Min lille dreng er syg, ja han er så... Han har hostet længe, og vi har jo flere gange været ved lægen med øjenbetændelse, ørerne osv. og hver gang har lægen lyttet på hans lunger uden at finde den mindste mislyd. Han har hostet mere og mere de sidste uger, men da der ingen feber var har jeg valgt at se tiden an. Men i dag fik han pludselig feber og hostede værre og værre, så vi tog til vagtlægen. Han lyttede på han som de andre har gjort, og efter nogle få spørgsmål til trivsel (og et mindre hidsigt udbrud fra mig, fordi jeg misforstod og ttroede han - som de andre - var ved at sende os hjem tomhændende) og så kom dommen: Astmatisk bronkitis
Jeg har selv haft det som barn, min mor har det og Svenskefanden har astma og allergi, så det burde ikke komme som en overraskelse, og jeg holdt egentlig masken fint nok indtil han fremdrog det bong-lignende instrument de kalder en "spacer" - en slags maske/inhallator til babyer med gummimaske fortil, et langt plasticrør og så medicinsprayen ude for enden.
Jeg VED godt det ikke er farligt. Jeg VED godt at der er masser af børn som har det og trives i bedste velgående. Jeg VED godt at man vænner sig til det - men da jeg så den store plasticting, den kæmpestore maske der fra nu af to gange dagligt skal presses ned over min lille drengs næse og mund to gange dagligt MOD hans vilje - ja så gik der et eller andet løs inden i mig og tårerne vældede op...
Da jeg i dag for første gang skulle give ham "et skud i masken" måtte jeg simpelthen vende hovedet væk bagefter og tørre tårerne bort før jeg kunne smile og rose ham som han fortjente.
MEN - snart kan min søn FORHÅBENTLIG slippe af med en hoste som har plaget ham i 4 måneder... Og sove igennem om natten uden at vågne af sin egen hosten. Og feberen er garanteret væk i morgen Så det skal nok gå alt sammen...
Nu vil jeg vende tilbage til at ae hans lille hoved som han ligger her med det trygt puttet på mit skød og næsen ind i navlen på mig
Det bliver en laaaang nat. 
Anmeld