Jeg har brug for diagnose :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Henriette1973

Hej

Jeg vil lige starte med at fortælle om min forusætning for at udtale mig som følgende. Jeg er uddannet pædagog med speciale i autisme. Jeg kan ikke komme med diagnoser, det skal der andre fagfolk til, men jeg kan komme med forslag til hvordan man takler børn med autisme.

Et barn med autisme/asperger har brug for genkendelighed, forusiglighed og struktur. Eks

Hver fredag eftermiddag:

Hjem fra skole

Frugt

Leg (diffineret for ham hvilken slags leg)

Aftensmad

Tv

Sengetid

Og sådan skematiser man resten af ugen. Hvis der kommer ændringer i plan HUSK at info. ham i god tid inden ændringen sker. Tal i korte præcise sætninger.

Og ja jeg ved godt at det er svært at køre en familie på den måde. Håber i finder en løsning på det.

Håber du/i kan bruge dette til noget. Det er skrevet i den bedste mening

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Anonym

Anonym skriver:

Hej Piger...

Okay jeg skal prøve at forklare mig så godt jeg kan.

Jeg har en bonus søn, og ham har jeg haft i snart 5 år, han er 7 år nu. Jeg har altid synes at der var noget der var lidt "off" med ham, han var ikke helt som mine mindre kusiner og fætter. Han var anerledes. Jeg sagde det til min kæreste. som ikke ville hører tale om det, før børnehaven selv begyndte og snakke om at han var lidt tilbage i sin udvikling.

Som jeg hele tiden havde sagt, så var han tilbage i sit sprogbrug(talte dårligt) og har svært ved at følge reglerne osv. Han fik en talepædagog og er startet på noget indskoling for at give ham den bedst mulige start på sin skole gang.

Problemet er bare, han har stadig mange problemer. Han bliver meget hurtigt vred, og ryger i slås kamp, han har svært ved at styrer sit temperament, hvis andre børn ikke gør hvad han siger.