41+3 status (laaang og med mindre lækre detaljer :) )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

Maria-s

Jaaa SÅ blev det mandag. Men en af de lidt mere positive slags tror jeg Historie:

Fredag aften havde jeg et mindre "melt down". Kæresten troede først bare det var muggenhed og lod mig gå alene i seng. Men jeg var bare egentlig TRÆT af det hele og ked af det. Ked af at jeg ligner en hval. Ked af at vi ikke har vores dreng endnu. Ked af at der ikke sker noget, men man bare render rundt med murren i maven og dårlig søvn. Bange for at der skal gå noget galt, bange for at han ikke er den sunde og raske dreng vi drømmer om. Pludselig kommer min kæreste ind til mig, ligger sig bag mig og gir mig en kæmpe krammer der i mørket, mens han bare fylder mine ører med søde og trøstende ord. Bl.a. at han aldrig vil gå nogen steder men altid vil være der for mig, for os. At han godt ved jeg er ked af at jeg har taget så meget på, men at det nok skal ryge af igen. At han elsker mig og vi skal være sammen altid. At han godt kan forstå jeg er frustreret, bange og utålmodig, men at han synes jeg har gjort det SÅ godt og klaret graviditeten til UG. Ja bare en masse dejlige, beroligende ting som varmede mere end jeg kan beskrive. Jeg er rigtig dårlig til at fortælle ham når jeg er ked af det. Det er ligesom om min hals snørre sig sammen og jeg ikke kan få nogen ord ud. Men at han her selv forstod at jeg bestemt ikke var muggen og han kom op på den måde og bare gav mig den her TRYGHED og KÆRLIGHED, phyyyy jeg får helt tåre i øjene når jeg skriver om det 

Lørdag morgen (efter de sædvanlige nattetisseture) står jeg op til en morgentisning med noget som IKKE plejer at være der! Brunt udflåd  (utroligt man kan juble over sådan noget klamt noget hehe). Men bliver bare SÅ glad, for ENDELIG er da bare lidt tegn på ET ELLER ANDET. Op til kæresten og sige "så skal vi sgu ud at gå tur med vaps! NU skal han ud!!"  Der er dog ikke nogen plukveer eller andet, men skidt pyt. Vi får gået en rigtig dejlig tur i løbet af dagen og ellers står den på sofahygning. Desværre går det der "blødning" lidt i sig selv igen Der kommer flere mindre klumper ud, så det må jo være noget slimprop der er gået regner jeg med i stedet for decideret tegnblødning. Da vi går i seng lørdag aften er det med en smule skuffelse over at "var det det??" for det virker overhovedet ikke som om der sker noget som helst.....

Søndag: Kæresten tager på arbejde søndag morgen og siger den samme sætning han vel har sagt i 4-5 uger nu: "du ringer hvis der sker noget" yesyes det gør jeg. Men troen på at der sker noget er nu ret så lille, for der er ingen murren, ingen plukveer og ingen nævneværdig brunt udflåd.... Dagen går på sofaen med hækling (da jeg endelig får taget mig sammen til at stå op). Humøret er ret så lavt, er øm fordi "lille"manden maser op i mine ribben og lader til at ville ud igennem højre side af maven i stedet for syd på. Og div. folk melder ind med "sker der snart noget??" og mig "neeeeejjjjjjjj". Da kæresten kommer hjem ved en 19.30 tiden sidder vi lige og snakker lidt omkring det her med at vi måske må indse og indstille os på at vi skal sættes igang på fredag. Han spørger så "jamen fra du bliver sat igang til du føder, hvor lang tid går der så??" og så forklare jeg ham at det er ikke til at sige, for der kan gå alt fra timer til dage. Det kommer an på SÅ mange ting. Jeg føler han bliver en anelse frustreret, for han har kun de 14 dages barsel og hvordan skal han lige melde ud til arbejdsgiver? Skal han ta barsel fra på fredag af og så "spilde" dage hvis det er jeg først føder lørdag, søndag eller mandag? Ikke fordi han ikke vil være der for mig SLET ikke, men bare fordi han jo gerne vil have så mange dage sammen med lillemanden som muligt. Den her snak føre så til endnu et mindre "melt down" fra min side og det ender med jeg sidder og tuder fordi jeg bare ikke kan overskue det! HVORFOR skal det her være så ukontrolleret? Hvorfor vil de først sætte igang 42+0 i Herning men i Skejby (ifølge min kusine) har de INGEN problemer med at sætte igang umiddelbart efter terminsdato, det gjorde de med hende. Hvorfor kan det her ikke planlægges lidt mere? HVORFOR ER HAM NOAH STADIG INDE I MIN MAVE??!!!! SÅ KOM DA UD!!! . Igen kommer min fantastiske kæreste med sine stærke, trygge arme, giver mig kæmpe krammer og trøstende ord. Han er virklig et pragteksemplar af en kæreste pt  For ja jeg HAR virkelig brug for at få at vide at det nok skal gå og at (som han siger) "vi løser det, det skal nok gå det hele". Og jeg har brug for at få det af vide fra ham, det hjælper ikke på samme måde fra andre. Resten af aftenen blev faktisk hyggelig. Jeg lavdede dejlig mad og vi sad i sofaen og hyggede med en kop kaffe. Omkring klokken 23.30 går vi i seng efter at have gået aftentur med vaps. Da vi ligger os begynder jeg at få lidt plukveer og murren. Siger dog ikke noget til kæresten, da det jo er ved at være standard at have det sådan. Da klokken runder 02.30 har jeg stadig ikke sovet. Til gængæld har jeg vel været nede at tisse 3 gange! Mine plukveer og murren har taget til og jeg kan ikke rigtig finde en god stilling at falde i søvn i. Natten foresætter med ualmindelig mange ture på wc og plukveer der niver lidt og trækker ned i lår og knæ. Kigger ikke på klokken og mister overblik over hvor mange gange jeg er nede. Jeg får dog blundet lidt og falder endda vist lidt i søvn en overgang. Da jeg er nede at tisse for jeg-ved-ikke-hvilken-gang kommer det så; der er frisk blod!  Weeeeeee! HADER normalt at have mens, men altså lige nu er det bare JUBEL at "have det røde!!"  Der er stadig sådan mørkt udenfor, men jeg kan høre fuglene da jeg igen ligger i sengen, så jeg går ud fra at det er hen ad tidlig, tidlig morgen. Klokken 06.40 skal jeg igeeeeennnn tisse og der skiftes der bind. Ikke at jeg har VOLD BLØDT meeenn stadig nok til nyt bind

SÅ: nu sidder jeg her. Har tænkt MEGET over om jeg skulle skrive herinde, for om det vil gi "dårlig karma", men ja det nu gør jeg det altså  Så må vi se om det hele går i sig selv IGEN IGEN eller om der rent faktisk er noget igang .

Først vil jeg lige se om jeg ikke kan få en lille lur på sofaen eftersom jeg ikke rigtig har sovet i nat og derefter skal der ordnes vasketøj, rengøres badeværeslse og hytten støvsuges. EJ hvor jeg virklig HÅBER jeg skal ringe efter kæresten senere i dag og sige; "skaaat jeg synes du skal pakke sammen nu og bevæge dig hjem ad". Eller at han (Noah) i det mindste ER på vej og så måske melder sig i morgen??

fra en Maria der for tiden svinger fuldstændig sindsygt fra at være helt nede i kulkælderen og ikke turde tro på at jeg føder inden næste weekend, til at være forhåbningsfuld og HÅBE på at vi snart skal have en sund og rask baby i armene og at min krop SELV sætter det hele igang og ikke skal fodres med stikpiller eller andet, for at spytte BZ'eren ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

CA

Jeg har egentlig ikke tid til at svare, men vil lige skynde mig at sige pøj pøj! Og kaste en masse vestøv efter dig! Hvis jeg var dig, droppede jeg rengøringen og sørgede i stedet for noget god mad og hvile så du er klar til finalen! Du får brug for energien der

Rigtig god fødsel til dig!Glæder mig ti at høre mere 

Anmeld

14. marts 2011

AnneBJ

Hej Maria,

Ih jeg håber du ligger og føder LIGE NU!! Det lyder i hvert fald helt bestemt som om der sker noget!!

Hvor er det dejligt med en omsorgsfuld kæreste, der kan finde ud af at gætte hvad du har brug for - det ER ikke altid nemt selv at forklare!! 

Kæmpekram herfra - jeg håber Noah mener han skal holde fødselsdag d. 14. marts! 

Anmeld

14. marts 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Hej Maria,

Ih jeg håber du ligger og føder LIGE NU!! Det lyder i hvert fald helt bestemt som om der sker noget!!

Hvor er det dejligt med en omsorgsfuld kæreste, der kan finde ud af at gætte hvad du har brug for - det ER ikke altid nemt selv at forklare!! 

Kæmpekram herfra - jeg håber Noah mener han skal holde fødselsdag d. 14. marts! 

Der er desværre ikke sket mere siden i nat/ morges....  Har stadig murren og får plukveer jævnligt og tier når jeg bevæger mig, men altså tror ikke på det bliver i dag..... Synes det der bløderi har taget lidt af igen...... Men altså nu rejser jeg mig liiige om lidt fra sofaen og så går jeg sgu igang med det støvsugning. Har lige lavet noget arbejde (kunne ikke lade være med lige at tjekke mails og se hvad der sker), så det er ordnet og skal jo ligesom have tiden til at gå!.....

Anmeld

14. marts 2011

piadas

Åh, Maria, hvor jeg altså føler med dig - for 4 uger siden var jeg dig! Den dag jeg endelig (!) begyndte at bløde, fødte jeg også (men de tog jo også vandet), men det var helt klart et skridt i den rigtige retning alligevel. Jeg er sikker på, at hvis ikke de havde taget vandet, havde jeg født i løbet af et par dage alligevel! Bare det også sker for dig!

Men du har heldigvis verdens dejligste kæreste til at muntre dig op, så det er jo dejligt!

Jeg vil heller ikke skrive en helt masse mere, men hellere sende en MASSE vestøv!

Anmeld

14. marts 2011

Sofia

Søde Maria jeg sender dig en MASSE vestøv!!!!!!!!!!!

Anmeld

14. marts 2011

Maria-s

piadas skriver:

Åh, Maria, hvor jeg altså føler med dig - for 4 uger siden var jeg dig! Den dag jeg endelig (!) begyndte at bløde, fødte jeg også (men de tog jo også vandet), men det var helt klart et skridt i den rigtige retning alligevel. Jeg er sikker på, at hvis ikke de havde taget vandet, havde jeg født i løbet af et par dage alligevel! Bare det også sker for dig!

Men du har heldigvis verdens dejligste kæreste til at muntre dig op, så det er jo dejligt!

Jeg vil heller ikke skrive en helt masse mere, men hellere sende en MASSE vestøv!

Taaak for alle de fine heppepiger og vestøv! Ja i dag bliver jeg mere og mere sikker på det ikke bliver, men altså nu hjælper det jo ikke jeg ryger ned i et hul igen, så nu ser vi lige hvad der sker i nat

Ja jeg har nemlig bare en rigtig, rigtig dejlig og vidunderlig kæreste  Phyyyy det er godt han er der til at muntre mig op

Anmeld

14. marts 2011

Maria-s

Sofia skriver:

Søde Maria jeg sender dig en MASSE vestøv!!!!!!!!!!!

TAAAAK - jeg tager imod med kyshånd!!  Lover jeg nok skal sende tilbage når jeg ENGANG har født!....

Anmeld

14. marts 2011

Marco2

Årh Maria.

Håber inderligt for dig at han snart kommer ud til sine forældre.

Og hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne berolige dig og sige at han kommer imorgen eller andet for at hjælpe dig, men jeg kan jo desværre ikke give nogen garanti Desværre …

Men hvor er det dog en dejlig kærste du har dig. Han er da guld værd.

Men jeg er SIKKER på at baby-Noah kommer imorgen. I nat får du veer og imorgen er han ude!!! BASTA!

Og om 14 dage kan du slet ikke huske de sidste dage hvor du desperat ventede på at han skulle komme ud. For så er du for træt og skal mobilisere al din hjerneaktivitet på at få baby ammet, baby skiftet, pakket pusletasken INDEN du skal være til babytræf med os til et aftalt tidspunkt DET er noget af en disciplin.

Men kender så godt det at man bare så gerne vil ha' at "næste fase" starter. Jeg går jo selv her og venter på det første smil, den første "rigtige" kontakt. Utålmodigt …

Nej, hold da op en gang mundævl jeg får fyret af nu. Men håber at du forstår bare en tiende-del af hvad jeg mener. Det er jeg ikke engang sikker på jeg selv gør.

Så jeg må nok hellere sige g'nat og sov godt og ha' en fantastisk fødsel imorgen!!

AG

Anmeld

14. marts 2011

Maria-s

Marco2 skriver:

Årh Maria.

Håber inderligt for dig at han snart kommer ud til sine forældre.

Og hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne berolige dig og sige at han kommer imorgen eller andet for at hjælpe dig, men jeg kan jo desværre ikke give nogen garanti Desværre …

Men hvor er det dog en dejlig kærste du har dig. Han er da guld værd.

Men jeg er SIKKER på at baby-Noah kommer imorgen. I nat får du veer og imorgen er han ude!!! BASTA!

Og om 14 dage kan du slet ikke huske de sidste dage hvor du desperat ventede på at han skulle komme ud. For så er du for træt og skal mobilisere al din hjerneaktivitet på at få baby ammet, baby skiftet, pakket pusletasken INDEN du skal være til babytræf med os til et aftalt tidspunkt DET er noget af en disciplin.

Men kender så godt det at man bare så gerne vil ha' at "næste fase" starter. Jeg går jo selv her og venter på det første smil, den første "rigtige" kontakt. Utålmodigt …

Nej, hold da op en gang mundævl jeg får fyret af nu. Men håber at du forstår bare en tiende-del af hvad jeg mener. Det er jeg ikke engang sikker på jeg selv gør.

Så jeg må nok hellere sige g'nat og sov godt og ha' en fantastisk fødsel imorgen!!

AG

Ja jeg håber man glemmer denne her frustation lige så nemt som jeg egentlig glemte kvalmen.... hihi jeg vil GLÆDE mig til jeg sidder og tuder fordi jeg bare er SÅ træt og Noah bare stadig pludre og vil lege, ammes og skiftes ej du forstå hvad jeg mener tror jeg Ja det er jo fordi jeg bare glæder mig SÅ MEGET til næste skridt  Jeg vil SÅ gerne møde alle jer søde piger IRL MED baby

Håber du har SÅ meget ret og at det tager til igen i nat og at der så rent faktisk sker noget i morgen   men jo hihi jeg tror godt jeg forstår hvad du mener og også langt mere end 10%

Sov godt!

Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.