To værelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2011

Sees

Jeg er skilsmissebarn. Da jeg var bette havde jeg eget værelse hos min mor, men hver anden weekend når min storebror og lillesøster kom, delte jeg værelse med min lillesøster, og min storebror (Som var teenager dengang) boede i stuen. Der kunne han ligge og se flimmer dag ud og dag ind, så det passede ham nu meget godt

Hos min far har jeg aldrig haft eget værelse, jeg har endten sovet i stuen, eller da jeg var helt lille, på en madras ved siden af hans seng
Da jeg blev teenager fik jeg lov at "bo" i legerummet/kontoret i kælderen, i det hus min far og stedmor flyttede ind i.
Men det har ALDRIG irriteret mig eller noget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2011

TinaPina

Jeg er skilsmissebarn og jeg synes ikke det er okay. Jeg synes det sender et meget uheldigt signal at "eget værelse" bliver inddraget fordi far får et barn ned ny kone

Anmeld

6. august 2011

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Jeg er skilsmissebarn og jeg synes ikke det er okay. Jeg synes det sender et meget uheldigt signal at "eget værelse" bliver inddraget fordi far får et barn ned ny kone

Hmm jeg er jo ikke ny kone, barnet blev født da far og bonusmor havde været kærester i 3 måneder, så jeg har været der lige fra starten og hun anser ligeså meget mig for forældre som hendes far mor og bonusfar. Hvis hun havde boet her fast havde det også været en helt anden snak. Men vi har ikke råd til at smide 1000,- om måneden (koster en tilsvarende bolig med ekstra værelse) efter et tomt værelse der aldrig bliver brugt.

Anmeld

6. august 2011

<3

Jeg synes at det er ekstra vigtigt når hun nu ikke er der så meget at hun så føler sig velkommen og har sit eget sted når hun er hos jer. Jeg ville priotere den store pige med 1 vær. og de to små skal dele.

Anmeld

6. august 2011

tazz

Den er rigtig farlig, for det kan sætte store følelser på spil.

Nu er hun kun 4, så hun vil nok synes at det er en fest, at skulle dele, men havde hun været større havde hun nok set det som et svigt.
Personligt ville jeg inddrage ungerne i inddelingen. Gøre det til noget spændende, at skulle dele værelse, og få dem med til at indrette værelset, så de begge føler at det er deres. Det er så også MEGET vigtigt, at hun har sine egne sager i fred. Så hun har sin egen kommode/skab/reol som søster ikke går i.

Mine papunger har kun egne værelser hos os. Hos deres mor har de altid delt. Lige nu er moderen semi-hjemløs, så hun har kun en etværelses.

Mine forældre var plejeforældre hele min opvækst, og der havde vi (biologiske) hver vores værelse og så skiftedes vi til, at dele med den der nu boede hos os. Det var der vist ingen der brokkede sig over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.