hej, jeg har en søn på 13 år og ja, det er vanvittigt hvad de kan sætte til livs i den alder
og når der så er kammerater med hjemme, ja så går det helt skævt..
vi har også haft de problemer som du beskriver, ikke meget morgenmad, spiste ikke i skolen og så åd han alt muligt junk om eftermiddagen, men jeg fik bare nok og nu hedder det havregrød/havregryn plus en frugtsmotthie til morgenmad, og han skal, det holdt hårdt i starten, men efter 14 dage måtte han jo indrømme at det faktisk var rart og at han var mere frisk i skolen
derudover har han altid haft madpakke med: 2 stk. rugbrød, og noget frugt og grønt, men det var ikke ret tit han spiste den før, så jeg indførte den regel at han ikke skulle spise den i skolen, men blev han sulten efter skole kunne han spise den før han tog andet og det tog også kun ca 14 dage før den regel sad fast
og nu er det faltisk sjældent han spiser andet før til aften, men ind i mellem hænder det stadig, han er dog blevet god til at koge noget pasta eller riste en bolle hvis han bliver sulten
mit råd er derfor, vær lidt mere hård med at de får spist noget morgenmad og deres madpakker, tror at hvis de bliver fyldt godt op til morgen og middag, så vil de ikke være så lækkersultne om eftermiddagen
det har iøvrigt også hjulpet her på min søns hud og kulør, han ser meget mere sund ud, og det kan de jo godt lide i den alder
og de er iøvrigt stadig så "små" at jeg syntes du stadig bør/kan stille krav til deres madvaner
held og lykke med projektet

Lotte Ø.
Anmeld