Jeg har brug for diagnose :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Henriette1973

Hej

Jeg vil lige starte med at fortælle om min forusætning for at udtale mig som følgende. Jeg er uddannet pædagog med speciale i autisme. Jeg kan ikke komme med diagnoser, det skal der andre fagfolk til, men jeg kan komme med forslag til hvordan man takler børn med autisme.

Et barn med autisme/asperger har brug for genkendelighed, forusiglighed og struktur. Eks

Hver fredag eftermiddag:

Hjem fra skole

Frugt

Leg (diffineret for ham hvilken slags leg)

Aftensmad

Tv

Sengetid

Og sådan skematiser man resten af ugen. Hvis der kommer ændringer i plan HUSK at info. ham i god tid inden ændringen sker. Tal i korte præcise sætninger.

Og ja jeg ved godt at det er svært at køre en familie på den måde. Håber i finder en løsning på det.

Håber du/i kan bruge dette til noget. Det er skrevet i den bedste mening

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Anonym

Anonym skriver:

Hej Piger...

Okay jeg skal prøve at forklare mig så godt jeg kan.

Jeg har en bonus søn, og ham har jeg haft i snart 5 år, han er 7 år nu. Jeg har altid synes at der var noget der var lidt "off" med ham, han var ikke helt som mine mindre kusiner og fætter. Han var anerledes. Jeg sagde det til min kæreste. som ikke ville hører tale om det, før børnehaven selv begyndte og snakke om at han var lidt tilbage i sin udvikling.

Som jeg hele tiden havde sagt, så var han tilbage i sit sprogbrug(talte dårligt) og har svært ved at følge reglerne osv. Han fik en talepædagog og er startet på noget indskoling for at give ham den bedst mulige start på sin skole gang.

Problemet er bare, han har stadig mange problemer. Han bliver meget hurtigt vred, og ryger i slås kamp, han har svært ved at styrer sit temperament, hvis andre børn ikke gør hvad han siger.
Han kan ikke finde ud af følge reglerne både i spil og virkelighed, og begynder hurtigt at opfinde sine egne reglerne.
Han føler sig hurtig uretfærdigbehandlet og har svært ved at beskrive sine følelser når han bliver ked af det.
Alle ting skal forklares meget tydeligt før han gør dem, ellers bliver han sur hvis det ikke går efter hans hoved.

Han har virkelig svært ved at konsentere sig om de ting han bliver bedt, han taber hurtig konsentrationen og går videre til noget andet.
Men tilgængel er han rigtig god til at sidde og laver perler med sig selv.
i børnehaven havde han kun en rigtig ven, eller lege han mest med sig selv.
Han er meget fokuseret på farver og laver altid perleplade med oganiseret farver(allerede da han var 4-5 år)

Jeg synes det rigtig svært at have drenge hos i øjeblikket, fordi der konstant er problemer med enten det ene eller andet og jeg ville ønske han ikke skulle hjem til sin mor, for det er som om at problermerne starter der.

Han har ikke haft en nem barndom, forældrene kan ikke snakke sammen ordenligt. men det er heldigvis blevet bedre.

Jeg ved bare at der er noget galt med ham, og jeg kan simpelthen ikke finde en "diagnose" jeg kan forslå. Hans far er også begyndt at lægge mærke til at der er noget helt galt, men måske er det bare den svære tid han har været igennem, eller også fejler han et eller andet vi ikke har pdaget?

Please hjælp mig med hvad jeg skal gøre?

Nogle der kender til en sygedom vi kunne forslå han blev undersøgt for eller kender ´til situationen?

Håber mit indlæg gav mening

hej og  til jer.

Kan 110% følge dig. Jeg har selv en bonus datter på 8 år. I al den tid jeg har kendt hende har hun været lige som din bonus søn. Hun leger ikke rigtig med nogle fordi hun er for agresiv. hvis man ber hende om noget bliver det kun gjort halvt. Hun elsker at side og tegne og lave perler. (for sig selv) . Jeg har også sagt der er noget galt, men min mand mener at det er hendes svære fortid det skyldes.

Hun ser ikke sin mor, da hendes mor kun skabte problemer og har ságt foran hende at hun ikke ville se sin datter mere. oog det tager hårdt psykisk.

Hvis din bonus søn "fejler" noget, vil du så evt give besked hertil ? Vi har nemlig ikke kunne finde en "sygdom".

mange  til jer.

Anmeld

11. marts 2011

Anonym trådstarter

Henriette1973 skriver:

Hej

Jeg vil lige starte med at fortælle om min forusætning for at udtale mig som følgende. Jeg er uddannet pædagog med speciale i autisme. Jeg kan ikke komme med diagnoser, det skal der andre fagfolk til, men jeg kan komme med forslag til hvordan man takler børn med autisme.

Et barn med autisme/asperger har brug for genkendelighed, forusiglighed og struktur. Eks

Hver fredag eftermiddag:

Hjem fra skole

Frugt

Leg (diffineret for ham hvilken slags leg)

Aftensmad

Tv

Sengetid

Og sådan skematiser man resten af ugen. Hvis der kommer ændringer i plan HUSK at info. ham i god tid inden ændringen sker. Tal i korte præcise sætninger.

Og ja jeg ved godt at det er svært at køre en familie på den måde. Håber i finder en løsning på det.

Håber du/i kan bruge dette til noget. Det er skrevet i den bedste mening

Mange hilsner

Henriette

det kan du tror jeg kan, tak

Anmeld

11. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

hej og  til jer.

Kan 110% følge dig. Jeg har selv en bonus datter på 8 år. I al den tid jeg har kendt hende har hun været lige som din bonus søn. Hun leger ikke rigtig med nogle fordi hun er for agresiv. hvis man ber hende om noget bliver det kun gjort halvt. Hun elsker at side og tegne og lave perler. (for sig selv) . Jeg har også sagt der er noget galt, men min mand mener at det er hendes svære fortid det skyldes.

Hun ser ikke sin mor, da hendes mor kun skabte problemer og har ságt foran hende at hun ikke ville se sin datter mere. oog det tager hårdt psykisk.

Hvis din bonus søn "fejler" noget, vil du så evt give besked hertil ? Vi har nemlig ikke kunne finde en "sygdom".

mange  til jer.

det kan du tror jeg vil

rart at hører at jeg ikke er alene, men selvfølgelig og kedligt på din bonus datter vegne

Anmeld

11. marts 2011

ekzunz

Anonym skriver:

hej og  til jer.

mange  til jer.

Du må meget undskylde, men det lyder altså som om i meget gerne vil have at hun er syg..... Jeg forstår slet slet ikke den der holdning med at man gerne vil have en diagnose. Er det fordi at så har man en undskylding og kan fralægge sig ansvaret???

Jeg ved godt at det lyder meget hårdt, men jeg stiller mig meget uforstående overfor det.

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Du må meget undskylde, men det lyder altså som om i meget gerne vil have at hun er syg..... Jeg forstår slet slet ikke den der holdning med at man gerne vil have en diagnose. Er det fordi at så har man en undskylding og kan fralægge sig ansvaret???

Jeg ved godt at det lyder meget hårdt, men jeg stiller mig meget uforstående overfor det.

Nej selvfølgelig vil vi sgu da ikke have vores børn er syge. Hvilken mor vil det?

Men når man flere år har følt der har været noget galt og ser at ens barn(bounusbarn) ikke er helt som de andre børn. Og man gentagne gange følger at mand bare står på sidelinjen og kigget hvor dårligt han/hun har det og bare ikke kan gøre noget, fordi det pædagogerne forslår enten gør humørsvingningerne meget værre eller slet ingen effekt har.

Så vil man gerne have en diagnose, som fortæller, dit barn fejler det HER, og for at gøre det nemmer for ham/hende skal i gøre sådan, så vil i se at i alle får en meget bedre hverdag og at han/hun vil følge sig meget glader.

Jeg har et bonus barn som ikke er velfungerende og har altid følt at der var noget galt med ham og det gør mig bange og ked af det at følge sig magtesløs og ikke kunne hjælpe ham, fordi jeg simpelthen ikke aner længere hvad jeg skal gøre eller prøve.

Jeg har et andet barn, som er helt fint og fungere godt med andre børn og har ingen problemer,og ser derfor ikke mig selv som en dårlig mor / bonusmor.

Så jo et eller andet sted så vil jeg gerne have at der kommer en læge og siger, det er ikek dig der er noget galt med, han fejler det her, og det er derfor han har det så svært og nu skal vi nok hjælper jer med at få en hverdag op og kører.

Anmeld

12. marts 2011

Anonym

Znuzke skriver:

det har da intet med det om a gøre. OVERHOVEDET!!. Det gør mig skam lidr harm det der !  For tøsen er jo præget af det ! Og det er sku synd for hende. Så hvis hun fejler noget kunne det jo være rart at vide så man kan få de rigtige midler til at hjælpe hende!!! Syntes det er noget FIS at skrive ! Det er jo for tøsen egen skyld og self er der da ingen der ønsker at børn skal være syge. Hver enden det er end eget eller en bonus !  Vi har bare ikke kunne finde nogel "sygdom" !!!

Anmeld

12. marts 2011

Kildebakken

Alle de symptomer du beskriver passer på en lille dreng, som mangler tryghed og stabilitet. Det er ikke let, når mor og far har fundet nye familier, også selvom han får sig en kærlig og omsorgsfuld bonusmor. Det kan i hvert fald være en af forklaringerne på en bremset udvikling. Men godt i får det tjekket hos en psykolog, håber I finder redskaberne til at hjælpe ham.

KH

Anmeld

12. marts 2011

<3

Anonym skriver:

Hej Piger...

Okay jeg skal prøve at forklare mig så godt jeg kan.

Jeg har en bonus søn, og ham har jeg haft i snart 5 år, han er 7 år nu. Jeg har altid synes at der var noget der var lidt "off" med ham, han var ikke helt som mine mindre kusiner og fætter. Han var anerledes. Jeg sagde det til min kæreste. som ikke ville hører tale om det, før børnehaven selv begyndte og snakke om at han var lidt tilbage i sin udvikling.

Som jeg hele tiden havde sagt, så var han tilbage i sit sprogbrug(talte dårligt) og har svært ved at følge reglerne osv. Han fik en talepædagog og er startet på noget indskoling for at give ham den bedst mulige start på sin skole gang.

Problemet er bare, han har stadig mange problemer. Han bliver meget hurtigt vred, og ryger i slås kamp, han har svært ved at styrer sit temperament, hvis andre børn ikke gør hvad han siger.
Han kan ikke finde ud af følge reglerne både i spil og virkelighed, og begynder hurtigt at opfinde sine egne reglerne.
Han føler sig hurtig uretfærdigbehandlet og har svært ved at beskrive sine følelser når han bliver ked af det.
Alle ting skal forklares meget tydeligt før han gør dem, ellers bliver han sur hvis det ikke går efter hans hoved.

Han har virkelig svært ved at konsentere sig om de ting han bliver bedt, han taber hurtig konsentrationen og går videre til noget andet.
Men tilgængel er han rigtig god til at sidde og laver perler med sig selv.
i børnehaven havde han kun en rigtig ven, eller lege han mest med sig selv.
Han er meget fokuseret på farver og laver altid perleplade med oganiseret farver(allerede da han var 4-5 år)

Jeg synes det rigtig svært at have drenge hos i øjeblikket, fordi der konstant er problemer med enten det ene eller andet og jeg ville ønske han ikke skulle hjem til sin mor, for det er som om at problermerne starter der.

Han har ikke haft en nem barndom, forældrene kan ikke snakke sammen ordenligt. men det er heldigvis blevet bedre.

Jeg ved bare at der er noget galt med ham, og jeg kan simpelthen ikke finde en "diagnose" jeg kan forslå. Hans far er også begyndt at lægge mærke til at der er noget helt galt, men måske er det bare den svære tid han har været igennem, eller også fejler han et eller andet vi ikke har pdaget?

Please hjælp mig med hvad jeg skal gøre?

Nogle der kender til en sygedom vi kunne forslå han blev undersøgt for eller kender ´til situationen?

Håber mit indlæg gav mening

Hm jeg synes det er svært. For du siger både at han ikke kan koncentere sig og at han kan (med perler).

Jeg vil sige at al hans "problemer" kan forklares med hans dårlige sprog. Det er faktisk lige efter bogen. Så jeg tror og håber at det "kun" er det som er i vejen. hvis du vil have mere at vide, så send mig en pb, deri vil jeg gerne forklare nærmere og så evt. med flere eksempler og jeg lover selvfølgelig at holde din og bonussøns anonymitet.

Men det at have svært med at kommunikere kan nu også være svært nok! Som du så åbenbart oplever. Jamen der ikke så meget at gøre andet end at støtte ham i at han skal øve de ting han skal øve af talepædagogen og så måske arbejde mere på at få hans mor til at gøre det samme.

God vind!

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

det har da intet med det om a gøre. OVERHOVEDET!!. Det gør mig skam lidr harm det der !  For tøsen er jo præget af det ! Og det er sku synd for hende. Så hvis hun fejler noget kunne det jo være rart at vide så man kan få de rigtige midler til at hjælpe hende!!! Syntes det er noget FIS at skrive ! Det er jo for tøsen egen skyld og self er der da ingen der ønsker at børn skal være syge. Hver enden det er end eget eller en bonus !  Vi har bare ikke kunne finde nogel "sygdom" !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.