Jeg har brug for diagnose :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Hm jeg synes det er svært. For du siger både at han ikke kan koncentere sig og at han kan (med perler).

Jeg vil sige at al hans "problemer" kan forklares med hans dårlige sprog. Det er faktisk lige efter bogen. Så jeg tror og håber at det "kun" er det som er i vejen. hvis du vil have mere at vide, så send mig en pb, deri vil jeg gerne forklare nærmere og så evt. med flere eksempler og jeg lover selvfølgelig at holde din og bonussøns anonymitet.

Men det at have svært med at kommunikere kan nu også være svært nok! Som du så åbenbart oplever. Jamen der ikke så meget at gøre andet end at støtte ham i at han skal øve de ting han skal øve af talepædagogen og så måske arbejde mere på at få hans mor til at gøre det samme.

God vind!

Det jeg mener med at han har problemer med koncentrationen er noget han laver noget som ikke indteresseret ham vildt.

Men med andre ting, som f.eks perler eller tegne hvor han er alene, kan han opretholde den om det han laver.

Han har haft talepædagog omkrin et år nu, og de andre problemer han har især sin vrede er blevet meget værre efter han er startet i skole.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

bare mig

Anonym skriver:

Hej Piger...

Okay jeg skal prøve at forklare mig så godt jeg kan.

Jeg har en bonus søn, og ham har jeg haft i snart 5 år, han er 7 år nu. Jeg har altid synes at der var noget der var lidt "off" med ham, han var ikke helt som mine mindre kusiner og fætter. Han var anerledes. Jeg sagde det til min kæreste. som ikke ville hører tale om det, før børnehaven selv begyndte og snakke om at han var lidt tilbage i sin udvikling.

Som jeg hele tiden havde sagt, så var han tilbage i sit sprogbrug(talte dårligt) og har svært ved at følge reglerne osv. Han fik en talepædagog og er startet på noget indskoling for at give ham den bedst mulige start på sin skole gang.

Problemet er bare, han har stadig mange problemer. Han bliver meget hurtigt vred, og ryger i slås kamp, han har svært ved at styrer sit temperament, hvis andre børn ikke gør hvad han siger.
Han kan ikke finde ud af følge reglerne både i spil og virkelighed, og begynder hurtigt at opfinde sine egne reglerne.
Han føler sig hurtig uretfærdigbehandlet og har svært ved at beskrive sine følelser når han bliver ked af det.
Alle ting skal forklares meget tydeligt før han gør dem, ellers bliver han sur hvis det ikke går efter hans hoved.

Han har virkelig svært ved at konsentere sig om de ting han bliver bedt, han taber hurtig konsentrationen og går videre til noget andet.
Men tilgængel er han rigtig god til at sidde og laver perler med sig selv.
i børnehaven havde han kun en rigtig ven, eller lege han mest med sig selv.
Han er meget fokuseret på farver og laver altid perleplade med oganiseret farver(allerede da han var 4-5 år)

Jeg synes det rigtig svært at have drenge hos i øjeblikket, fordi der konstant er problemer med enten det ene eller andet og jeg ville ønske han ikke skulle hjem til sin mor, for det er som om at problermerne starter der.

Han har ikke haft en nem barndom, forældrene kan ikke snakke sammen ordenligt. men det er heldigvis blevet bedre.

Jeg ved bare at der er noget galt med ham, og jeg kan simpelthen ikke finde en "diagnose" jeg kan forslå. Hans far er også begyndt at lægge mærke til at der er noget helt galt, men måske er det bare den svære tid han har været igennem, eller også fejler han et eller andet vi ikke har pdaget?

Please hjælp mig med hvad jeg skal gøre?

Nogle der kender til en sygedom vi kunne forslå han blev undersøgt for eller kender ´til situationen?

Håber mit indlæg gav mening

hejsa..

jeg har selv en søn på 9 der er infantil autist..

han var meget sent om alt i sin udvikling.. der han var 3 år havde han næsten intet sprog han fik talepædagog på og sproget begyndte langsomt og usikkert at komme.. han talte først forståeligt der han var ca. 5 år. kravle og gå kom også meget senere end hvad man normalt ser.

i dag er han på fulgt højde rent motorisk og sprogligt, men mange andre ting halter. det sociale har han meget svært ved, han reagere voldsomt i ukontrolleret lege og har svært ved at læse andre. er de ked af det glade eller sure. 

min søn er meget fattig på memik og skal have meget hjælp til at sætte ord på sine følelser.

kontrol af hvad der sker rundt omkring ham, er meget vigtig og struktur i dagligdagen er nøgleordet, for at han kan fungere så godt som muligt er.  mister min søn kontrollen og ikke ved hvad der skal ske, bliver han meget aggressiv og reagere rigtig kraftig..

ud fra det du skriver ville jeg umiddelbart ikke gå til egen læge med drengen, men få en samtale i hus med skolen om at der kom en psykolog ud og observerede ham. lidt som en flue på væggen, og måske ta nogen samtaler med både drengen og jer som forældre. de fleste steder ved de hvad de taler om og vil så sætte jer videre til en udredning hvis de mener der er behov for det.

er det autisme der er tale om kræver det meget af jer som er tæt på ham.. håber det bedste for jer alle.. skriv endelig til mig hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med..

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

bare mig skriver:

hejsa..

jeg har selv en søn på 9 der er infantil autist..

han var meget sent om alt i sin udvikling.. der han var 3 år havde han næsten intet sprog han fik talepædagog på og sproget begyndte langsomt og usikkert at komme.. han talte først forståeligt der han var ca. 5 år. kravle og gå kom også meget senere end hvad man normalt ser.

i dag er han på fulgt højde rent motorisk og sprogligt, men mange andre ting halter. det sociale har han meget svært ved, han reagere voldsomt i ukontrolleret lege og har svært ved at læse andre. er de ked af det glade eller sure. 

min søn er meget fattig på memik og skal have meget hjælp til at sætte ord på sine følelser.

kontrol af hvad der sker rundt omkring ham, er meget vigtig og struktur i dagligdagen er nøgleordet, for at han kan fungere så godt som muligt er.  mister min søn kontrollen og ikke ved hvad der skal ske, bliver han meget aggressiv og reagere rigtig kraftig..

ud fra det du skriver ville jeg umiddelbart ikke gå til egen læge med drengen, men få en samtale i hus med skolen om at der kom en psykolog ud og observerede ham. lidt som en flue på væggen, og måske ta nogen samtaler med både drengen og jer som forældre. de fleste steder ved de hvad de taler om og vil så sætte jer videre til en udredning hvis de mener der er behov for det.

er det autisme der er tale om kræver det meget af jer som er tæt på ham.. håber det bedste for jer alle.. skriv endelig til mig hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med..

1000 tak for dit svar, vi tager fat på skolen mandag og håber på lidt hjælp derfra

Anmeld

12. marts 2011

<3

Anonym skriver:

Det jeg mener med at han har problemer med koncentrationen er noget han laver noget som ikke indteresseret ham vildt.

Men med andre ting, som f.eks perler eller tegne hvor han er alene, kan han opretholde den om det han laver.

Han har haft talepædagog omkrin et år nu, og de andre problemer han har især sin vrede er blevet meget værre efter han er startet i skole.

Jomen jeg har da også problemer med at koncenterer mig om ting der ikke interesserer mig helt vildt. Men når man er voksen kaldes det overspringshandlinger.   Kun for at drille lidt.

Jeg tror du skal slå koldt vand i blodet og i stedet for at finde en diagnose så være mere positiv og opmærksom på hans fremdrift og de sproglige forbedringer han har. Måske endda spørge ham om hvad han synes? For nu er han den alder hvor han godt kan spørges om sværere ting- ikke selv få ansvaret, mere svarer reflekteret over om han synes det er blevet nemmere eller sværere med en talepædagog eller om det måske er lidt øv når man er den eneste med talepædagog? Sådanne nemme at gå til spørgsmål, måske sidder han og brænder inde med en masse han egentlig gerne vil sige om alt det her der foregår men bare ikke ved hvordan.

Men igen, jeg kan gisne til højre eller venstre. Synes du skal skrive en pb til mig også kan jeg nemmere komme problemet til livs - forhåbentligt.

Og jeg skal måske lige sige at jeg er sprogpsykolog.

Anmeld

12. marts 2011

bare mig

Anonym skriver:

1000 tak for dit svar, vi tager fat på skolen mandag og håber på lidt hjælp derfra

det mener jeg er det rigtige at gøre.. heller få det be/afkræftet og hvis der evt. er noget så få den rette hjælp..

håber selvfølgelig ikke drengen fejler noget men er det feks. autisme han har skal der i hvert fald hjælp til at forstå hans behov for ellers vil det kun blive værre jo ældre han bliver.

ved autisme er det også meget normalt at man har nogen særinteresser (du nævner perler) som de godt kan sidde længe med og fordybe sig i, men giver du ham omvendt en bold kan det gå galt efter 2 min. dette ser jeg også her.

men for drengens skyld så undersøg det for en sikkerheds skyld..

held og lykke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.