Hvornår er børn gamle nok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

jeg kan godt forstå at du spørger om det... 

Jeg har en knægt som vågner tidligt, og derfor har jeg da tænkt samme tanke... 

Han er næsten 2 nu, og i weekenderne så står vi op, og han får lidt morgenmad, imens jeg sumper på sofaen.. så kan han lege i op til 2 timer selv - altså jeg skifter jo ble på ham osv, og jeg sover ikke helt, men jeg slapper af...

Hvis nogen skulle mene at det er at være en dårlig mor, fordi man ønsker muligheden for at snue den længere - så kom bare an ;-)

hehe.

Kunne du nogen sinde finde på at bede ham være stille fordi du skal snue lidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Aves.

KaLee skriver:

jeg kan godt forstå at du spørger om det... 

Jeg har en knægt som vågner tidligt, og derfor har jeg da tænkt samme tanke... 

Han er næsten 2 nu, og i weekenderne så står vi op, og han får lidt morgenmad, imens jeg sumper på sofaen.. så kan han lege i op til 2 timer selv - altså jeg skifter jo ble på ham osv, og jeg sover ikke helt, men jeg slapper af...

Hvis nogen skulle mene at det er at være en dårlig mor, fordi man ønsker muligheden for at snue den længere - så kom bare an ;-)

Det er at overleve...jeg kan altså sagtens forstå både behovet og grunden til at gøre det....

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

mor_sabina skriver:

Det må vel være forskelligt hvornår og om de kan opfylde de krav.

Men herhjemme tager vi vores største dreng op når han vågner, giver ham morgenmad og ren ble. Og så går vi ind og putter igen, og så tudser han selv rundt og leger, men han kommer ind engang imellem og vil vise os en bog, og så læser vi. Men man får da lidt ekstra hvile Han har gjort det siden han var 15 mrd.

Men er der ikke også forskel på det, og så hvis i f.eks bad ham væres stille når han kom med bogen? fordi i vil sove?

Anmeld

9. marts 2011

Brams

Maja88 skriver:

når de er teenager...

når man har børn, må man tilside sætte sine egne behov

Helt enig

Anmeld

9. marts 2011

mor_sabina

Anonym skriver:

Men er der ikke også forskel på det, og så hvis i f.eks bad ham væres stille når han kom med bogen? fordi i vil sove?

Jeg ville ikke bede ham tie stille, for det kan han jo slet ikke forstå. Og jeg mener ikke han er gammel nok til at klare sig selv, så skal han være en del ældre. Det er stadig mit ansvar og mit job. Men om jeg sidder oppe og han leger alene eller jeg ligger i sengen og han gør det samme kan jeg ikke se forskel. Men hvis man trænger til rigtig at sove igennem ville jeg være nødt til at finde en barnepige, for der kan jo ske alt muligt, så man er jo nødt til at have et halvt øre på ham

Anmeld

9. marts 2011

Zafir

Idun var også ca 3 år tror jeg. Så stod jeg op og gav hendelidt morgenmad og sidde og snaske i... Også legede hun og kom ind og forstyrrede mig... hehe...

Men hun har jo altid været god til at sove længe, så det var ikke så tit det var nødvændigt

Anmeld

9. marts 2011

Kindfed

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Mathilde var omkring 3 år da hun selv stod op om morgenen (i weekenderne vel at mærke) - det var så dejlig nemt, så gik hun selv ind i stuen og tændte fjernsynet... og når hun så synes at NU havde hun set nok, så kom hun ind og puttede hos os, også stod vi sammen op og fik morgenmad osv.

Det gjorde jeg også, da jeg var på den alder, og jeg synes, det var FEDT! Det kan jeg tydeligt huske. Så vidt jeg ved, er jeg ikke blevet synderligt skadet.

Anmeld

9. marts 2011

Sof

Jeg ville aldrig bede min datter være stille fordi jeg skulle sove, men vi kan sagtens sove længe herhjemme, men det er på skift, så der altid er en oppe sammen med Silje.

Men hun har nu i over 1 år stået op selv og sat sig ind i sofaen, eller puttet sig i sengen ved siden af mig og set morgenfjernsyn og så vækker hun mig når hun er sulten. Noget hun gjorde af sig selv og hun nyder at have sin morgenvågning alene og det synes jeg også hun skal have lov til. Hvis hun ikke vil være alene, så putter hun sig inde hos os og så ser vi morgenfjernsyn sammen indtil vi står helt op og spiser morgenmad

Men jeg ville aldrig sige til hende at jeg skulle sove længe og hun skulle være stille. Jeg har valgt at få hende, hun har ikke valgt mig som mor, så hendes behov vil altid komme først og specielt så længe hun stadig bor hjemme!

Anmeld

9. marts 2011

Sof

Eva. skriver:

Det er at overleve...jeg kan altså sagtens forstå både behovet og grunden til at gøre det....

Den er jeg helt enig i, jeg kan da også tage en morfar på sofaen. Jeg sover ikke og jeg svarer hende på alt og er der hvis hun skal bruge mig, men jeg hviler mig og får slappet ekstra af, og det skal man også huske, men det mener jeg så også er noget helt andet end at bede barnet tie stille så jeg kan sove. 

Anmeld

9. marts 2011

Vidunderligeunger

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Mathilde var omkring 3 år da hun selv stod op om morgenen (i weekenderne vel at mærke) - det var så dejlig nemt, så gik hun selv ind i stuen og tændte fjernsynet... og når hun så synes at NU havde hun set nok, så kom hun ind og puttede hos os, også stod vi sammen op og fik morgenmad osv.

Mht. at bede børnene om at være stille for at man som forældre kan sove videre, det synes jeg ikke hører nogle steder hjemme! Altså helt ærligt, så er det sgu bare op af sengen og igang!

hehehe, kan lige høre det for mig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.