriver:

ååhh ja - det fik jeg da slet ikke nævnt

Er jern det eneste, fra MM eller MME hun vil "magle" så?

Wilma får en godnatflaske, da jeg desværre er løbet tør for mælk, når hun skal sove om aftenen! Og så ammer jeg imellem hendes grødmåltider... Men aner jo slet ikke, hvor meget, det bliver til på en dag... så måske jeg skulle starte lidt forsigtigt med jern!!

Troede bare, at der var et minimun af MmE/MM de skulle hav... men det er måske kun pga. jern???

det er længe siden (sådan føles det i hvert fald) jeg har skullet huske på dette sidst men jeg mener anbefalingen lyder på at hvis ikke dit barn får min. 400 ml MME om dagen så giv det jerndråber ... men det er noget med at du skal snakke med din sp om hvor meget og sådan noget .. så måske du bare skulle give hende et opkald imorgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Ni-ko-li-ne

misslea skriver:

Heheh.. jeg sad netop og ventede på dig... for jeg mener at kunne huske, at du har styr på den slags

Kan man egentlig bare putte pulver MME i den færsige grød??? det gør det jo meget nemmere....

altså, det gjorde jeg... MME der nogenlunde svarede til den mængde vand jeg havde puttet i:0)

Anmeld

15. marts 2011

Ni-ko-li-ne

misslea skriver:

ja - det er netop dét, jeg tænker!!! Men Wilma får jo både MME og MM, så jeg aner intet om, ho meget, hun reelt får! hmm... kan det skade at få for meget jern, hvis hun både får i MME og i dråber?

det er kun MME der gælder i den sammenhæng... så hvis ikke hun får 400ml MME om dagen skal hun have jern også... mener dog først det er fra 6 mdr;0)

Anmeld

15. marts 2011

misslea

Ni-ko-li-ne skriver:

det er kun MME der gælder i den sammenhæng... så hvis ikke hun får 400ml MME om dagen skal hun have jern også... mener dog først det er fra 6 mdr;0)

Okay SUPER.....!!! Det er lidt nemmere på den måde!!!

Ja - det er vidst rigtigt.... det er først når de er fyldt 6 mdr! Så har jeg da lige en måned mere

Jeg tænker lidt.... burde jeg have dårlig samvittighed over, at hollegrøden er sådan en færdig én??? Selvom der ikke er tilsat ting og sager osv? Det er jo en del nemmere, og konsistensen er meget nemmere for Wilma at få ned, end den grød jeg selv laver! Mel og vand giver altså en lidt klistret masse syns jeg..

Anmeld

15. marts 2011

misslea

serinasmor skriver:

det er længe siden (sådan føles det i hvert fald) jeg har skullet huske på dette sidst men jeg mener anbefalingen lyder på at hvis ikke dit barn får min. 400 ml MME om dagen så giv det jerndråber ... men det er noget med at du skal snakke med din sp om hvor meget og sådan noget .. så måske du bare skulle give hende et opkald imorgen

Ja - jeg må nok hellere lige få ringet til hende og få helt styr på det!! Synes dælme, at der er mage "regler" at huske... hihi!!! Og jeg vil jo meget gerne gøre det HELT rigtige....

Anmeld

15. marts 2011

Zeus

misslea skriver:

Hej derude....

Ja... Wilma er ret pjattet med grød, og indtil videre har jeg lavet alt hendes grød selv.... majs-boghvede og hirse!

MEN... nu har jeg opdaget af Holle Horsegrød er et KÆMPE hit hos den lille dame! Og det er jo MEGET lettere at lave den slags grød, når man er ude! Iøvrigt så synes jeg også, at den "færdige" grød har en meget bedre konsistens, end den slags man selv laver! Synes, at lige gyldig, hvor tyk eller tynd jeg laver grøden, så bliver det meget sådan noget mel-klister...!

Nårh... men mit spørgsmål er så:

Er det lige så sundt det der færdige grød, der bare skal vand i?

Skal der tilsættes fedtstof og modermælkserstating i Hollegrød?

For umiddelbart kan man både lave det på vand og på modermælkserstating... så hvad skal jeg gøre, når min datter nu er 5 mdr gammel???

Hvor køber du det henne? Kunne være man skulle prøve det herhjemme

Anmeld

15. marts 2011

oo

misslea skriver:

Ja - det er vidst rigtigt.... det er først når de er fyldt 6 mdr! Så har jeg da lige en måned mere

Jeg tænker lidt.... burde jeg have dårlig samvittighed over, at hollegrøden er sådan en færdig én??? Selvom der ikke er tilsat ting og sager osv? Det er jo en del nemmere, og konsistensen er meget nemmere for Wilma at få ned, end den grød jeg selv laver! Mel og vand giver altså en lidt klistret masse syns jeg..

LEA! jeg ELSKER at du er en uge foran mig hele tiden

hvor køber du holle henne?? og har du prøvet med andet end grød-grød endnu? grøntsagsmos eller noget?  

Anmeld

15. marts 2011

misslea

Tjuhl skriver:

LEA! jeg ELSKER at du er en uge foran mig hele tiden

hvor køber du holle henne?? og har du prøvet med andet end grød-grød endnu? grøntsagsmos eller noget?  

Heheh... ja - det kan blive nyttigt.. hihi!!!

Jeg køber Holle-grød i den lokale helse-biks!!! Mon I har sådan én ved jer?? Det er bare en rigig GOD grød... ikke tilsat en dyt af alt muligt "frugt" og sødt stads!!! Wilma ELSKER det!

Jep Wilma er efterhånden en habil grød og grønsagsmos-spiser!!! Hun har indtil videre fået: hirse, boghvede og majsgrød + gulerods/kartoffelmos, kartoffel/broccolimos og den helt avancerede kartoffel/gulerod/broccolimos... heheh!!!

Hun synes, at det er et HIT!!!

Jeg har også lavet hjemmelavet pæremos, som hun får en enkelt teske af i sin grød... mere skal der ikke til, før hun lapper det i sig... hihi!!!

Hvordan går det grøden hos jer???

Anmeld

15. marts 2011

misslea

Zeus skriver:

Hvor køber du det henne? Kunne være man skulle prøve det herhjemme

Det er i hvert fald et kæmpe hit her!!! Jamen jeg køber det i den lokale helse-biks (på Amagerbrogade)!!! Har set det mange steder i forskellige helsekostforreteninger!!!

Anmeld

15. marts 2011

Ni-ko-li-ne

jeg synes i alt fald ikke der er noget at have dårlig samvittighed over!

Holle er økologisk og det er gode råvarer der er anvendt... og der er da absolut ingen grund til at have det skidt over at det er nemt!

derudover kan Holle jo blandes med alt... grøntsager, frugt osv osv... og det er fedt:0)

Wilma er mælke allergiker ikke? så har hun jo ligesom min Nikoline anlæg for allergi... så når du laver frugt mos er det en god ide at koge det god igennem (det forklarede min SP)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.