Anonym skriver:
Hej Piger...
Okay jeg skal prøve at forklare mig så godt jeg kan.
Jeg har en bonus søn, og ham har jeg haft i snart 5 år, han er 7 år nu. Jeg har altid synes at der var noget der var lidt "off" med ham, han var ikke helt som mine mindre kusiner og fætter. Han var anerledes. Jeg sagde det til min kæreste. som ikke ville hører tale om det, før børnehaven selv begyndte og snakke om at han var lidt tilbage i sin udvikling.
Som jeg hele tiden havde sagt, så var han tilbage i sit sprogbrug(talte dårligt) og har svært ved at følge reglerne osv. Han fik en talepædagog og er startet på noget indskoling for at give ham den bedst mulige start på sin skole gang.
Problemet er bare, han har stadig mange problemer. Han bliver meget hurtigt vred, og ryger i slås kamp, han har svært ved at styrer sit temperament, hvis andre børn ikke gør hvad han siger.
Han kan ikke finde ud af følge reglerne både i spil og virkelighed, og begynder hurtigt at opfinde sine egne reglerne.
Han føler sig hurtig uretfærdigbehandlet og har svært ved at beskrive sine følelser når han bliver ked af det.
Alle ting skal forklares meget tydeligt før han gør dem, ellers bliver han sur hvis det ikke går efter hans hoved.
Han har virkelig svært ved at konsentere sig om de ting han bliver bedt, han taber hurtig konsentrationen og går videre til noget andet.
Men tilgængel er han rigtig god til at sidde og laver perler med sig selv.
i børnehaven havde han kun en rigtig ven, eller lege han mest med sig selv.
Han er meget fokuseret på farver og laver altid perleplade med oganiseret farver(allerede da han var 4-5 år)
Jeg synes det rigtig svært at have drenge hos i øjeblikket, fordi der konstant er problemer med enten det ene eller andet og jeg ville ønske han ikke skulle hjem til sin mor, for det er som om at problermerne starter der.
Han har ikke haft en nem barndom, forældrene kan ikke snakke sammen ordenligt. men det er heldigvis blevet bedre.
Jeg ved bare at der er noget galt med ham, og jeg kan simpelthen ikke finde en "diagnose" jeg kan forslå. Hans far er også begyndt at lægge mærke til at der er noget helt galt, men måske er det bare den svære tid han har været igennem, eller også fejler han et eller andet vi ikke har pdaget?
Please hjælp mig med hvad jeg skal gøre?
Nogle der kender til en sygedom vi kunne forslå han blev undersøgt for eller kender ´til situationen?
Håber mit indlæg gav mening 
For mig kunne det godt lyde som om han havde ADHD, men dette er svært og teste på så små børn, men sådan som du beskriver ham, lyder det virkelig sådan, kan se mig selv i ham