Hvorfor sover han ikke?! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

AmalieMalle

Sille-pigen skriver:

Det med at spise hele tiden gjorde Sille også, men det blev en ond cirkel fordi man lagde hende til bryst hver gang man ville trøste og have hende til at sove, da hun var 2,5 måned gammel stoppede jeg med at amme af flere forskellige årsager men måske du også genkender nogen af tingene. Sille har altid været meget aktiv og kan fysisk ting nu som hun først bør kunne om en måned og sådan har det været hele tiden. Men amning blev en kamp og jeg følte jeg skulle passificere hende, jeg skulle holde på arme og ben samtidig med at jeg skulle holde mit bryst ( har store bryster ) så det ramte hendes mund uden at ligge over hendes næse. Og på den måde slugte hun bare så meget luft, at hun fik problemer med maven. Jeg havde pumpet en masse ud i starten og havde lagt i fryseren, så vi startede med at give hende det på flaske i stedet og hun blev bare meget mere rolig, nu er hun på MME, da jeg har været meget syg og derfor stoppede med at lave mælk.

Vi er meget glade for kugledynen, da Sille spjætter meget i søvne og den holder lidt på hende, så hun ikke vågner af sine spjæt samtidig svøber den sig omkring hende, så tror også hun føler sig mere tryg med den. De er ret dyre, vores er fra protac, men vi var så heldige at købe en på den blå avis til 1000 kr, man kan i samarbejde med sundhedsplejersken søge kommunen om men det tager rigtig lang tid at få igennem, man kan også leje dem hos protac, så man kan prøve om det overhovedet hjælper.

Okaj, ja - det bliver nemlig en ond cirkel og man føler sig som en trøsteklud og mælkespand. Det er rigtig trist. Jeg har nemlig os store bryster, så jeg skal os bruge begge hænder for at han kan få vejret og ikke bliver "kvalt" i pat!

Liam er os rigtig aktiv, os når han spiser! Vi suplere med flasken og der slapper han os meget mere af (:

Det lyder som om at jeg skal prøve sådan en kugledyne! Det må jeg prøve at snakke med SP om, for Liam vågner nemlig os af sine egne bevægelser :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Sille-pigen

Jeg synes bestemt det hjalp at stoppe med at amme, men manglede i starten en måde at trøste på. Men i starten da hun begyndte på flaske ammede jeg om natten liggende. Jeg blev mere glad fordi jeg ikke skulle kæmpe for at hun lå stille. Har også fået hende til at sove i en bæresele. Måske du ville have mere hjælp end vi havde med eks. at svøbe hende i en dyne eller tæppe. Sille kunne ikke lide det og skreg når hun følte sig spærret inde og ikke kunne få armene fri, men ved mange har stor succes med det. Men synes ærlig talt du skal skynde dig og ringe til din sundhedsplejerske og sige du har brug for hjælp, vores sundhedsplejerske har virkelig været sød til at komme med råd og ting vi kan prøve. Vi har stadig en tid hos ørelægen for at få tjekket ører, det kan nemlig også være dem der gør ondt. I en periode puttede jeg autostolen i barnevognen og så sov hun siddende det gik godt et par gange. Har også haft succes med at få hende til at sove i autostolen på en trillebør, den hopper sådan lidt når man kører med den, det kunne Sille åbentbart godt lide ( har hest og det var når jeg nødt til at tage hende med i stalden ). Vi undgik så vidt muligt at tage hende ud af hjemmet, da hun ikke kunne kapere larm, mange mennesker og nye indtryk på en gang.

Ved ikke om sundhedsplejersker samarbejder men din kunne evt. ringe til min og måske få nogle råd.

Ang. ørelæge er der her hvor vi kommer fra lang ventetid men du behøver ikke en henvisning så ring du bare og bestille tid omend ikke andet så for at udelukke at det er ørerne.

Du kan også få en henvisning hos din læge til en rigtig børnelæge som kan tjekke om der er noget galt, det har vi også fået igen for at udelukke.

Havde Sille ikke pludselig ændret sig som hun gjorde forleden var næste skridt at besøge en osteopat der hedder Michael Cort som skulle være rigtig dygtig til babyer.

Håber du kan bruge det til noget.

Anmeld

10. marts 2011

Sille-pigen

Kan iøvrigt se at du har en tråd om rutiner/vaner. Et godt råd herfra drop alt om det indtil du kan få ham til at sove, man stresser sig selv mere med det end det gavner. Selvfølgelig kan man prøve at gøre de samme ting på de samme tidspunkter men hos os har det ikke været muligt at lave rutiner og sundhedsplejersken sagde det tager vi når, hun kan finde ud af at sove.

Anmeld

10. marts 2011

AmalieMalle

Sille-pigen skriver:

Jeg synes bestemt det hjalp at stoppe med at amme, men manglede i starten en måde at trøste på. Men i starten da hun begyndte på flaske ammede jeg om natten liggende. Jeg blev mere glad fordi jeg ikke skulle kæmpe for at hun lå stille. Har også fået hende til at sove i en bæresele. Måske du ville have mere hjælp end vi havde med eks. at svøbe hende i en dyne eller tæppe. Sille kunne ikke lide det og skreg når hun følte sig spærret inde og ikke kunne få armene fri, men ved mange har stor succes med det. Men synes ærlig talt du skal skynde dig og ringe til din sundhedsplejerske og sige du har brug for hjælp, vores sundhedsplejerske har virkelig været sød til at komme med råd og ting vi kan prøve. Vi har stadig en tid hos ørelægen for at få tjekket ører, det kan nemlig også være dem der gør ondt. I en periode puttede jeg autostolen i barnevognen og så sov hun siddende det gik godt et par gange. Har også haft succes med at få hende til at sove i autostolen på en trillebør, den hopper sådan lidt når man kører med den, det kunne Sille åbentbart godt lide ( har hest og det var når jeg nødt til at tage hende med i stalden ). Vi undgik så vidt muligt at tage hende ud af hjemmet, da hun ikke kunne kapere larm, mange mennesker og nye indtryk på en gang.

Ved ikke om sundhedsplejersker samarbejder men din kunne evt. ringe til min og måske få nogle råd.

Ang. ørelæge er der her hvor vi kommer fra lang ventetid men du behøver ikke en henvisning så ring du bare og bestille tid omend ikke andet så for at udelukke at det er ørerne.

Du kan også få en henvisning hos din læge til en rigtig børnelæge som kan tjekke om der er noget galt, det har vi også fået igen for at udelukke.

Havde Sille ikke pludselig ændret sig som hun gjorde forleden var næste skridt at besøge en osteopat der hedder Michael Cort som skulle være rigtig dygtig til babyer.

Håber du kan bruge det til noget.

Hold da op i har da godt nok os prøvet meget!

Jeg har os tænkt på hvad man gør når man skal stoppe med at amme, ville nemlig os gerne blive ved med at amme om natten. Vi har os prøvet bæresæle, den gik ikk, men slyngen har virket nogen gange, hvad der virker den ene dag, virker ikke den anden dag

Liam kan godt lide at der er larm og at der sker nogen omkring ham, når han skal sove, fx. støvsugning, fjersyn mm.

Jeg vil helt sikkert prøve både ørene og en "gennemtjekning" af ham hos en børnelæge, det havde jeg slet ikk tænkt på, TAK

Osteopat - aner jeg ikk hvad er, hehe (:

Kan bruge dine råd rigtig meget, mange tak

Anmeld

10. marts 2011

Sille-pigen

Og lige præcis fordi at det der virkede igår ikke virker idag er det umuligt at lave rutiner. Du kan jo evt snakke med din sundhedsplejerske om dine ønsker med amning og så kan hun formegentlig rådgive dig.

Anmeld

10. marts 2011

Zeus

AmalieMalle skriver:

Hold da op i har da godt nok os prøvet meget!

Jeg har os tænkt på hvad man gør når man skal stoppe med at amme, ville nemlig os gerne blive ved med at amme om natten. Vi har os prøvet bæresæle, den gik ikk, men slyngen har virket nogen gange, hvad der virker den ene dag, virker ikke den anden dag

Liam kan godt lide at der er larm og at der sker nogen omkring ham, når han skal sove, fx. støvsugning, fjersyn mm.

Jeg vil helt sikkert prøve både ørene og en "gennemtjekning" af ham hos en børnelæge, det havde jeg slet ikk tænkt på, TAK

Osteopat - aner jeg ikk hvad er, hehe (:

Kan bruge dine råd rigtig meget, mange tak

Problemet med at stoppe med at amme er, at din mælk er den bedste for hans mave.. Da vi skiftede over, fik hun hård mave istedet for, og det bøvler vi stadig med.. Ikke forstoppelse heldigvis, men vi skal skifte mellem grøn allomin og hendes alm hele tiden, og ville faktisk ønske, at jeg havde kæmpet lidt hårdere for at få det til at fungere.. De gange hvor vi har prøvet kun at give hende det alm, har hun haft forstoppelse, og det er SÅ synd for hende  Nogen har selvfølgelig ikke de problemer, men det ved man jo ikke, før man opgiver amningen af den ene eller den anden årsag.. Jeg ville også gerne have fortsat med at amme om aftenen eller om natten, men det opgav jeg også lige så hurtigt, for der var bare ikke nok - især ikke, når produktionen ikke blev stimuleret i løbet af dagen..

På den ande side, så er jeg også glad for, at jeg stoppede.. Nu er jeg sikker på hun er mæt, og hendes far kan også bruges som trøst..

Men hvis han bliver ked af det, når du ligger ham, så kunne det jo også bunde i tryghed.. Nogen børn lever på armen de første par mdr, og ved ikke om der er så meget at gøre ved det.. Cajsa gør det for det meste kun, når hun er igang med et tigerspring, eller som sidst, efter hendes 3-mdrs vaccination.. Det eneste jeg vil sige om det er, at selvom det er svært, så nyd det! Om hun så var ved at dø, så ville Cajsa ikke sove på brystet af mig mere, og bliver sur og tvær, hvis jeg ikke bare vil lade hende sove når hun er træt  Og hun er kun 4 mdr gammel

Anmeld

11. marts 2011

AmalieMalle

Zeus skriver:

Problemet med at stoppe med at amme er, at din mælk er den bedste for hans mave.. Da vi skiftede over, fik hun hård mave istedet for, og det bøvler vi stadig med.. Ikke forstoppelse heldigvis, men vi skal skifte mellem grøn allomin og hendes alm hele tiden, og ville faktisk ønske, at jeg havde kæmpet lidt hårdere for at få det til at fungere.. De gange hvor vi har prøvet kun at give hende det alm, har hun haft forstoppelse, og det er SÅ synd for hende  Nogen har selvfølgelig ikke de problemer, men det ved man jo ikke, før man opgiver amningen af den ene eller den anden årsag.. Jeg ville også gerne have fortsat med at amme om aftenen eller om natten, men det opgav jeg også lige så hurtigt, for der var bare ikke nok - især ikke, når produktionen ikke blev stimuleret i løbet af dagen..

På den ande side, så er jeg også glad for, at jeg stoppede.. Nu er jeg sikker på hun er mæt, og hendes far kan også bruges som trøst..

Men hvis han bliver ked af det, når du ligger ham, så kunne det jo også bunde i tryghed.. Nogen børn lever på armen de første par mdr, og ved ikke om der er så meget at gøre ved det.. Cajsa gør det for det meste kun, når hun er igang med et tigerspring, eller som sidst, efter hendes 3-mdrs vaccination.. Det eneste jeg vil sige om det er, at selvom det er svært, så nyd det! Om hun så var ved at dø, så ville Cajsa ikke sove på brystet af mig mere, og bliver sur og tvær, hvis jeg ikke bare vil lade hende sove når hun er træt  Og hun er kun 4 mdr gammel

Det er skam heller ikke fordi at jeg vil stoppe amningen! Men når jeg kan se et mere mæt og tilfreds barn, efter han har fået en flaske, plus 40 minutters bryst - så er man rimelig sikker på at han ikke får nok hos mig, desværre. Jeg vil selvfølgelig kæmpe til sidste mælkedråbe, men det er jo synd, hvis han ikke bliver ordenligt mæt. I går aftes, efter han ikke havde sovet hele dagen, gav jeg ham en flaske efter amningen og lagde ham i seng kl. 20, og så sov han helt til kl. 00, og det er mere end han plejer!

Jeg har os tænkt på om det kan have noget med tryghed at gøre, for han vil gerne sove, hvis han ligger i mellem os om natten, men stadig ikk mere end aller højest 4 timer. Hm..

Liam, bliver os meget sur og pylret, hvis han ikke får sin søvn, det er bare lidt svært, når han ikke vil sove. Men nu for at han er bedre i dag (:

Anmeld

12. marts 2011

Angelspot

Uha jeg sluger hvert et ord i denne tråd.

Jeg har en søn på 2½ uge, som har haft et par dage på den måde. Han bliver alt for træt og kan ikke finde ro. Synes der er rigtig mange gode råd her i tråden, men hvor er det dog frustrerende at indse at man faktisk har prøvet de fleste af dem. Ved godt at han stadig er et lille barn og ikke har fundet en rytme endnu, men det er bare så synd for ham at han ikke kan finde ro til at falde i søvn. Han sover rigtig godt om natten og vågner kun for at spise, men hele eftermiddagen og til nat, der skal han gåes med i armene og er rigtig ulykkelig og kan faktisk kun trøstes ved brystet. Her sutter han så kort og falder i søvn. Men lige så snart jeg vil lægge ham, så vågner han og har kæmpe store øjne.

Anmeld

13. marts 2011

AmalieMalle

Angelspot skriver:

Uha jeg sluger hvert et ord i denne tråd.

Jeg har en søn på 2½ uge, som har haft et par dage på den måde. Han bliver alt for træt og kan ikke finde ro. Synes der er rigtig mange gode råd her i tråden, men hvor er det dog frustrerende at indse at man faktisk har prøvet de fleste af dem. Ved godt at han stadig er et lille barn og ikke har fundet en rytme endnu, men det er bare så synd for ham at han ikke kan finde ro til at falde i søvn. Han sover rigtig godt om natten og vågner kun for at spise, men hele eftermiddagen og til nat, der skal han gåes med i armene og er rigtig ulykkelig og kan faktisk kun trøstes ved brystet. Her sutter han så kort og falder i søvn. Men lige så snart jeg vil lægge ham, så vågner han og har kæmpe store øjne.

Ja, vi er åbenbart mange i samme båd! Liam gør præcis det samme, med at falde i søvn ved brystet, bliver ligget og vågner. Eller det vil sige, at det plejer han, men de sidste 2 dage har det faktisk været lettere at få ham til at sove, at det bliver ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.