Trille trille trille.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

DK

Ejjj SEJE unger i har!

Det kan Richard altså slet ikke! Han kan/vil godt ligge på maven men ikke så længe ad gangen! Jeg synes også bare det ser så HÅRDT ud for ham, så jeg vender ham også tit når han begynder på stønne og grynte lyde a la "jeg er ved at løfte en traktor med tissemanden-lyde".

Tilgengæld er han for alvor gået igang med at smile/grine og han ser bare såååå sød ud Han kan sige sådan nogle små grine lyde og det lyder bare så sødt!!! Men han er så på den anden side også begyndt at skrige/være meget mere rasende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

AnneBJ

DK skriver:

Ejjj SEJE unger i har!

Det kan Richard altså slet ikke! Han kan/vil godt ligge på maven men ikke så længe ad gangen! Jeg synes også bare det ser så HÅRDT ud for ham, så jeg vender ham også tit når han begynder på stønne og grynte lyde a la "jeg er ved at løfte en traktor med tissemanden-lyde".

Tilgengæld er han for alvor gået igang med at smile/grine og han ser bare såååå sød ud Han kan sige sådan nogle små grine lyde og det lyder bare så sødt!!! Men han er så på den anden side også begyndt at skrige/være meget mere rasende...

Åh tak for dagens grin Ditte!!

Anmeld

16. marts 2011

PeruBaby

Diana... skriver:

Det skal du skam ikke være det vigtigere de ligger på maven  Jeg mener de skal være 3 måneder før de skal begynde og kunne og der kan man så hjælpe dem ved at vise dem hvordan man gør det fx ved at krydse det ene ben ind over det andet osv. den med bare og ligge flat med hoved det gør Nadia også en gang i mellem. Hvor gammel er det nu hun er? Hvad sige din SP til hun ikke vil løfte hoved når hun ligge på maven? For det var en af de ting min SP var meget obs på hun skulle kunne? Men der fandt vi jo så ud af at hun havde 3 trykninger omme i ryggen og lige så snart de blev løsnet løftet hun også hoved. 

Ja, altså Sofia er 2 mdr + 10 dage, så vi forsøger at øve at ligge på maven - men det er nok kun ca 2 x 5-10min dagligt. Hun ligger som sagt gerne bare og kører ansigtet rundt nede i madrassen og "grynter", eller lægger ansigtet ud til den ene side. Hun har løftet hovedet et par gange når jeg har sunget/ raslet med ting foran hende, men hun holder ikke sit hoved oppe særlig længe (5 sek). Er det mon normalt, eller meget lidt?

Her i Peru er der ikke noget der hedder SP, så derfor er jeg meget modtagelig for råd fra alle kanter   

Anmeld

16. marts 2011

DK

PeruBaby skriver:

Ja, altså Sofia er 2 mdr + 10 dage, så vi forsøger at øve at ligge på maven - men det er nok kun ca 2 x 5-10min dagligt. Hun ligger som sagt gerne bare og kører ansigtet rundt nede i madrassen og "grynter", eller lægger ansigtet ud til den ene side. Hun har løftet hovedet et par gange når jeg har sunget/ raslet med ting foran hende, men hun holder ikke sit hoved oppe særlig længe (5 sek). Er det mon normalt, eller meget lidt?

Her i Peru er der ikke noget der hedder SP, så derfor er jeg meget modtagelig for råd fra alle kanter  

Kirstine nægtede også at ligge på maven (hvilket SP nu ikke var synderligt bekymret over). Men SP gav dog det råd at så måtte jeg hjælpe hende lidt, og det gjorde jeg ved at rulle et håndklæde og lægge under hendes bryst, med armene ud over, så var det nemmere og hun lå ikke helt så meget og bed i madrassen. Da hun så var blevet god til det gik vi ned til en stofble i stedet for håndklædet og til sidst ingenting! Og så vidt jeg husker så skal de også være noget ældre end 2,5 mdr før at de "skal" kunne det!

Anmeld

16. marts 2011

PeruBaby

DK skriver:

Kirstine nægtede også at ligge på maven (hvilket SP nu ikke var synderligt bekymret over). Men SP gav dog det råd at så måtte jeg hjælpe hende lidt, og det gjorde jeg ved at rulle et håndklæde og lægge under hendes bryst, med armene ud over, så var det nemmere og hun lå ikke helt så meget og bed i madrassen. Da hun så var blevet god til det gik vi ned til en stofble i stedet for håndklædet og til sidst ingenting! Og så vidt jeg husker så skal de også være noget ældre end 2,5 mdr før at de "skal" kunne det!

Ok, det med håndklædet lyder som en rigtig god ide. Det må prøves!

Hun er nemlig glad for at ligge på maven når hun ligger på mig (når vi fx ligger og feder den på sofaen), så jeg tror at hun vil være gladere for at komme lidt op med overkroppen.. og ikke ligge helt fladt ned på brystkassen.

Tak for tippet!

Anmeld

17. marts 2011

Diana...

PeruBaby skriver:

Ok, det med håndklædet lyder som en rigtig god ide. Det må prøves!

Hun er nemlig glad for at ligge på maven når hun ligger på mig (når vi fx ligger og feder den på sofaen), så jeg tror at hun vil være gladere for at komme lidt op med overkroppen.. og ikke ligge helt fladt ned på brystkassen.

Tak for tippet!

Vi fik at vide af vores kiropraktor at vi skulle købe sådan er skrå side pude for det løfter også hendes hoved. Og så når du skifter hende så løft hende op i lårende så hun hænger på hoved og når hun gør det skal hun løfte hoved tilbage den teknik fik vi at vide af både Lucas sp og Nadias sp. den er super god. 

Anmeld

17. marts 2011

Diana...

DK skriver:

Ejjj SEJE unger i har!

TAK for et godt grin. 

Anmeld

17. marts 2011

PeruBaby

Diana... skriver:

Vi fik at vide af vores kiropraktor at vi skulle købe sådan er skrå side pude for det løfter også hendes hoved. Og så når du skifter hende så løft hende op i lårende så hun hænger på hoved og når hun gør det skal hun løfte hoved tilbage den teknik fik vi at vide af både Lucas sp og Nadias sp. den er super god. 

Det vil jeg prøve Men jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået det 100%.

Altså, når jeg skifter hende, og hun ligger på ryggen, løfter jeg hende op i benene så nu kun ligger på hovedet/nakken - og når jeg lægger hende ned igen skulle hun løfte hovedet?!? Var det sådan det var?? Eller??

Anmeld

17. marts 2011

PeruBaby

DK skriver:

Håndklæde-trikket virker! Tak for det Hun er stadig ikke vild med at ligge påmaven særlig længe, men mens hun gør, løfter hun hovedet mere end ellers, så det er da en lille succes

Anmeld

17. marts 2011

AnneBJ

PeruBaby skriver:

Det vil jeg prøve Men jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået det 100%.

Altså, når jeg skifter hende, og hun ligger på ryggen, løfter jeg hende op i benene så nu kun ligger på hovedet/nakken - og når jeg lægger hende ned igen skulle hun løfte hovedet?!? Var det sådan det var?? Eller??

Jeg tror det er MENS du løfter i lårene, så hele ryggen er fri af puden, og også hovedet, at de små skal lægge hovedet "bagover"...Okay, det kom om muligt til at lyde endnu mere kringlet... Men det siger min viden om børnemotorik mig, at det må være det Dianas SP mener... Men altså, ellers forklarer DIana nok gerne, jeg var bare lige i tråden, for at få et godt grin over Dittes beskrivelse af traktor-løft med tissemanden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.