Jonte har fået astmatisk bronkitis :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

qp

Rosa skriver:

Det er netop det - det virker så voldsomt med sådan et stort instrument til sådan en lille dreng, men det er da rigtig dejligt at høre at din søn er vokset så meget fra det at I næsten kan undvære - der er håb forude.

Han har nemlig været forkølet lææænge, og lægen mente kun at det var slim, så v har ikke fået hverken pencilin eller andet, så det var lidt et chok at der så faktisk VAR noget vi kunne gøre noget ved.

Hvor længe brugte I masken hver dag før I kunne begynde at springe nogle gange over? Altså hvor længe gik der før han fik det bedre? 

Tak for dit svar! 

Ohh jo men han fik jo kun maske i de dage hvor han havde behov for det - altså eks. i forbindelse med forkølelsesvirus 3-4 dage og så gik der jo lang tid til han fik igen... Sådan ca 3-4 mdr imellem og så igen lige maske i et pr dage

Han har eks lige været syg hvor han har fået maske i 3 dage, nu er han jo så maskefri igen foreløbig

Man skal jo ikke give maske medmindre de hoster meget eller man kan høre noget i deres vejrtrækning? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Vial

Rosa skriver:

Børneeksem?  Åh nej da!!! Stakkels små nus! Hvad kommer det af? Og smitter det? Kan de vokse sig fra det?

Tak for dit svar og rigtig god bedring. Kæmpe knus herfra! 

Det er faktisk i familie med astmatisk bronkitis. Det er noget arveligt allergihalløj - og så er det en form for tør hudtype. Man danner ikke det normale fedt i huden. Derfor udtøres huden og bliver "skør". Kløende, sviende osv. Plus STOR risiko for svamp og baktierieangreb.

Hvis én forælder har det, er det 30 pct. risiko for, at barnet får det. Har begge haft børneeksem, så er der 70 pct. risiko for at give det videre.

Det smitter ikke - kun når der går stafylokokker i. Så er det nemlig blevet til børnesår.

Størstedelen vokser fra det omkring skolestart - evt ved puberteten. Håndeksem udvikler en del i voksenlivet - plus allergier er i familie med det.

Ja, man har vel læst på lekiten

Anmeld

15. marts 2011

Rosa

Tusind TUSIND tak for jeres svar, piger!!! Hvor er det fedt at man kan få så meget støtte og trøst herinde 

Det går fremad allerede og i nat har han sovet i sin egen seng fra 19.30 til 6 hvor jeg bare var inde og give sutten en gang imellem så det er store sager  Han er bestemt ikke vild med masken, men han klarer den i stiv arm, jeg er hamrendes stolt, og jeg er også ved at vænne mig til at sådan er det jo bare fra nu af, så jeg er ortrøstningsfuld! I dag skal han afsted i vuggeren, feberen er væk og han trænger til at få brændt noget krudt af efter 2 dage hjemme med kedelige mor 

Jeg vil vende tilbage til Bassimutten! 

Endnu en gang titusind tak for svar og trøst!!!

Knus herfra

Rosa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.