Studielån???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2008

Nan

Jeg tager ikke SU lån oven i - men jeg har heller ikke behovet for at låne pt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

Honningblomst

Nan skriver:

Det er da helt klart det optimale, bare ikke ikke alle med den mulighed, desværre...:(
Knus..(H)

Anmeld

14. maj 2008

Nan

Eva skriver:

Nan skriver:

Det er da helt klart det optimale, bare ikke ikke alle med den mulighed, desværre...:(
Knus..(H)

Det er jeg klar over - jeg svarer også blot på dit spørgsmål om hvorvidt man tager lånet. Det er jo den billigste måde at låne penge på så det er kun dejligt at det er muligt.

Anmeld

14. maj 2008

Honningblomst

Nan skriver:

Eva skriver:

Nan skriver:

Knus..(H)

Det er jeg klar over - jeg svarer også blot på dit spørgsmål om hvorvidt man tager lånet. Det er jo den billigste måde at låne penge på så det er kun dejligt at det er muligt.

Og jeg svarer igen...;) men for pokker jeg ville da gerne hapse en rig mand eller tyve timer ekstra pr. døgn til at arbejde i, men sådan er det bare ikke----øv øv...

Anmeld

24. januar 2009

DK

Hej

Jeg tager også SU lån. Jeg gider ikke at stille min families liv på standby i de 6 år det tager mig at læse til jurist. Jeg kommer jo til at skylde HELT VILDT MEGET når jeg er færdig, til gengæld får jeg også en uddannelse der kan give lidt igen i den anden ende Så jeg er ikke nervøs over tilbagebetalingen! Altså selv om jeg skal betale et par tusinde tilbage hver måned, så har vi stadig flere penge end nu, og nu har vi et godt liv, så det kan sgu ikke gå helt galt!!!

Hellere 12 gode år, end 6 rigtig magre og 6 rigtig fede....

Man skal bare huske at hvis man tager et su-lån, er man virkelig på røven hvis man ikke færdiggører uddannelsen. Så skylder man en masse, og har ikke den højere indtjeningsmulighed som en uddannelse giver (til tilbagebetaling).

Knus

Anmeld

24. januar 2009

Smølf

Jeg låner også alt hvad remmer og tøj kan holde. Sådan som jeg læser (og lever) har jeg ikke overskud til at arbejde meget ved siden af. Så jeg vil hellere prioritere min tid sammen med familien og betale af når jeg engang bliver færdig...

Men det skal nok lige siges, at jeg ved, at jeg kommer til at tjene godt, når jeg er færdig og er garanteret job... Hvis de to ting var mere usikre ville jeg nok ikke have taget så meget studielån.

KH Neta

Anmeld

24. januar 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg har haft studielån det meste af min uddannelse plus barsel. Dvs. jeg har en studiegæld på omkring 200.000 nu, som skal betales af fra næste år.
Jeg skal afdrage med mellem 1500 og 2000 om måneden i 15!!! år - med mindre jeg kan sætte mere ind end det selvfølgelig.

Renten på et studielån er diskontorenten + 1 % point, så ja, det er et billigt lån - men jeg ville aldrig råde folk til at gøre det, hvis de ikke havde brug for det. Hvis det "bare" er til opsparing, vil jeg til hver en tid fraråde det. Men omvendt: hellere lån end slæbe sig selv ihjel for at passe et arbejde ind mellem studier og børn.

Jeg fortryder i dag, selvom det var en nødvendighed for at købe hus - men jeg er bundet 15 år frem i tid, pga. 6 års studier.

Forresten: tænkte selv under studiet at jeg nok skulle finde et godt job, så det ikke gjorde noget, når de skulle betales tilbage igen. Men så ramte finanskrisen, og alle "begynderjobs" bliver napset af folk med længere erfaring, så jeg vil kunne mærke det, hvis jeg ikke er i job inden jeg skal til at betale tilbage. Og helst et job, der giver mere end mine nuværende dagpenge!

Anmeld

24. januar 2009

Stumpen

Jeg har desværre også været nødsagtet til at tage studielån gennem min uddannelse + barsel..
Har også en gæld på knap 200.000, men så vidt jeg ved skal jeg "kun" afdrage med 750 kr. om måneden de næste 15 år og det er altså prisen på grisen for at få sig en uddannelse og være lidt bogdum/langsom opfattende mht teori og ikke kunne klare job ved siden af...
Anja..

Anmeld

24. januar 2009

Stumpen

cmks2007 skriver:

Jeg har haft studielån det meste af min uddannelse plus barsel. Dvs. jeg har en studiegæld på omkring 200.000 nu, som skal betales af fra næste år.
Jeg skal afdrage med mellem 1500 og 2000 om måneden i 15!!! år - med mindre jeg kan sætte mere ind end det selvfølgelig.

Renten på et studielån er diskontorenten + 1 % point, så ja, det er et billigt lån - men jeg ville aldrig råde folk til at gøre det, hvis de ikke havde brug for det. Hvis det "bare" er til opsparing, vil jeg til hver en tid fraråde det. Men omvendt: hellere lån end slæbe sig selv ihjel for at passe et arbejde ind mellem studier og børn.

Jeg fortryder i dag, selvom det var en nødvendighed for at købe hus - men jeg er bundet 15 år frem i tid, pga. 6 års studier.

Forresten: tænkte selv under studiet at jeg nok skulle finde et godt job, så det ikke gjorde noget, når de skulle betales tilbage igen. Men så ramte finanskrisen, og alle "begynderjobs" bliver napset af folk med længere erfaring, så jeg vil kunne mærke det, hvis jeg ikke er i job inden jeg skal til at betale tilbage. Og helst et job, der giver mere end mine nuværende dagpenge!

Kan ikke forstå at du skal af med så meget, min bankrådgiver snakkede om 1500 kr. hver anden månede over 15 år sidste efterår..
Anja..

Anmeld

24. januar 2009

Zuzet

Hejsa

Jeg har også et lille studielån (35.000)og skal afdrage 1200,- hver 2. mrd, er rigtig træt af det

Hilsen

Lotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.