vdr SPIRAL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

673 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. oktober 2008

Susan1978

Jeg har i dag fået sat en kobberspiral op, min egen læge kunne ikke få den på plads, så jeg har i dag været på næstved syeghus og fået det gjort og det tog heller ik mere en 5 minutter, han var godt nok dygtig.. og en super sød sygeplejerske som holdt mig over hånden og sagde jeg var dygtig.. :))

den dårlige ting er bare at jeg ingenting fik at vide. Fik bare pjecen fra pakken og så kunne jeg ellers gå hjem, ej fik at vide at man godt kunne bløde lidt, hvilket jeg også har gjort.

Jeg har nu smerter som var det stærke menstruations smerter. Er der nogen der kan fortælle mig om det er normalt??

Jeg håber jo det går væk.(?)

Men man er jo altid lidt nervøs, i pjecen står der bare at man godt kan blive lidt svimmel hvis man ikke får slappet af en halv time efter.

håber nogen af jer - har prøvet det og kan fortælle mig hvordan i havde det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2008

linemus

Jeg er ikke helt sikker og kan altså heller ikke helt huske, hvordan jeg selv havde det, men et eller andet sted lyder det bare bekendt. Jeg tror, det er normalt nok, for der er jo blevet roddet med dig. Men hvis det stadig gør meget ondt imorgen, ville jeg lige ringe til lægen.

Knus Line

Anmeld

9. oktober 2008

Tikki

hej du - jeg har også haft kobberspiral inden graviditet - jeg havde den en 5 år og var så glad for den. De første dage efter jeg fik den sat op, havde jeg også ondt, som om jeg fik mens og jeg blødte faktisk i 2 uger, husker jeg - jeg gik nemlig til lægen igen efter nogle dage, for lige at få tjekket at den sad som den skulle - det gjorde den og her fik jeg at vide, at man godt kunne få lidt ondt, fordi det hele blev lidt irriteret af dette fremmedlegme. Jeg mener, at jeg fik at vide, at hvis man har stærke smerter efter max. 2 døgn, skal man søge læge, for så kan man have fået en infektion, men at menssmerter var normalt - så efter et par dage må man ikke kunne mærke den ;)

Anmeld

9. oktober 2008

Susan1978

Tak for jeres svar, har også lagt den på ordet er frit og der siger de det samme, så er mere rolig nu.

jeg har blødt en lille bitte smule i dag, men ik ret meget, så nu må vi se hvad det blir til.

Men sys sgu det er en irriterende smerte. værst når jeg står op. vil helst sidde eller ligge på maven. :)

Susan som snart burde gå i seng.

Anmeld

9. oktober 2008

Tikki

Ja, det er ikke den fedeste fornemmelse - husker den som sådan en tyngende konstant trykkende mensfornemmelse...ja, jeg husker sådan noget fordi jeg er så pivet, når det handler om smerte :P

Anmeld

10. oktober 2008

Ny mor

Hej Susan

Hvordan føles den i dag?

Det lyder ligesom de gange jeg har fået kobberspiral, som jeg efterhånden har haft i 12 år eller mere 8D

(En af gangene gjorde det ekstra ondt, og det vidste sig også at den læge der havde sat den op ikke havde gjort det rigtigt, for den kom selv ud igen +o( )

Men rolig, alle de andre gange har det været fint, også selvom det har gjort mens. agtigt ondt og blødt en del i starten.

Håber systemet hurtigt vænner sig til den!

kh Birgitte

Anmeld

10. oktober 2008

Susan1978

faktisk så mærker jeg næsten intet i dag og der har ikke været blødning siden den smule der kom igår, så jeg tror på det er gode tegn.

Susan

Anmeld

10. oktober 2008

ka li ja

hvordan er det mht mængden af mens og smerternes styrke??
altså skal man ha kobber eller hormon??

Anmeld

10. oktober 2008

Susan1978

jeg har desværre hørt og læst at det øger mængden og det er jeg selv ret spændt på da jeg i forvejen har blodbad på dag nr 2.

hvorimod en hormonspiral næsten skulle gøre sådan at man ikke fik mens, hvert fald ikke ret meget.

Anmeld

10. oktober 2008

ka li ja

Susan1978 skriver:

jeg har desværre hørt og læst at det øger mængden og det er jeg selv ret spændt på da jeg i forvejen har blodbad på dag nr 2.

hvorimod en hormonspiral næsten skulle gøre sådan at man ikke fik mens, hvert fald ikke ret meget.

åååhhhh jeg kan ikke finde ud af med mig selv om jeg skal gøre det!!!!

vil meget gerne opdateres løbende om hvordand et går med den.. da jeg også selv er vampyrenes livret!!!!!8(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.