Spiral eller p-piller? Hormoner eller hormoner-ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Dansker i England

Giraffen skriver:

hehe ja det håber jeg vil bare så gerne være top klar når vi går igang og ville være ærgerlig hvis projektet blev meget forsinket pga hormoner 

Kan helt sikkert godt forstå dig - men alternativet er vel kun kondom eller afholdenhed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Ka+Ma=Be

Dansker i England skriver:

Synes egentligt ikke, det er så besværligt - og derudover er prævention gratis herovre, så for mig betyder det ikke så meget, hvis den skal tages ud om måske et års tid.

Men hvis den er dyr i DK kan jeg godt forstå, du gerne vil have fuldt udbytte af dine penge

Er det gratis? Det var sq da en god deal hehe. Spiraler er rigtig dyre her over. Det hjælper lidt at have sygeforsikring, men man kommer stadig af med en 700-1000 kr

Anmeld

8. marts 2011

Ka+Ma=Be

Giraffen skriver:

det ka jeg sørme også godt forstå  man bliver jo liiiiidt overbeskyttende når det handler om at sætte børn til verden

Ja det er jo det!

Anmeld

8. marts 2011

Giraffen

Dansker i England skriver:

Kan helt sikkert godt forstå dig - men alternativet er vel kun kondom eller afholdenhed?

kondom bliver det nok ikke - er simpelthen bange for vi ville komme til at glemme det når vi ikke har gjort i det før + at det er mere besværligt og knap så romantisk (total dårlig undskyldning)

afholdenhed hihi så får jeg en knotten kæreste 

men jeg skal til gynækolog om en uges tid ifm celleforandringer så så vil jeg spørge hende der har bare erfaring med at når man skal tale med profesionelle om sådan noget er det altid godt at have nogle kloge ord i baghovedet så man ved hvad man skal spørge ind til og huske på, fx det med blødninger 

ih jeg lyder forkælet nu "vil gerne gøre det bedste så længe det ikke går ud over sexlivet eller menstruationen" - total hyklerisk

Anmeld

8. marts 2011

Dansker i England

Katte87 skriver:

Er det gratis? Det var sq da en god deal hehe. Spiraler er rigtig dyre her over. Det hjælper lidt at have sygeforsikring, men man kommer stadig af med en 700-1000 kr

Ja, det gør det lidt nemmere for alle samfundsgrupper at alt prævention er gratis.

Hold da op - det var da ikke billigt - kan godt forstå du ikke "bare" vil bruge den i 6 mdr så.

Anmeld

8. marts 2011

Corn

Giraffen skriver:

hmm ja det er nok også bare mig der er lidt overbeskyttende og tænker at jeg må gøre alt hvad jeg kan for at blive klar og lige nu er det eneste man kan gå op i ift projektet om jeg skal gå fra p-piller til spiral så bliver det jo pludseligt mægtig interessant

Uha nej svamp er træls! og kondom er også lidt træls... 

Jamen Diva Cup'en er jeg så glad for - jeg har dog hørt at der er en variant hvor tutten i enden ikke er så lang og sådan en har jeg overvejet at anskaffe mig.

Men jeg har haft cup'en i snart 5 år og har derfor heller ikke brugt penge på noget tampon/bind siden, så den er hurtig tjent hjem og det lugter ikke og altså ja jeg synes den er fantastisk. Jeg begyndte at bruge den fordi jeg fik svamp af både tamponer og bind og jeg har ikke fortrudt det et sekund Man skal lige vænne sig til at 'hælde' blodet ud i vasken og sådan, men når først man har vænnet sig til det så er følelsen meget mere hygiejnisk end bind osv fordi det er rent blod og ikke blandet med alt muligt andet snask (ja så kom der lige detaljer på)

Den lyder lige som en løsning for mig, for jeg er aldrig rigtig faldet til med hverken bind eller tampon...

Og så bløder jeg SÅ MEGET de første dage kan jeg slet ikke  følge med

Takker fordi jeg lige måtte spamme din tråd, men nu ved jeg da, hvad jeg skal have købt mig

Anmeld

8. marts 2011

Dansker i England

Giraffen skriver:

kondom bliver det nok ikke - er simpelthen bange for vi ville komme til at glemme det når vi ikke har gjort i det før + at det er mere besværligt og knap så romantisk (total dårlig undskyldning)

afholdenhed hihi så får jeg en knotten kæreste 

men jeg skal til gynækolog om en uges tid ifm celleforandringer så så vil jeg spørge hende der har bare erfaring med at når man skal tale med profesionelle om sådan noget er det altid godt at have nogle kloge ord i baghovedet så man ved hvad man skal spørge ind til og huske på, fx det med blødninger 

ih jeg lyder forkælet nu "vil gerne gøre det bedste så længe det ikke går ud over sexlivet eller menstruationen" - total hyklerisk

Nej, kondom er absolut ikke det mest romantiske i verden  - og kan godt se problemet med afholdenhed

Selvfølgelig vil man have det nemmeste beskyttelse - der helst ikke skal have nogen bivirkninger.

Tal med gynækologen om det, men som jeg ser det, er spiral den bedste løsning

Anmeld

8. marts 2011

Giraffen

Macaab skriver:

Den lyder lige som en løsning for mig, for jeg er aldrig rigtig faldet til med hverken bind eller tampon...

Og så bløder jeg SÅ MEGET de første dage kan jeg slet ikke  følge med

Takker fordi jeg lige måtte spamme din tråd, men nu ved jeg da, hvad jeg skal have købt mig

kun glad hvis det ku være til nytte

Så må du endelig sige til hvad dommen bliver hvis du får købt en - kender faktisk ikke nogen der har en så er da spændende om andre ka få glæde af den også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.