Sandheden kommer fra børn og fulde folk... Og min far!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Lone Jakobsen

sikke ærgeligt med sådan en dum kommentar fra din far. desværre er det lidt klassisk at mænd ikke altid får tænkt sig om inden de kommer med sådan en.

i min familie er det ingen hemmelighed at jeg fortsat er lidt for rund, men jeg har valgt at tage det med et smil, for jeg ved det jo godt selv. så når jeg guffer et stort stykke lagkage til en fødselsdag, så klapper jeg mig på maven og fortæller at den skal holdes ved lige. jeg laver også en helt masse mavebøjninger hver dag... så joker med at inde under min mor-delle, der gemmer sig det smukkeste vaskebræt. dette dog sagt med en del ærgelse... da jeg vitterligt ønsker at tabe disse ekstra deller.

så mit råd til dig må være at du tar en ærlig snak med din far, fortæl ham at du godt ved han har ret, men da mange andre ting har fyldt din hverdag ud i den sidste tid... så har du ikke haft det overskud der skal til for at begynde et vægttab, og at hans kommentar derfor virkede meget sårende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Phoenix

Du er ikke alene  Får jævnligt at vide om jeg ikke skal tabe mig af min mor. Vejer 5-6 kg mere end før graviditeten. Det er ikke super motiverende med den slags kommentar.

Anmeld

11. marts 2011

tinasmor

Jeg tror det er sådan nogle fædre er. De elsker jo deres børn ligesom mor, men er bare nogle gange ikke så gode til at sige det lidt omsvøbt som mor

Så selv om det er hårdt, så ved du jo også det kommer af kærlighed.

Jeg har selv en kusine som er stor, rigtig stor. Og jeg sagde også til hende en dag, at jeg håbede det var ok jeg sagde det, men hvad "vi" skulle gøre med hendes vægt. Fordi det er simpelthen eskalereret. Det var ikke en nem samtale, men Måtte bare ud med det. For er bekymret og tænker at alle meget overvægtige (nu snakker jeg ikke om hvis man "bare" lige skal tabe 10 kilo , men mere hvis man vejer 50 kilo for meget. Så tænker jeg bare, at man på en eller anden måde har et ansvar for dem tæt på. På samme måde som man ville tage hånd om det hvis man så de havde en deperation, eller noget andet.

Så ja, det er smadder hårdt at få at vide, men desværre ved man det jo ofte selv (og sikkert derfor det gør ondt) Men farmand har jo bare sagt det af kærelighed

Anmeld

11. marts 2011

Susan1978

jeg fik at vide fra en kollega som har været udstationeret i Indien i 6 mdr at jeg var da blevet lidt større siden sidst han så mig..

og ved du hvad, det synes jeg fandme er i orden..

tit så lægger man ikke selv mærke til at der lige sniger sig lidt ekstra til eller ens nærmeste for den sags skyld, fordi de ser en så tit..

men når der kommer en der ikke har set en i 6 mdr og siger det.. så er der sgu noget om det..

inderst inde ved jeg det jo godt... men man tænker jo bare.. ahhh det er der da ikke nogen der ser..  men JO...

jeg ville ikke have noget i mod min far sagde det til mig.. bare han kan tåle at få igen.. for han er sgu ik for slank selv..

Anmeld

11. marts 2011

Ciss

Jeg har aldrig forstået, hvorfor nogen synes, det er helt ok at sige sårende ting til folk, fordi de ikke er slanke. Det er da aldrig ok at sige sårende ting. Jeg får helt ondt af at læse alle de kommentarer, folk er blevet udsat for! Det virker, somom en del - særlig mænd - synes, at har man nogen kilo for meget og er hunkøn, så er man frit  vildt for kommentarer. Ikke noget godt kvindesyn synes jeg.

Forøvrigt, jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over ikke at være nået tilbage til udgangsvægten endnu. For mange tager det længere tid end 6 mndr, særlig hvis der er ekstra stressfaktorer. Tab dig for DIN skyld og fordi DU ønsker det. Ikke fordi andre synes, du skal.

Forresten, jeg har nu nået den vægt, jeg havde, da jeg blev gravid med nr to. Så mangler jeg bare de sidste fem kilo så jeg kan nå ned til den vægt jeg havde, da jeg blev gravid med nr en. Så jeg har også noget, jeg gerne vil af med.....

Lykke til! Dette klarer du!

Anmeld

12. marts 2011

132319

FruRafn skriver:

Ej hvor er han dum at høre på:-( Mit bedste råd er at bruge madlog.dk så taber du dig helt sikkert. Jeg har smidt 10 kilo på 2 mdr.

Held og lykke med vægttabet:-)

Jeg har brugt madlog før i tiden med rigtig godt resultat 

Kunne godt overveje at bruge det igen, men det tager bare så meget tid i en forvejen fortravlet hverdag 

Til jer andre, tak for alle jeres svar 

Jeg trapper gradvist ned på alt det søde, har fjernet smøret fra brødet og spiser mindre portioner. Så er jeg sikker på at de 12 kg (hvis ikke bare nogle af dem) forsvinder lige så stille og roligt.

Anmeld

12. marts 2011

021205

MHK, madlog er også super godt - men som du selv skriver, så er det bare svært lige at få tid til at skrive alt ned af hvad man spiser, og veje alt hvad man overhovedet putter i munden. 

Men hvad så med motioncenter? Har du overvejet at melde dig ind i det? 

Jeg er sikker på at kiloene også nok skal ryge når du har skruet ned på alt det usunde. :-) 

Held og lykke med det hele i hvert fald! 

Anmeld

12. marts 2011

132319

MHK, madlog er også super godt - men som du selv skriver, så er det bare svært lige at få tid til at skrive alt ned af hvad man spiser, og veje alt hvad man overhovedet putter i munden. 

Men hvad så med motioncenter? Har du overvejet at melde dig ind i det? 

Jeg er sikker på at kiloene også nok skal ryge når du har skruet ned på alt det usunde. :-) 

Held og lykke med det hele i hvert fald! 

Ja, det har jeg bestemt 

Min datter har bare absolut ingen rytme i sine dagslure. Nogle dage sover hun ½ time og andre 3. 

Jeg SKAL i bad når jeg træner for uanset hvor god form jeg er i, så sveder jeg som et svin og bliver RØD i hovedet på ingen tid  Så det dur ikke at have hende med og jeg kan ikke træne om aftenen da jeg er alene med ungerne.

Jeg har besluttet mig for at købe en babyjogger når jeg får penge tilbage i skat. Der er 2½ km til Hjaltes børnehave og på den måde kan jeg få 5 kms gang/løb om dagen (hjem derfra og derover igen). Lidt er vel bedre end ingenting  

Anmeld

12. marts 2011

021205

Helt sikkert! Så længe der bare sker "mere" end der plejer, så er det jo godt.. Der er jo ingen der siger at man skal stå i et fitnesscenter for at tabe sig. Min mor hun tabte sig 10 kilo ved at ændre hendes kostvaner og gå tur med hunden.  Så alt motion er god motion! 

Inden du ser dig om, så er de kilo fløjet af igen! Man skal bare ville dét, og så lade vær med at følge bestemt kurer, fordi så kører man skisme træt i det..

Man ved jo godt selv hvad der er sundt og usundt, og som du selv siger så dét at skære ned på det usunde, stoppe med smør på brødet, mindre potioner og holde cola til weekenden (Hvilket jeg kæmper mest med), gør altså en stor del af dét. :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.