Hvorfor sover han ikke?! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.824 visninger
28 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

AmalieMalle

Her sidder jeg, og er så småt ved at blive sindsyg! Liam nægter at sove, lige meget hvad jeg gør, jeg fatter ikke at han ikke sover mere.

Idag har han sovet 1 time, fra halv 12 til halv 13.

Siden har jeg prøvet ALT, og det eneste der kan få ham til at falde til ro og sove lidt, er mad fra brystet. Men lige så snart jeg prøver at fjerne ham og ligge ham i liften eller barnevognen vågner han og vil spise igen.

Jeg er virkelig ved at få nok, aner ikke hvad jeg skal gøre.

Har virkelig brug for nogle gode råd eller bare nogle opmundrene ord.

Vil gerne have et barn der er glad og ordenlig sulten - og det er han jo ikke, når han ikke sover.

- en bekymret & træt mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

blomst84

Det lyder som om han har gang i et tigerspring så der er ikke andet for end at være tålmodig, det går over efter et par dage

Anmeld

10. marts 2011

AmalieMalle

blomst84 skriver:

Det lyder som om han har gang i et tigerspring så der er ikke andet for end at være tålmodig, det går over efter et par dage

Tror det desværre næppe. Det har været sådan siden han var 3 uger ca. & han er 2 måneder imorgen

Anmeld

10. marts 2011

morethanperfect

AmalieMalle skriver:

Her sidder jeg, og er så småt ved at blive sindsyg! Liam nægter at sove, lige meget hvad jeg gør, jeg fatter ikke at han ikke sover mere.

Idag har han sovet 1 time, fra halv 12 til halv 13.

Siden har jeg prøvet ALT, og det eneste der kan få ham til at falde til ro og sove lidt, er mad fra brystet. Men lige så snart jeg prøver at fjerne ham og ligge ham i liften eller barnevognen vågner han og vil spise igen.

Jeg er virkelig ved at få nok, aner ikke hvad jeg skal gøre.

Har virkelig brug for nogle gode råd eller bare nogle opmundrene ord.

Vil gerne have et barn der er glad og ordenlig sulten - og det er han jo ikke, når han ikke sover.

- en bekymret & træt mor.

Vær tålmodig .. Det et mentalt spring som hedder tigerspring

Oscar var præcis sådan der i går ! Det var forfærdeligt ! Ventede til han var rigtig træt omkring kl halv 6 med at putte ham , og så sov han lige indtil halv to om natten

Anmeld

10. marts 2011

AmalieMalle

morethanperfect skriver:

Vær tålmodig .. Det et mentalt spring som hedder tigerspring

Oscar var præcis sådan der i går ! Det var forfærdeligt ! Ventede til han var rigtig træt omkring kl halv 6 med at putte ham , og så sov han lige indtil halv to om natten

Håber inderligt at det er det, men har lige lidt svært ved at tro det. Han er mega træt nu, men nægter virkelig at sove. Han gaber hele tiden, men vil ikke sove.

Jeg bliver helt træt af at tænke på hvor lidt han sover, og han har faktisk aldrig rigtig sovet. Det længeste han nogensinde har sovet, er 4 1/2 time.

Anmeld

10. marts 2011

morethanperfect

AmalieMalle skriver:

Håber inderligt at det er det, men har lige lidt svært ved at tro det. Han er mega træt nu, men nægter virkelig at sove. Han gaber hele tiden, men vil ikke sove.

Jeg bliver helt træt af at tænke på hvor lidt han sover, og han har faktisk aldrig rigtig sovet. Det længeste han nogensinde har sovet, er 4 1/2 time.

Sådan var Oscar altså også engang med det vokser de fra .. Oscar gjorde i hvert fald .. Håber inderligt for dig at han sover lang tid når han er faldet i søvn ! Det kan være så pokkers hårdt når man selv er træt og de bare nægter og sove .. 

Anmeld

10. marts 2011

Sille-pigen

Årh hvor er det bare velkendt, min lille Sille sov i snit 7 timer i døgnet fra hun var 14 dage gammel til pludselig igår hvor hun er et par dage over 3 mdr. Igår vendte det på en eller anden forunderlig måde nu ligger vi hende bare i sengen hver gang hun har været vågen i 1,5 time med sutten og så sover hun, håber virkelig det bliver ved. Vi prøvede også alt, gik med barnevognen hun sov indtil den sotd stille så vågnede hun med det samme, købte en elektrisk vugge som vi virkelig har været glade for, men ligeså snart vi den stoppede så vågnede hun, købte en kugledyne og bruger den stadig. Hun græd rigtig meget og var konstant overtræt og vi brugte hele vores dag og nat på at prøve at få hende til at sove. Og når de små pusser ikke sover bliver de overstimuleret og det bliver derfor ikke nemmere at få dem til at sove.

Jeg aner ikke hvad der har gjort at det lige pludselig er vendt her, vi har også været til kiropraktor, hvilket vi er glade for da hun var noget stram i nakken og bækkenet, men hun blev færdig behandlet for en måned siden. Så har vi prøvet zoneterapi det var penge ud af vinduet, men andre har god erfaring med det.

Men kan ihvertfald varmt anbefale elektrisk vugge fra fischer price den gjorde at jeg kunne få armene fri engang imellem.

Så nu skal jeg have indhentet 3 mdr. søvn.

Du må endelig spørge hvis der er noget du vil vide. Og ved det ikke lyder fedt lige nu men hæng i lige pludselig vender det, jeg troede heller aldrig det ville ske og tror stadigvæk ikke helt på det men håber det er vendt.

Anmeld

10. marts 2011

AmalieMalle

morethanperfect skriver:

Sådan var Oscar altså også engang med det vokser de fra .. Oscar gjorde i hvert fald .. Håber inderligt for dig at han sover lang tid når han er faldet i søvn ! Det kan være så pokkers hårdt når man selv er træt og de bare nægter og sove .. 

Det håber jeg os

Ja, ved godt at de (forhåbenligt) vokser fra det. Men det er hårdt når man står i det

Anmeld

10. marts 2011

Sille-pigen

Den sidste måned sad jeg i en gyngestol og lod Sille sove i mine arme og så kunne jeg små blunde også. Ikea har sådan en stol til 500 kr også guld værd, har også gynget hende i liften på denne stol og få hende til at sove der men kun så længe den gyngede.

Men vi blev godt nok meget opfindsomme.

Anmeld

10. marts 2011

Zeus

Kan du normalt få ham til at falde i søvn, uden at han spiser? Cajsa brugte mig nemlig også som sut indimellem, og det var ved at drive mig til vanvid! Problemet ligger også i, hvis de bliver "vant til" at falde i søvn, med maden i munden, så bliver det hurtigt svært at falde i søvn - sove videre - uden... Jeg tror ikke vi gjorde så meget ved det, da det var der omkring 2 mdrs alderen, hun kom helt over på flaske, så gav det jo lidt sig selv..

Men hver opmærksom på, om han falder i søvn med brystet i munden hver gang, for det ér altså en skidt ting, også selvom det er den nemmeste løsning lige pt.. Evt. lær ham at bruge en alm sut istedet for, hvis han ikke har brugt en indtil nu.. Det tager dem som regel lige lidt, at finde ud af, hvad man skal bruge sådan en dims til, men de bliver guld værd, når de har lært det..

Hver også opmærksom på, om han er træt/overtræt, hvilket de lynhurtigt bliver når de ikke er ældre.. Han skal maks være vågen 30-60 min af gangen.. Han skal lægges lige så snart han viser det mindste trætheds tegn, gaber, klør øjnene, eller hvad din søn nu lige gør, og ikke først et kvarter efter han har gabt første gang.. Han skal bare i seng med det samme! Nus ham på panden mellem øjnene, i lange rolige strøg, og vis ham, at du ved hvad du gør - hav selvtillid  

Sørg for at han er mæt, har en ren ble på osv osv, så du er helt sikker på, at han ér klar til at blive puttet, hvis han ligger og bliver små gnaven over, at han skal sove..

Og ellers er der den "hårde måde".. Gå en tur med ham i barnevognen hver formiddag og eftermiddag, så han finder ud af, at det er nu man sover...

Håber du kan bruge det til lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.