To værelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi elsker hende rigtig meget.

Føler også bare at det med bonusbørn og man ikke skal gøre forskel kan blive så tabuagtig at det går ud over de andre børn. Altså at de skal undvære et værelse fordi deres søster skal have sit eget de 2 ud af 14 dage. Ved ikke om i kan følge mig.

Altså man passer så meget på ikke at gøre foskel så man faktisk sætter de "faste" børns behov UNDER delebarnets.

Altså så er det jo stadig ikke ligeligt fordelt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Vi elsker hende rigtig meget.

Føler også bare at det med bonusbørn og man ikke skal gøre forskel kan blive så tabuagtig at det går ud over de andre børn. Altså at de skal undvære et værelse fordi deres søster skal have sit eget de 2 ud af 14 dage. Ved ikke om i kan følge mig.

Altså man passer så meget på ikke at gøre foskel så man faktisk sætter de "faste" børns behov UNDER delebarnets.

Jeg tror bare I skal sørge for at få integreret hende i jeres hjem - og hvis det ikke er et værelse til hende selv kan I måske få indrettet deleværelset så hun har lidt ting der er hendes, fx en lille kommode eller noget - og hvis I ellers sørger for at hun føler sig hjemme (hvilket det lyder til hun gør) så tror jeg en 4-årig er fløjtende ligeglad med hvor mange kvm hun har til sig selv, for så føler hun sig jo hjemme i hele jeres hus. 

Anmeld

11. marts 2011

Enayia

Anonym skriver:

Hej

Vi har to børneværelser. Min mands datter har eget værelse hos os, og vi har en lillebror på vej som jo skal have det andet.

Vi regner med at få en eller to børn mere de næste 5 - 6 år.

Vores tanker var så, når den næste kommer og var en pige, skulle min mands datter og lillesøsteren dele værelse.

Hun er her jo kun halvandet døgn, to gange om måneden. Så synes det ville være synd at dem der bor her fast skal dele værelse og det andet bare står tomt. Hvis vi fik nr. 4 barn skulle vi selvfølgelig finde et hus med flere værelser.

Nå men min mands familie synes vi er sååå onde ved min mands datter at hun ikke må beholde sit værelse alene. Er det forkert af os?

Det er jo slet ikke relevant endnu, men vi blev bare begge så kede af at de fik det til at lyde som om vi behandler barnet dårligt. Og der blev kæmpe familieskænderi ud af det.

Min mands agumenterede med at det slet ikke er alle børn der har to værelser og at vi ikke kunne se noget galt i at dele. Men det mener hans familie ikke. De mener at det har alle!

Så hvordan er det hos jer. Og er vi onde at tænke sådan?

Så vidt jeg ved er der aldrig nogen børn som er døde af at have delt værelse. Gjorde jeg selv som barn, og når vi var på weekend hos min far havde vi ikke engang et værelse. Vi er også løbet tør for værelser her, så når der kommer en mere, så må der også blive delt et værelse Min kærestes datter er her i halvdelen af ferier samt hver 2 weekend. Ved ikke helt endnu hvordan vi vil gøre det. Men synes da ikke der er noget i vejen med børn deler et værelse. Bonus barn eller ej.

Gør sådan som i synes er bedst og op i r**** hvad andre mener om det.

Anmeld

11. marts 2011

Tkcuf

Plads er et luksus problem.. Synes sagtens små børn kan dele værelse.. Det er først når de bliver noget ældre de har brug for at kunne smække med døren og se sig fri for andre hihi..

Anmeld

11. marts 2011

Lillefe

er enig med de andre.. syntes det er noget fis... Hun kan sagtens dele værelse.. og hvorfor skal et værelse så tomt så længe..

Anmeld

12. marts 2011

anne2009

Anonym skriver:

Hej

Vi har to børneværelser. Min mands datter har eget værelse hos os, og vi har en lillebror på vej som jo skal have det andet.

Vi regner med at få en eller to børn mere de næste 5 - 6 år.

Vores tanker var så, når den næste kommer og var en pige, skulle min mands datter og lillesøsteren dele værelse.

Hun er her jo kun halvandet døgn, to gange om måneden. Så synes det ville være synd at dem der bor her fast skal dele værelse og det andet bare står tomt. Hvis vi fik nr. 4 barn skulle vi selvfølgelig finde et hus med flere værelser.

Nå men min mands familie synes vi er sååå onde ved min mands datter at hun ikke må beholde sit værelse alene. Er det forkert af os?

Det er jo slet ikke relevant endnu, men vi blev bare begge så kede af at de fik det til at lyde som om vi behandler barnet dårligt. Og der blev kæmpe familieskænderi ud af det.

Min mands agumenterede med at det slet ikke er alle børn der har to værelser og at vi ikke kunne se noget galt i at dele. Men det mener hans familie ikke. De mener at det har alle!

Så hvordan er det hos jer. Og er vi onde at tænke sådan?

Selvfølgelig vil man have at alle børnene, skal have sit eget værelse, men når det ikke kan lade sig gøre, så må man dele.

Jeg tror, at hun vil føle sig mere hjemme, når hun deler værelse med sine søskende, når hun er på besøg. Så mærker hun bedst, at hun er en af Jeres familie.... synes ikke der er grund, til at værelse skal stå tomt, i så lang tid.

Desuden synes jeg, de andre skal passe sig selv, det er Jeres familie og I ved bedst hvad der er godt for Jer...

Anmeld

14. marts 2011

mariagerner

som mange af de andre skriver, så er jeg helt enig i at det ikke er noget problem i at børnene deler værelse, hvis og når i får en pige - måske det bliver en dreng........ så får bonus datteren jo sit eget værelse og drenge deler deres. Det må familien også kunne forstå. Man gør det bedste for at familien fungere også med bonus børn (vi har selv to stk.) og vi tager altid udgangspunkt i børnenes behov og ikke i hvem der er hele og halve........ det er jeg sikker på jeres familie forstår, men nu skal de jo ikke spørgers og ikke blande sig........ drop usikkerheden overfor dem og vær klar og tydelig og overbevisende og ikke mindst 100% enige (din mand og dig) når familien spørger til det, hvis i ændre på at hun går fra eget værelse til at dele. Vi har haft nogen i familien som troede de skulle blande sig og have en mening, dette er væk nu efter en del kampe hvor vi har sat hård mod hård og frabedt os deres indblanding :-) OG NEJ børn er ikke kede af at dele værelse tværdigmod....... men de bliver kede af det hvis de voksne fortæller dem det er "forkert" pøj pøj med projektet :-)

Anmeld

6. august 2011

DK

Andet: Min datter skal hos os (jeg er bopælsforældren) dele værelse med sin lillebror. Hos sin far hvor hun er hver anden´weekend har hun eget værelse.

I mit univers tager børn ikke skade af at dele værelse med deres søskende. Det er både givende og sundt tror jeg!

Når de bliver teenagere skal de dog helst have eget værelse, eller kun dele værelse med en af samme køn.

Anmeld

6. august 2011

mika.F

Kender det godt, kæresten har en datter på ti der har eget værelse herhjemme hos os selvom hun kun er her to weekender om måneden og kun bruger sit værelse til at lave et kæmpe kaos og smide sit vasketøj(som hun regner med vi da bare finder frem for hende og ordner, optimist siger jeg bare . ), nu venter vi så en lillebror i løbet af den her månede, men ham skal vi på en eller anden måde finde plads til inde på vores "voksenværelse", for selvfølgelig skal hun da beholde sit værelse selvom hun er her så sjældent og altid er inde i stuen, også når hun sover, når hun er her, og det Synes jeg egentlig ikke er helt fair når nU lillebror altså er her på fuldtid.... Så Ja, jeg synes det i gør er helt i orden!!!

Anmeld

6. august 2011

1012lmp

Mine har begge hver deres værelse her og hos deres far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.