To værelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: eget værelse hos både mor og far?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.883 visninger
24 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej

Vi har to børneværelser. Min mands datter har eget værelse hos os, og vi har en lillebror på vej som jo skal have det andet.

Vi regner med at få en eller to børn mere de næste 5 - 6 år.

Vores tanker var så, når den næste kommer og var en pige, skulle min mands datter og lillesøsteren dele værelse.

Hun er her jo kun halvandet døgn, to gange om måneden. Så synes det ville være synd at dem der bor her fast skal dele værelse og det andet bare står tomt. Hvis vi fik nr. 4 barn skulle vi selvfølgelig finde et hus med flere værelser.

Nå men min mands familie synes vi er sååå onde ved min mands datter at hun ikke må beholde sit værelse alene. Er det forkert af os?

Det er jo slet ikke relevant endnu, men vi blev bare begge så kede af at de fik det til at lyde som om vi behandler barnet dårligt. Og der blev kæmpe familieskænderi ud af det.

Min mands agumenterede med at det slet ikke er alle børn der har to værelser og at vi ikke kunne se noget galt i at dele. Men det mener hans familie ikke. De mener at det har alle!

Så hvordan er det hos jer. Og er vi onde at tænke sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Lunae

Anonym skriver:

Hej

Vi har to børneværelser. Min mands datter har eget værelse hos os, og vi har en lillebror på vej som jo skal have det andet.

Vores tanker var så, når den næste kommer og var en pige, skulle min mands datter og lillesøsteren dele værelse.

Hun er her jo kun halvandet døgn, to gange om måneden. Så synes det ville være synd at dem der bor her fast skal dele værelse og det andet bare står tomt. Hvis vi fik nr. 4 barn skulle vi selvfølgelig finde et hus med flere værelser.

Nå men min mands familie synes vi er sååå onde ved min mands datter at hun ikke må beholde sit værelse alene. Er det forkert af os?

Det er jo slet ikke relevant endnu, men vi blev bare begge så kede af at de fik det til at lyde som om vi behandler barnet dårligt. Og der blev kæmpe familieskænderi ud af det.

Min mands agumenterede med at det slet ikke er alle børn der har to værelser og at vi ikke kunne se noget galt i at dele. Men det mener hans familie ikke. De mener at det har alle!

Jeg synes det er rimeligt nok, at din mands datter må dele værelse med sin søster, når hun kommer på besøg hver anden weekend! Det er sgu ikke alle familier, som har plads til at kunne lade et værelse stå helt tom 12 ud af 14 dage. Det synes jeg slet ikke, at i skal bekymre jer om!!

Anmeld

11. marts 2011

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg synes det er rimeligt nok, at din mands datter må dele værelse med sin søster, når hun kommer på besøg hver anden weekend! Det er sgu ikke alle familier, som har plads til at kunne lade et værelse stå helt tom 12 ud af 14 dage. Det synes jeg slet ikke, at i skal bekymre jer om!!

Tak for svar.

Ja det synes vi jo også. De siger bare at hun ikke vil føle sig velkommen hos os og ikke vil have lyst til at komme og besøge os, hvis de skal dele. (hun er iøvrigt 4 år)

Anmeld

11. marts 2011

Lunae

Anonym skriver:

Tak for svar.

Ja det synes vi jo også. De siger bare at hun ikke vil føle sig velkommen hos os og ikke vil have lyst til at komme og besøge os, hvis de skal dele. (hun er iøvrigt 4 år)

Ej nu må det sgu stoppe - en pige på 4 år ville da elske at dele værelse med sin søster Jeg kunne forstå hvis hun var 14 eller sådan noget!

Anmeld

11. marts 2011

LinLin

Min søn (4 år) har ikke værelse hos sin far - han bor i en to-værelses, så de deler soveværelse - han er der 5 ud af 14 dage...

Min kærestes søn er her til een overovenatning hver anden weekend (13 år) og sover i "kontoret" her. Det værelse ligger i underetagen. Soveværelset og Davids værelse er ovenpå.

Vi har ikke engang et værelse til hver af dem der bor her fast. Og tror godt ikke på at "alle andre" har et værelse hvert sted

Anmeld

11. marts 2011

merle2010

mine to bonusbørn har værelse både hos os, og hos deres mor, som de bor fast hos.. selvom de kun er her hver anden uge, synes vi at de skulle have deres eget værelse.. de deler værelse da de er tvillinger osse selvom deres lillesøster som bor her fast ikke har noget værelse.. vi bor i en 3 værelses... men lillesøster sover hos os, og leger i stuen.. så det går nok alt sammen...

selvfølgelig skal de da have et værelse hos os også... de  er jo næsten her halvdelen af tiden..

Anmeld

11. marts 2011

Anonym trådstarter

merle2010 skriver:

mine to bonusbørn har værelse både hos os, og hos deres mor, som de bor fast hos.. selvom de kun er her hver anden uge, synes vi at de skulle have deres eget værelse.. de deler værelse da de er tvillinger osse selvom deres lillesøster som bor her fast ikke har noget værelse.. vi bor i en 3 værelses... men lillesøster sover hos os, og leger i stuen.. så det går nok alt sammen...

selvfølgelig skal de da have et værelse hos os også... de  er jo næsten her halvdelen af tiden..

Ja det er klart Men når hun nu kun er her 2 dage ud af 14, er det så ikke ok at dele værelse?

Anmeld

11. marts 2011

merle2010

jo helt okay..vores børn deler som sagt osse værelse... og det går helt fint.. synes det er en god løsning

Anmeld

11. marts 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Hej

Mine forældre gik fra hinanden da jeg var to

jeg besøgte min far hveranden weekend og han boede i en to-værelses så jeg havde ik noget værelse, men det betød jo bare at vi brugte tiden sammen og ikke mig i mit værelse og ham i stuen.... Jeg tror det har gjort at vi er meget tættere i dag.

Og så havde jeg jo "hjemme" i alle rummene så jeg havde både legetøj i stuen, køkkenet og soveværelset

og jeg elskede det! Tror 100% det handler om hvordan man takler det og det lyder til at I er rigtig glade for pigen så det ville jeg slet ikke være bekymret over

Anmeld

11. marts 2011

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Mine forældre gik fra hinanden da jeg var to

jeg besøgte min far hveranden weekend og han boede i en to-værelses så jeg havde ik noget værelse, men det betød jo bare at vi brugte tiden sammen og ikke mig i mit værelse og ham i stuen.... Jeg tror det har gjort at vi er meget tættere i dag.

Og så havde jeg jo "hjemme" i alle rummene så jeg havde både legetøj i stuen, køkkenet og soveværelset

og jeg elskede det! Tror 100% det handler om hvordan man takler det og det lyder til at I er rigtig glade for pigen så det ville jeg slet ikke være bekymret over

Vi elsker hende rigtig meget.

Føler også bare at det med bonusbørn og man ikke skal gøre forskel kan blive så tabuagtig at det går ud over de andre børn. Altså at de skal undvære et værelse fordi deres søster skal have sit eget de 2 ud af 14 dage. Ved ikke om i kan følge mig.

Altså man passer så meget på ikke at gøre foskel så man faktisk sætter de "faste" børns behov UNDER delebarnets.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.