Trille trille trille.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Riksen

DK skriver:

Ejjj SEJE unger i har!

Det kan Richard altså slet ikke! Han kan/vil godt ligge på maven men ikke så længe ad gangen! Jeg synes også bare det ser så HÅRDT ud for ham, så jeg vender ham også tit når han begynder på stønne og grynte lyde a la "jeg er ved at løfte en traktor med tissemanden-lyde".

Tilgengæld er han for alvor gået igang med at smile/grine og han ser bare såååå sød ud Han kan sige sådan nogle små grine lyde og det lyder bare så sødt!!! Men han er så på den anden side også begyndt at skrige/være meget mere rasende...

Altså, Karla har også kun trillet et par gange, og det er helt sikkert fordi hun har hævet sig op i den ene side, hvorefter hun har fået overbalance pga. sit hoved, og på den måde er hun trillet om på ryggen. Min SP sagde at det først er ved fire måneder at de sådan for alvor begynder på det.

Karla er også begyndt at skrige helt vildt. Hun gør det når hun er sulten. Det er helt nyt, for hun plejer ellers at klynke lidt tid, og hvis flasken stadig ikke er klar, så skruer hun op for volumen. Men de sidste tre dage er sulten kommet som lyn fra en klar himmel, og hun går fra 0-100 på et splitsekund. Hun skriger så meget at hun ikke kan få vejret og hoster. Det går lige i hjertet - og øret ikke mindst.

Gad vide hvorfor de skriger lige pludseligt? 8 ugers tigerspring? Pas, aner det ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

DK

Riksen skriver:

Altså, Karla har også kun trillet et par gange, og det er helt sikkert fordi hun har hævet sig op i den ene side, hvorefter hun har fået overbalance pga. sit hoved, og på den måde er hun trillet om på ryggen. Min SP sagde at det først er ved fire måneder at de sådan for alvor begynder på det.

Karla er også begyndt at skrige helt vildt. Hun gør det når hun er sulten. Det er helt nyt, for hun plejer ellers at klynke lidt tid, og hvis flasken stadig ikke er klar, så skruer hun op for volumen. Men de sidste tre dage er sulten kommet som lyn fra en klar himmel, og hun går fra 0-100 på et splitsekund. Hun skriger så meget at hun ikke kan få vejret og hoster. Det går lige i hjertet - og øret ikke mindst.

Gad vide hvorfor de skriger lige pludseligt? 8 ugers tigerspring? Pas, aner det ikke.

Er der noget der hedder et 8 ugers tigerspring? Jeg var helt bange for at bettemanden havde fået kolik for i denne uge har han bare været gasrød i hovedet og skreget fra kl. 18 til 20-21 hver aften! Og det er ikke fordi jeg har været ude og føjte om dagen/han er blevet overstimuleret... Jeg var til et forsinket 5 ugers tjek hos lægen i onsdags og han sagde bare: kolik, prøv zoneterapi eller kiropraktor! -men jeg synes bare ikke at Richard græder nok til at det er kolik. Altså med intensiv trøsten kan han godt stoppe igen, vi skal så bare trøste uafbrudt Men så i går græd han slet ikke og var bare helt almindelig om aftenen. Så jeg tror altså ikke det er kolik! Meeeen igen, jeg VED det jo ikke!?! Nok nærmere noget tigerspringshalløj måske så? Men ellers vil jeg måske bare ikke indse at det er kolik. Men på den anden side så er det jo ikke sådan at han græder utrøsteligt uafbrudt, som de børn jeg kender der har haft kolik har gjort?!?  (OK, det blev så lige en længere dialog med mig selv her... beklager).

Men vi har bestilt tid hos en kiropraktor i Odder på tirsdag. Hun skulle være ekstra god til babyer, og hvis der så er noget fysisk i vejen med knogler/led så opdager hun det vel! Nu må vi se!

Anmeld

20. marts 2011

Riksen

DK skriver:

Er der noget der hedder et 8 ugers tigerspring? Jeg var helt bange for at bettemanden havde fået kolik for i denne uge har han bare været gasrød i hovedet og skreget fra kl. 18 til 20-21 hver aften! Og det er ikke fordi jeg har været ude og føjte om dagen/han er blevet overstimuleret... Jeg var til et forsinket 5 ugers tjek hos lægen i onsdags og han sagde bare: kolik, prøv zoneterapi eller kiropraktor! -men jeg synes bare ikke at Richard græder nok til at det er kolik. Altså med intensiv trøsten kan han godt stoppe igen, vi skal så bare trøste uafbrudt Men så i går græd han slet ikke og var bare helt almindelig om aftenen. Så jeg tror altså ikke det er kolik! Meeeen igen, jeg VED det jo ikke!?! Nok nærmere noget tigerspringshalløj måske så? Men ellers vil jeg måske bare ikke indse at det er kolik. Men på den anden side så er det jo ikke sådan at han græder utrøsteligt uafbrudt, som de børn jeg kender der har haft kolik har gjort?!?  (OK, det blev så lige en længere dialog med mig selv her... beklager).

Men vi har bestilt tid hos en kiropraktor i Odder på tirsdag. Hun skulle være ekstra god til babyer, og hvis der så er noget fysisk i vejen med knogler/led så opdager hun det vel! Nu må vi se!

Jeg mener at have læst, at for at kunne kalde gråden for kolik, så skal den vare mere end x antal minutter i døgnet og være konstant i x antal uger ... eller sådan noget i den stil, så jeg tror da heller ikke at Richard har kolik - men jeg er jo ikke læge, så aner det ikke. Men ubehageligt er det i hvert fald, når de små græder.

Ja, jeg læste, at der er tigerspring ved fem uger og otte uger, og så på senere tidspunkter, som jeg ikke kan huske. Det var vist noget med nogle hormonelle forandringer, og det at deres sanser pludselig tager et udviklingshop. Ved fem uger var det synet, der pludeslig kunne opfange farver, og nu kan jeg selvfølgelig ikke huske, hvad der sker ved otte uger, men der sker altså et eller andet. (Du må lige bære over med min mangelfulde hukommelse - har lige fem minutters pause fra specialet, som jeg sidder og forsøger at strikke sammen, så jeg kan aflevere på tirsdag).

Jeg synes det giver mening, at de små reagerer på at verden efterhånden bliver større, mere larmende, mere lys osv., så mon ikke det er det lille Richard er ude i?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.