Sandheden kommer fra børn og fulde folk... Og min far!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

SpunkenJo

MHK skriver:

Ja, intet mindre!

Ungerne og jeg er på miniferie hos min far og hans kone. Hyggeligt!

I går stod vi og lavede aftensmad og min far kigger op og ned af mig og siger: "Nå Frøken, du skal vel også snart til at tabe dig lidt?" Jeg svarer at jeg ikke har været super motiveret pga. flytning og stress men at jo, det skulle jeg da på et tidspunkt. Han fortsætter "Ja, for du kan jo ikke bruge graviditeten som en undskyldning længere?" Min datter er 6 måneder.

Hvor ér det bare benhårdt at få smidt i hovedet af min egen FAR! Vi plejer at hygge med lidt godt og en sodavand om aftenen når vi er på besøg men jeg har bare slet ikke haft lyst til den slags de her dage 

Det er SUPER at have fået et "spark i røven" til at komme i gang med vægttabet men nogle gange er de man mindst vil høre sandheden fra, nok egentlig dem der står en nærmest

Hvis nogle ligger inde med super gode og børnevenlige slankeopskrifter, tager jeg imod dem med kyshånd NU skal det være!

Sådan var/er minnfar også.

Selv på min bryllupsdag (3mdr efter fødsel) kaldte han mig
For tykke....

Min far elsker mig, og mener intet ondt med det. Det er som Sussie beskriver det, meget motiverende
- ingen tvivlmom det sårer en, men man ved jo farmand ikke har sagt det i ond mening men tværtimod med
Kærlighed bag

Men mens man står i det! Øv! - der er kun een ting at gøre ved det.....

Opskrifter kan jeg ikke hjælpe med. Her var ser kold tyrker!!! Nupo(6bereve i døgnet + vand) i en uge, nupo(4breve + vand) og så 600 gram grøntsager fordelt på snack og aftensmad i en uge.
- de var hårdt, men en kickstart på ca. 8 kg!! Og en go måde at komme af med sukker vanen!

Vejede dengang 85 kg (måske mere.... ) og vejer idag 64 kg, 4 kg mindre end før PB

Håber du finder id af det
Knus Jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Henriette1973

Jeg synes det er svært at kommentere på det din far sagde til dig... Men et kostråd har jeg som jeg ved der virker...

DROP alt hvidt sukker! Altså sig nej til kage, slik o.l. Hvis den søde trang kommer over dig, bag kager af Perfekt fit. Brug bare almindelige kageopskrifter og erstat sukker med perfekt fit. Du kan dog ikke piske æg og perfekt fit sammen. Perfekt fit skal blandes sammen med melet.

Og hvis chokoladetangen kommer så spis 70 % chokolade.

Jeg skal tabe 60 kg og de første 6 kg er tabt på den måde.

Og sidst spist 600 g grønt om dagen. Så skal de tolv kg nok smutte igen

God fornøjelse håber du kan bruge det til noget

Hilsen

Henriette

Anmeld

9. marts 2011

Meliora

MHK skriver:

Ja, intet mindre!

I går stod vi og lavede aftensmad og min far kigger op og ned af mig og siger: "Nå Frøken, du skal vel også snart til at tabe dig lidt?" Jeg svarer at jeg ikke har været super motiveret pga. flytning og stress men at jo, det skulle jeg da på et tidspunkt. Han fortsætter "Ja, for du kan jo ikke bruge graviditeten som en undskyldning længere?" Min datter er 6 måneder.

Hvor ér det bare benhårdt at få smidt i hovedet af min egen FAR! Vi plejer at hygge med lidt godt og en sodavand om aftenen når vi er på besøg men jeg har bare slet ikke haft lyst til den slags de her dage 

Det er SUPER at have fået et "spark i røven" til at komme i gang med vægttabet men nogle gange er de man mindst vil høre sandheden fra, nok egentlig dem der står en nærmest

Hvis nogle ligger inde med super gode og børnevenlige slankeopskrifter, tager jeg imod dem med kyshånd NU skal det være!

Ej hvor er han dum at høre på:-( Mit bedste råd er at bruge madlog.dk så taber du dig helt sikkert. Jeg har smidt 10 kilo på 2 mdr.

Held og lykke med vægttabet:-)

Anmeld

9. marts 2011

Meliora

Henriette1973 skriver:

Jeg synes det er svært at kommentere på det din far sagde til dig... Men et kostråd har jeg som jeg ved der virker...

DROP alt hvidt sukker! Altså sig nej til kage, slik o.l. Hvis den søde trang kommer over dig, bag kager af Perfekt fit. Brug bare almindelige kageopskrifter og erstat sukker med perfekt fit. Du kan dog ikke piske æg og perfekt fit sammen. Perfekt fit skal blandes sammen med melet.

Og hvis chokoladetangen kommer så spis 70 % chokolade.

Jeg skal tabe 60 kg og de første 6 kg er tabt på den måde.

Og sidst spist 600 g grønt om dagen. Så skal de tolv kg nok smutte igen

God fornøjelse håber du kan bruge det til noget

Hilsen

Henriette

ville bare lige give dig et fif, da jeg er i gang med et vægttab på størrelse med dit:-) Madlog.dk. Det er virkelig en øjenåbner, fordi den holder styr på om man får fedt, protein og kulhydrater nok, og man kan taste alt ind, ret let:-)

Pøj pøj med projektet:-)

Anmeld

9. marts 2011

TbCp

Øv sådan noget gider man da ikke høre på
Man ved jo godt selv at man har nogle kilo for meget...

Når jeg tager på, så er det tit på maven... min moster har flere gange spurgt mig "hvaaaa er du gravid"

Anmeld

9. marts 2011

Henriette1973

FruRafn skriver:

ville bare lige give dig et fif, da jeg er i gang med et vægttab på størrelse med dit:-) Madlog.dk. Det er virkelig en øjenåbner, fordi den holder styr på om man får fedt, protein og kulhydrater nok, og man kan taste alt ind, ret let:-)

Pøj pøj med projektet:-)

Tusind tak skal du have. Det vil jeg prøve Og i lige måde held og lykke med dit projekt... Det er hårdt arbejde

Anmeld

9. marts 2011

tazz

Så havde du ikke holde længe i min familie.

Jeg er blevet smidt ud fra en familiefest, fordi min mosters mand mente at jeg var for fed til, at de gad glo på mig (brugte str. 34-36 i tøj), og min eneste chance for, at få en karriere ville være, hvis jeg tillod Michellin at sprøjtemale mig hvid og bruge mig som reklamesøjle. Og NEJ det var ikke sagt i sjov - han mente faktisk at jeg skulle skride.

Jeg har fået skylden for verdenens hungersnød, er blevet spurgt om, hvorfor jeg overhovedet GAD forsøge at få en kæreste, de kunne jo alligevel aldrig holde mig ud. Om jeg ikke skulle finde en anden sport, for håndbold slankede da i hvert tilfælde ikke. Er blevet råbt "Hold nu kæft hvor er du bredrøvet, følger der baksignal med?"efter og "Synes du nu virkelig at du skulle spise det der?! Eller bare spise?", og kronen på værket som gjorde, at jeg ikke har set min familie (udover mine forældre og søskende) siden "Om Tazz har en kæreste? Kig da på hende, hvem kan da holde sådan en ud?!"

Smil til dig far, klap ham lidt på maven og sig "måske skulle vi gå på slank sammen?" For folk har det altid lidt underligt når det pludseligt bliver vendt mod dem selv.

Anmeld

10. marts 2011

021205

vil du så igang med at tabe dig?

synes tit at det er svært at tage sig sammen... 

Anmeld

11. marts 2011

kamtok

MHK skriver:

Ja, intet mindre!

Spørg din far, hvad han vil give pr. kg. du taber dig 

Min søster og jeg ønskede os engang i julegave at tabe os, og så gav vores far os motivationen.. 1000 kr. pr. kg. - udløst pr. 5 kg. - Det var noget der kunne få os igang.. At vi så har taget det hele + lidt ekstra på igen, det er så en anden snak, men jeg fik da mindst. 20 kg. ud af det.. 

Anmeld

11. marts 2011

Senia

Det viser bare hvor lidt mænd tænker sig om

Kender det selv, har bl.a. fået "er du gravid igen?" bleve prikket i maven osv. 2 mdr. efter fødslen

Fået kastet "Du er pænere med en pose over hovedet" i hovedet af en fra familien

Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at spise noget overhovedet, man vil jo gerne tabe sig. Men søde, det er 6 mdr. siden du har født, du har stresset og været flyttet, du har haft andet at se til.

Men det at du stort set intet spiser, ind til på torsdag, vil desværre nok ikke få din far til at forstå at det var hans ord, der var årsag til det.

Hvis jeg var dig, ville jeg, næste gang han spørger om du skal have noget / ikke have mere at spise eller lign. sige "Jeg har mistet lysten, efter du sagde til mig at jeg burde tabe mig." Og så sige det højt og tydeligt, så han forstår hvad du siger.

Det er ikke sjovt, og kan sagtens sætte mig ind i din situation og følelser lige nu.

Håber du får sagt lidt, så I alle kan hygge jer, ind til ferien slutter på torsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.