De æder os ud af huset..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Lullaby

Kloster skriver:

Det var dit svar på det her jeg kommenterede:

Og hvis jeg fandt ud af at mit barn spiste mad i smug så ville der falde så meget brænde ned, at de ikke ville o verveje det en anden gang. Det ville blive anset som at lyve i min optik og så ville jeg skære net/ mobil/ venner fra i en uge..

Det er der, jeg mener er nemmere sagt end gjort.

Jeg er glad for dine svar og alle svar på mine indlæg, men jeg har nok forventet at der kom svar fra nogle med erfaring med drenge på den alder, som mine drenge har - altså 11-13 år. Det kan være svært at drage sammenligninger omkring noget, når man ikke har erfaringer med det fra egne børn af.

Venlig hilsen Kloster

tja, jeg mener nu godt, at jeg kan komme med meninger omkring emner som jeg ikke har haft inde på livet af mig.

Jeg føler ikke det er nemmere sagt end gjort netop om dette. Du må have grebet dem i at spise i smug siden du ved, at de har gjort det og så er det bare at sørge for nogle konsekvenser. Ja, det kan godt være, at jeg ikke har haft en 11 årig men jeg er vokset op med 7 søskende og har selv en 6 årig der har løjet EN gang og det gør hun ikke igen. så derfor føler jeg godt at jeg kan komme med en mening.

Men okay, så synes jeg at du skal skrive en anden gang, at du kun vil have svar fra dem der har børn på den alder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

tazz

Kender det!! Og her er det to piger på 12 og 15.

Det der æder os ud af huset er, at de tager venner med hjem og brødføder dem. Vores klare grænse gik, da den ældste skulle til brunch med nogle veninder, men pludselig troppede hele veninde flokken op her med kommentaren "vi tænkte at vi ville spare de penge, og så bare spise her!" Arhj.... det tror jeg så ikke!

Vi har ikke nogen lækre ting herhjemme. Vi har ikke råd til det, så vi har det ikke. Vil de gerne have de ting, så må de bruge deres lommepenge. Det ER pisse irriterende, at man ikke kan have noget uden at finde de rigtig gode gemmesteder, eller som min mand gjorde, lægge en seddel i med teksten "Lad så mit slik være og spørg i stedet! Far"

Jeg glæder mig til huset er teenagefrit, det må jeg nok indrømme, men der er mange år til

Anmeld

11. marts 2011

anjamichell@gmail.com

Kloster skriver:

Så sulter de til aftensmaden. ell de spiser i smug.

Så må de f..... sulte!! Den var aldrig gået herhjemme... Min søn ved at det eneste han altid må ta' uden at spørge om lov er frugt.. Hvis han er sulten en time før aftensmad er det frugt ahn spiser og så normal mad med os andre til aftensmaden..

Er det fordi han er sulten når han kommer hjem fra skole og det er 3 til 4 timer før aftensmad er rugbrød, en toast i ovnen, eller youghurt okay... Men ikke chokolade, chips, slik, mælkesnitter , ostehaps og alle mulige dyre ting der alligevel ikke mætter... Det får han med som bonus i madpakken..

Hvis de ikke vil have madpakke med i skole må du gøre dem klart at det er rugbrød der står på menuen når de kommer hjem om eftermiddagen til aftensmaden serveres..

Ellers må der være konsekvens, så skal de nok lære det

Jeg kan godt høre at jeg lyder som en sur Mor....

Det er jeg altså ikk

Anmeld

11. marts 2011

Vidunderligeunger

tazz skriver:

Kender det!! Og her er det to piger på 12 og 15.

Det der æder os ud af huset er, at de tager venner med hjem og brødføder dem. Vores klare grænse gik, da den ældste skulle til brunch med nogle veninder, men pludselig troppede hele veninde flokken op her med kommentaren "vi tænkte at vi ville spare de penge, og så bare spise her!" Arhj.... det tror jeg så ikke!

Vi har ikke nogen lækre ting herhjemme. Vi har ikke råd til det, så vi har det ikke. Vil de gerne have de ting, så må de bruge deres lommepenge. Det ER pisse irriterende, at man ikke kan have noget uden at finde de rigtig gode gemmesteder, eller som min mand gjorde, lægge en seddel i med teksten "Lad så mit slik være og spørg i stedet! Far"

Jeg glæder mig til huset er teenagefrit, det må jeg nok indrømme, men der er mange år til

der grinede jeg godt nok selvom det sikkert ikke er sjovt at stå i

Til TS: jeg var selv hjemmeboende teenager for præcis 6 år siden. Jeg ville lade være og købe det eller simpelthen gemme det SÅ GODT at de ikke kunne finde det. Så skal der være klare regler omkring spisetider, og hvad for noget de propper i munden, de skal respektere dig og hvad du siger, og hvis du siger at de ikke må småspise af usunde ting når de kommer hjem så er det sådan. 

mht. madpakken, kunne du ikke købe nogle grove boller og så putte salat, kød(kylling, bacon, hamburgerryg ol.)agurk, tomat og lidt dressing i? give dem to af hver med og så sørge for at de selv laver dem, for så ved de hvor træls det er at de skal smides ud... 

mvh

Anmeld

11. marts 2011

lotte32

hej, jeg har en søn på 13 år og ja, det er vanvittigt hvad de kan sætte til livs i den alder 

og når der så er kammerater med hjemme, ja så går det helt skævt..

vi har også haft de problemer som du beskriver, ikke meget morgenmad, spiste ikke i skolen og så åd han alt muligt junk om eftermiddagen, men jeg fik bare nok og nu hedder det havregrød/havregryn plus en frugtsmotthie til morgenmad, og han skal, det holdt hårdt i starten, men efter 14 dage måtte han jo indrømme at det faktisk var rart og at han var mere frisk i skolen derudover har han altid haft madpakke med: 2 stk. rugbrød, og noget frugt og grønt, men det var ikke ret tit han spiste den før, så jeg indførte den regel at han ikke skulle spise den i skolen, men blev han sulten efter skole kunne han spise den før han tog andet og det tog også kun ca 14 dage før den regel sad fast

og nu er det faltisk sjældent han spiser andet før til aften, men ind i mellem hænder det stadig, han er dog blevet god til at koge noget pasta eller riste en bolle hvis han bliver sulten 

mit råd er derfor, vær lidt mere hård med at de får spist noget morgenmad og deres madpakker, tror at hvis de bliver fyldt godt op til morgen og middag, så vil de ikke være så lækkersultne om eftermiddagen 

det har iøvrigt også hjulpet her på min søns hud og kulør, han ser meget mere sund ud, og det kan de jo godt lide i den alder

og de er iøvrigt stadig så "små" at jeg syntes du  stadig bør/kan stille krav til deres madvaner

held og lykke med projektet

Lotte Ø. 

Anmeld

11. marts 2011

Kloster

Tak for alle jeres svar.

Jeg er blevet bevist om, at det faktisk er mig, der køber det forkerte og det må der laves om på.

Drengene spiser godt morgenmad. Havregryn, havregrød ell kornflakes. De tager jo som skrevet en franskbrød med i skole - der glemte jeg at skrive, at det self er grovfranskbrød. Har ikke hvidt brød i huset. Og til eftermiddag er jeg blevet opdateret og klar over, at jeg lige må holde hårdt i hårdt.

Jeg har forklaret drengene hvordan det er med måltider og hvilket mad på hvilke tidspunkter. Det er fint nok, siger de. Så det er sgu nok bare mig, der er skredet i sporet.

Jeg kogte pasta (og det er self også grovpasta) i går og kogte en flok æg. Fortalte dem i går, at når de kom hjem fra skole i dag, var det pasta ell rugbrød. Og det er fungeret fint.

Her kl 14.30-15 mener jeg, der er eftermiddag og spurgte drengene om de var sultne og hvor sultne de var. For her kunne de vælge imellem 1 stk frugt, 1 skive grovfranskbrød ell 2 skiver knækbrød. Så de skulle vurdere, hvor sultne de var.

Succes succes.....

Og takkkk for øjenåbneren

Anmeld

12. marts 2011

lotte32

Kloster skriver:

Tak for alle jeres svar.

Jeg er blevet bevist om, at det faktisk er mig, der køber det forkerte og det må der laves om på.

Drengene spiser godt morgenmad. Havregryn, havregrød ell kornflakes. De tager jo som skrevet en franskbrød med i skole - der glemte jeg at skrive, at det self er grovfranskbrød. Har ikke hvidt brød i huset. Og til eftermiddag er jeg blevet opdateret og klar over, at jeg lige må holde hårdt i hårdt.

Jeg har forklaret drengene hvordan det er med måltider og hvilket mad på hvilke tidspunkter. Det er fint nok, siger de. Så det er sgu nok bare mig, der er skredet i sporet.

Jeg kogte pasta (og det er self også grovpasta) i går og kogte en flok æg. Fortalte dem i går, at når de kom hjem fra skole i dag, var det pasta ell rugbrød. Og det er fungeret fint.

Her kl 14.30-15 mener jeg, der er eftermiddag og spurgte drengene om de var sultne og hvor sultne de var. For her kunne de vælge imellem 1 stk frugt, 1 skive grovfranskbrød ell 2 skiver knækbrød. Så de skulle vurdere, hvor sultne de var.

Succes succes.....

Og takkkk for øjenåbneren

Lyder til at du har nogle søde, nemme og fornuftige drenge

og ja, måske har de bare spist det usunde fordi de kunne og det var tilgængeligt, tror de fleste børn ville vælge is frem for rugbrød

vi har da også dage hvor vi bliver enige om at droppe den sunde eftermiddagssnack og i stedet laver pandekager eller lign og det skal der også være plads til ind i mellem 

håber det kommer til fortsat at gå så nemt med dine drenge

Lotte Ø.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.