hvordan forholder i jer til den styrende gråd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

Milka

TbCp skriver:

Faktisk kæmper vi rigtig meget med det lige for tiden... Liva er SÅ stædig! og får hun ikke lov til den ting hun vil så kan hun flippe helt ud!
Her virker det hvis jeg meget bestemt siger STOP virker det ikke første gang siger jeg det igen og så ignorerer jeg hendes skrigeri. Det virker stort set hver gang.. inden da har jeg kæmpet og kæmpet forsøgt at forklare at det kunne hun altså ikke få lov til lige nu, forsøgt at være virklig pædagogisk og det virkede bare ikke!!!!

Så nu gør vi det på den måde vi har fundet ud af virker herhjemme.

Indimellem hvis hun kører for langt ud kan vi også bede hende gå på dagplejeværelset og bliver færdig, som regel stopper hun så der.

jeg håbede sådan du ville at du ville svare, men at du ville sige at det går over når de fylder tre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Milka

Ni-ko-li-ne skriver:

så vidt muligt forholder jeg mig rolig... og rolig og rolig... og taler til Nikoline og fortæller hende at mor godt forstår, men at det er sådan...

hun får ikke lov at "styre" for så hyler hun højere næste gang...

så vidt muligt forholder jeg mig også roligt. så vidt muligt ... 

Anmeld

14. marts 2011

TbCp

Milka skriver:

jeg håbede sådan du ville at du ville svare, men at du ville sige at det går over når de fylder tre 

Hah... desværre nej ...

Meeeen børn er jo ikke ens... og Liva har Rasmussen gener i sig.. og de kan altså godt være slemme

Anmeld

14. marts 2011

Milka

lion skriver:

Nej, hvor det lyder som Cassandra.

Vi siger også stop herhjemme, eller det skal du.

For nej hvor kan hun skriger og blive hidsig.

Håber det bliver bedre hjemme hos dig, smart med at sende dem ud af køkkenet

er du aldrig i tvivl om hvornår det er den styrende gråd? altså, kunne det ske at cassandra bliver reelt ked af det og du kommer til at skælde hende ud for at græde?

Anmeld

14. marts 2011

Milka

Vinker skriver:

Har bare lyst til at overgive mig og har fået forståelsen for hvorfor der er så mange forkælede unger - det er jo bare det nemmeste at give dem lov til alt for så slipper man for denne mega trælse gråd og hysteri. men som vi ved er det ris til egen røv i sidste ende...

det har du helt ret i, det ville være så nemt bare at give efter! her er det mere piveri end det egentlig er hysteri og jeg bliver virkelig sindssyg af at høre på det, for jeg synes efterhånden at det er mere eller mindre konstant.

Anmeld

14. marts 2011

Milka

Vingummien skriver:

Tror faktisk det er forskelligt fra barn til barn, hvad der hjælper på det område.

Brokker han sig når jeg laver mad, får han en stol hen til bordet han kan stå på, eller også sidder han på bordet og følger med eller "hjælper".

Når vi er ude og handle, så er der faktisk ikke rigtig noget, han ved godt, at han ikke får noget, og det vi køber må først spises eller lign når det er betalt.

Jeg siger stop i andre situationer, vil han bæres, og jeg f.eks har noget i den ene hånd så sige rjeg at jeg ikke kan bære ham, og viser ham jeg holder noget. Har jeg ikek noget i hænderne så siger jeg vi snart er der, eller er vi herhjemme, så tænker jeg lige 2 sek over om det er fordi jeg måske har brugt for meget tid på oprydning, og sætter mig så i sofaen med ham, hvis det er det.

Men har heldigvis ikke så meget med den gråd, men det med at man skal gå eller man er dum, den kommer tit og det er ikke kun til mig.
Idag var vi ude ved Thomas forældre, og han stedmor fik lige afvide at hun var dum

jeg tænker også lige en ekstra gang inden jeg bare slynger et forbud ud eller noget, og om der er noget jeg umiddelbart kan gøre for at afhjælpe situationen. men herhjemme handler det ligeså meget om at de piver og græder fordi den anden har taget legetøjet eller whatever. synes jeg mægler mellem dem hele tiden!

Anmeld

14. marts 2011

Vingummien

Milka skriver:

jeg tænker også lige en ekstra gang inden jeg bare slynger et forbud ud eller noget, og om der er noget jeg umiddelbart kan gøre for at afhjælpe situationen. men herhjemme handler det ligeså meget om at de piver og græder fordi den anden har taget legetøjet eller whatever. synes jeg mægler mellem dem hele tiden!

Ja det problem har jeg heldigvis ikke, medmidre det er mig og Emil der vil slås om legetøjet

Du må købe 2 af hver ting hehe

Anmeld

14. marts 2011

Milka

Vingummien skriver:

Ja det problem har jeg heldigvis ikke, medmidre det er mig og Emil der vil slås om legetøjet

Du må købe 2 af hver ting hehe

det gør jeg også. de dage hvor man kunne deles om legetøjet er forbi!

Anmeld

14. marts 2011

msax

indtil videre har jeg ikke nogen store problemer med mille, men jeg kan mærke de er under opsejling - så det var helt rart at læse hvordan man kan takle situationen.

jeg har også sigrid rise bogen liggende, men har ikke lige fået taget mig sammen til at åbne den - syntes den så så kedelig ud - er den god?

Anmeld

19. marts 2011

lion

Milka skriver:

er du aldrig i tvivl om hvornår det er den styrende gråd? altså, kunne det ske at cassandra bliver reelt ked af det og du kommer til at skælde hende ud for at græde?

Nej, på det punkt er jeg ikke i tvivl, for hun græder rigtig på en hel anden måde.

Det andet er mere en måde at fortælle mig på hun ikke vil det jeg siger hun skal(f.eks. skal i klapvognen) eller er utilfreds med jeg siger nej til noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.