Zeus skriver:
Kan du normalt få ham til at falde i søvn, uden at han spiser? Cajsa brugte mig nemlig også som sut indimellem, og det var ved at drive mig til vanvid! Problemet ligger også i, hvis de bliver "vant til" at falde i søvn, med maden i munden, så bliver det hurtigt svært at falde i søvn - sove videre - uden... Jeg tror ikke vi gjorde så meget ved det, da det var der omkring 2 mdrs alderen, hun kom helt over på flaske, så gav det jo lidt sig selv..
Men hver opmærksom på, om han falder i søvn med brystet i munden hver gang, for det ér altså en skidt ting, også selvom det er den nemmeste løsning lige pt.. Evt. lær ham at bruge en alm sut istedet for, hvis han ikke har brugt en indtil nu.. Det tager dem som regel lige lidt, at finde ud af, hvad man skal bruge sådan en dims til, men de bliver guld værd, når de har lært det..
Hver også opmærksom på, om han er træt/overtræt, hvilket de lynhurtigt bliver når de ikke er ældre.. Han skal maks være vågen 30-60 min af gangen.. Han skal lægges lige så snart han viser det mindste trætheds tegn, gaber, klør øjnene, eller hvad din søn nu lige gør, og ikke først et kvarter efter han har gabt første gang.. Han skal bare i seng med det samme! Nus ham på panden mellem øjnene, i lange rolige strøg, og vis ham, at du ved hvad du gør - hav selvtillid
Sørg for at han er mæt, har en ren ble på osv osv, så du er helt sikker på, at han ér klar til at blive puttet, hvis han ligger og bliver små gnaven over, at han skal sove..
Og ellers er der den "hårde måde".. Gå en tur med ham i barnevognen hver formiddag og eftermiddag, så han finder ud af, at det er nu man sover...
Håber du kan bruge det til lidt 
Nogen gange vil han gerne sove uden mad, men han skal altid spise inden han skal sove, ellers sover han kun omkring 10 minutter. Har det hjulpet at hun kom helt over på flaske? Er nemlig os ved at være ret træt af at blive brugt som sut, også selvom at han har fået sut siden han var 3 dage gammel! Og han har nydt den lige siden, han skal faktisk helst have den i munden, når han skal sove, men vågner hvis han taber den :/
Mht, det med at være træt og overtræt, er han det jo hele tiden. Vi prøver at ligge ham, hver gang han viser at han er træt, men så skriger han virkelig meget, bliver helt rød i hovedet, og nogle gange med tåre. Men lige så snart jeg tager ham op, for at trøste ham, slapper han af igen.
Og vi går os i hvert fald en gang om dagen, men han vågner så snart barnevogenen står stille