Men efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

dukke

morethanperfect skriver:

Er det derfor ?? For det gør også ondt ved mig og har også fået det .. SÅ kan jeg bedre forstå det

Ja det kan godt være derfor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

morethanperfect

dukke skriver:

Ja det kan godt være derfor

Gad vide hvornår det går væk ??

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

dukke skriver:

Hej skøne damer

Er der nogle af jer der har fåer nogle men efter i har født?

Jeg fik et epidural og havde ondt i nakken i 2 mdr efter jeg havde født..

Knus Charlotte og Aksel 4 mdr

Lidt småskavanker er der vel altid, men tit dukker de først op efter flere år.
For mit vedkommende er mit bækken helt smadret pga bækkenløsning, og det er kronisk.
Derudover har jeg en skadet lever, som følge af fosterforgiftning.
Da jeg fik min søn ved PKS havde jeg en død plet foran på maven fra navlen og ned og i ca 20 cm bredde i en 3-4 mdr efter, som om de havde skåret nogle vigtige nerver over, men det fortog sig langsomt og efter et års tid var det væk.
Men selve aret og operationen var og er perfekt, for jeg blev lukket med laser, men...de lavede en stor fejl.
Når de skærer gennem bugmuskulaturen ved et kejsersnit, syr man normalt den store bugmuskel sammen, og den heler pænt, men netop fordi de lavede det med laser på mig, holdt det ikke, med det resultat, at min store bugmuskel er delt i midten og har derved meget svært ved, dels at holde min mave på plads så den ikke stritter, og dels holder den næsten ikke sammen på bækkenet.
Det blev først opdaget, da mit bækken skred for snart 3 år siden, og det kan man så ikke gøre noget ved nu, så jeg må leve med det, som det er.
Jeg har også lidt bøvl med andre småting fra syningerne efter mine to normalfødsler, men ellers har jeg ingen skavanker som sådan, men det er vel også nok

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. marts 2011

dukke

morethanperfect skriver:

Gad vide hvornår det går væk ??

Ja det er jo ikke godt at vide man kan jo kun håbe på det gør

Anmeld

11. marts 2011

dukke

SussieThyssen skriver:

For mit vedkommende er mit bækken helt smadret pga bækkenløsning, og det er kronisk.
Da jeg fik min søn ved PKS havde jeg en død plet foran på maven fra navlen og ned og i ca 20 cm bredde i en 3-4 mdr efter, som om de havde skåret nogle vigtige nerver over, men det fortog sig langsomt og efter et års tid var det væk.
Men selve aret og operationen var og er perfekt, for jeg blev lukket med laser, men...de lavede en stor fejl.
Når de skærer gennem bugmuskulaturen ved et kejsersnit, syr man normalt den store bugmuskel sammen, og den heler pænt, men netop fordi de lavede det med laser på mig, holdt det ikke, med det resultat, at min store bugmuskel er delt i midten og har derved meget svært ved, dels at holde min mave på plads så den ikke stritter, og dels holder den næsten ikke sammen på bækkenet.
Det blev først opdaget, da mit bækken skred for snart 3 år siden, og det kan man så ikke gøre noget ved nu, så jeg må leve med det, som det er.
Jeg har også lidt bøvl med andre småting fra syningerne efter mine to normalfødsler, men ellers har jeg ingen skavanker som sådan, men det er vel også nok

Kærligst
Sussie

ej puha sikke en omgang din stakkel

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

dukke skriver:

ej puha sikke en omgang din stakkel

1000 tak hvor er du sød, men det er ok..jeg lever med det som det er...gamle mor Sussie er ikke så let at slå af pinden...der er altid nogen, der har det endnu værre end en selv

Anmeld

11. marts 2011

Enayia

dukke skriver:

Hej skøne damer

Er der nogle af jer der har fåer nogle men efter i har født?

Jeg fik et epidural og havde ondt i nakken i 2 mdr efter jeg havde født..

Knus Charlotte og Aksel 4 mdr

Hmm. Efter den første gang havde jeg lidt ondt efter epiduralen. 2 gang var PKS og der kan man ikke rigtig undgå det gør lidt nas i "arret"

Ellers, synes der er noget som forstyrrer min søvn om natten, ved sgu ikke helt hvad det er

Anmeld

11. marts 2011

Enayia

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Åhh Sussie! Du er og bliver en stærk kvinde! Sikke dog en barsk omgang! Hvordan påvirker dit bækken dig nu? husker det bl gjorde sygt ondt, så kan slet ikke forestille mig de smerter du mp have/har haft!

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

Enayia skriver:

Åhh Sussie! Du er og bliver en stærk kvinde! Sikke dog en barsk omgang! Hvordan påvirker dit bækken dig nu? husker det bl gjorde sygt ondt, så kan slet ikke forestille mig de smerter du mp have/har haft!

Jeg tror, at hvis jeg ikke var/er den jeg er, med evigt godt humør og tager tingene som de kommer, så kunne man jo nok være væltet.
Og det ER hårdt.
Jeg har altid været utroligt aktiv, men det fik jo så en ende med mit bækken.
I dag er jeg ret så invalideret og har jo lige fået flexjob...endelig   hvor jeg er på kontor.
Jeg kan holde mellem 3-5 timer om dagen, er jeg ved at finde ud af, men det var også hvad vi konstaterede, da jeg var i arbejdsprøvning, så skal jeg hjem og lave afspænding, ligge ned og hvile bækkenet i en times tid eller to on and off.

Jo vel har jeg da ondt. Der er bare dage hvor det tager 2-3 timer at tø mit bækken op om morgenen, og jeg har altid ondt, men man vender sig til det efter noget tid.
Mit bækken skrider ud i bunden så lårbensknoglerne bliver skubbet op i toppen af hofteskålene og langsomt slider brusken af indvendigt og på toppen af lårbensknoglerne..og det er smertefuldt, skal jeg hilse og sige, men...det kan jo ikke nytte, at sidde der og pive og pille sig selv i navlen.
I det mindste kan jeg komme ud af sengen takket være min fantastiske fysioterapeut, og det er mere end jeg kunne i de første 2 mdr efter mit bækken skred.
Det eneste jeg virkeligt savner er at kunne gøre "ting", passe min have og..især at gå ture. DET savner jeg utroligt meget.
Men bare jeg går 500 m kan jeg risikere at ligge på langs hele næste dag..øvøv!
Jeg har altid været en "gåer"..og at gå 10, 15, 20 km var nada, men nu...nå ikke metre piv...der er en grund til alt, og når jeg tænker på hvad andre må gå igennem, så er mit dog alligevel så lidt.

Anmeld

11. marts 2011

Enayia

SussieThyssen skriver:

Jeg tror, at hvis jeg ikke var/er den jeg er, med evigt godt humør og tager tingene som de kommer, så kunne man jo nok være væltet.
Og det ER hårdt.
Jeg har altid været utroligt aktiv, men det fik jo så en ende med mit bækken.
I dag er jeg ret så invalideret og har jo lige fået flexjob...endelig   hvor jeg er på kontor.
Jeg kan holde mellem 3-5 timer om dagen, er jeg ved at finde ud af, men det var også hvad vi konstaterede, da jeg var i arbejdsprøvning, så skal jeg hjem og lave afspænding, ligge ned og hvile bækkenet i en times tid eller to on and off.

Jo vel har jeg da ondt. Der er bare dage hvor det tager 2-3 timer at tø mit bækken op om morgenen, og jeg har altid ondt, men man vender sig til det efter noget tid.
Mit bækken skrider ud i bunden så lårbensknoglerne bliver skubbet op i toppen af hofteskålene og langsomt slider brusken af indvendigt og på toppen af lårbensknoglerne..og det er smertefuldt, skal jeg hilse og sige, men...det kan jo ikke nytte, at sidde der og pive og pille sig selv i navlen.
I det mindste kan jeg komme ud af sengen takket være min fantastiske fysioterapeut, og det er mere end jeg kunne i de første 2 mdr efter mit bækken skred.
Det eneste jeg virkeligt savner er at kunne gøre "ting", passe min have og..især at gå ture. DET savner jeg utroligt meget.
Men bare jeg går 500 m kan jeg risikere at ligge på langs hele næste dag..øvøv!
Jeg har altid været en "gåer"..og at gå 10, 15, 20 km var nada, men nu...nå ikke metre piv...der er en grund til alt, og når jeg tænker på hvad andre må gå igennem, så er mit dog alligevel så lidt.

Føj for den da! Ja okay det kan jeg da godt forstå! Det er rigtig flot du har mulighed for at have et flexjob, og klarer det selvom du tydeligvis har mange smerter! Jeg håber selv på at få sådan et en dag!

Ja det er rigtigt det du siger med at man selfølgelig ikke får så meget ud af at sidde hjemme og pille sig i navlen, men synes nu også det er OK at have lidt ondt af sig selv engang i mellem. Især du som så ofte er SÅ meget for så mange andre, selvom du har dit at tænke på. Synes efterhånden at du, af så mange andre, har været igennem rigtig mange svære ting gennem dit liv, og alligevel formår du at holde hovedet oppe og med godt humør give klaps, ros og råd til mennesker du ikke engang kender

Ja der er megen lidelse i verden. Det er godt man ikke ved HVOR meget der egentlig er! Men jeg ved også de mennesker som har haft deres forskud på sorg, forstår sig også på de små ting i livet. Dem der virkelig betyder noget! Og du er bestemt et af de mennesker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.