Spiral eller p-piller? Hormoner eller hormoner-ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Dansker i England

Katte87 skriver:

Jeg har desværre ikke selv erfaring med spiral. Ville dog lige sige, at min læge har anbefalet mig, at vente til jeg har fået børn. Hun ved ikke med garanti om det har nogen betydning, men hun syntes, at jeg skulle vente for en sikkerheds skyld

Jeg er selv 23 og vil også meget gerne have spiral Så, så snart bebsen er ude, skal jeg have sådan en.

Det var da underligt, at du er blevet anbefalet at vente. Hvis vi ellers taler om samme "ting", så har jeg ikke hørt noget om (og HAR spurgt) at det kan påvirke fertiliteten, da jeg ikke er færdig med at få børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Giraffen

Dansker i England skriver:

Jeg har intet mærket til den, siden jeg fik den op (har kun haft den i et par uger), og min partner kan heller ikke mærke den. Bruger selv bind/tamponer så kan ikke svare på, hvordan en cup evt ville blive påvirket. Dog skal du være forberedt på, at din mens bliver meget kraftigere/længere. Jeg havde godt nok fået at vide, at det kunne blive sådan, men blev alligevel ret overrasket over mængden, der kommer ud (sorry hvis jeg bliver for personlig her)

det er helt i orden  og det er da værd at tage med i overvejelserne for menstruation er nu alligevel ikke den sjoveste tid på måneden og jeg er ellers sluppet ret heldigt indtil videre 

iiih alle de plusser og minusser

Anmeld

8. marts 2011

Giraffen

Katte87 skriver:

Det var mest fordi, at det ikke vides hvorvidt det skader livmoderen eller ej  Så hun anbefaler generelt sine patienter til at vente, til de har fået de børn, de gerne vil have.

Men ellers er der jo også den kedelige med kondom!  hehe 

nå for søren - jamen så må jeg jo lige rigtig tredjegradsforhøre gynækologen 

Anmeld

8. marts 2011

Ka+Ma=Be

Det var da underligt, at du er blevet anbefalet at vente. Hvis vi ellers taler om samme "ting", så har jeg ikke hørt noget om (og HAR spurgt) at det kan påvirke fertiliteten, da jeg ikke er færdig med at få børn.

Jah, som sagt var hun meget ærlig om, at det vidste hun ikke så fordi jeg var så ung og på det tidspunkt gik med tanker om at få børn, synes hun at jeg skulle vente.

Derudover er det jo egentlig også mange penge og meget "besvær" hvis man har babyplaner Man kan jo lige så godt få det fulde udbytte af den, nu når den kan sidde 5-6 år

Anmeld

8. marts 2011

Ka+Ma=Be

Giraffen skriver:

nå for søren - jamen så må jeg jo lige rigtig tredjegradsforhøre gynækologen 

Hehe god ide Som sagt er det jo slet ikke sikkert. Det gav bare mig nogle "second thoughts".

Anmeld

8. marts 2011

Dansker i England

Giraffen skriver:

det er helt i orden  og det er da værd at tage med i overvejelserne for menstruation er nu alligevel ikke den sjoveste tid på måneden og jeg er ellers sluppet ret heldigt indtil videre 

iiih alle de plusser og minusser

Jeg tvivler på, at der er mange kvinder, der nyder den tid på måneden

Der er mange plusser og minusser, men som jeg ser det, er der flest plusser

Anmeld

8. marts 2011

Giraffen

Macaab skriver:

Jeg stoppede med p-piller efter omkring 10 års brug (som 23-årig)og der gik 6 mdr før vi blev gravide... Mellem de næste graviditeter brugte vi først mini-piller men de gav mig svamp, så vi gik over til kondom...

Er lidt out-dated, så googlede lige Diva-cup... Hvor smart...

Virker den optimalt??? (undskyld jeg spørger, men det lyder rigtig smart)

hmm ja det er nok også bare mig der er lidt overbeskyttende og tænker at jeg må gøre alt hvad jeg kan for at blive klar og lige nu er det eneste man kan gå op i ift projektet om jeg skal gå fra p-piller til spiral så bliver det jo pludseligt mægtig interessant

Uha nej svamp er træls! og kondom er også lidt træls... 

Jamen Diva Cup'en er jeg så glad for - jeg har dog hørt at der er en variant hvor tutten i enden ikke er så lang og sådan en har jeg overvejet at anskaffe mig.

Men jeg har haft cup'en i snart 5 år og har derfor heller ikke brugt penge på noget tampon/bind siden, så den er hurtig tjent hjem og det lugter ikke og altså ja jeg synes den er fantastisk. Jeg begyndte at bruge den fordi jeg fik svamp af både tamponer og bind og jeg har ikke fortrudt det et sekund Man skal lige vænne sig til at 'hælde' blodet ud i vasken og sådan, men når først man har vænnet sig til det så er følelsen meget mere hygiejnisk end bind osv fordi det er rent blod og ikke blandet med alt muligt andet snask (ja så kom der lige detaljer på)

Anmeld

8. marts 2011

Giraffen

Jeg tvivler på, at der er mange kvinder, der nyder den tid på måneden

Der er mange plusser og minusser, men som jeg ser det, er der flest plusser

hehe ja det håber jeg vil bare så gerne være top klar når vi går igang og ville være ærgerlig hvis projektet blev meget forsinket pga hormoner 

Anmeld

8. marts 2011

Giraffen

Katte87 skriver:

Hehe god ide Som sagt er det jo slet ikke sikkert. Det gav bare mig nogle "second thoughts".

det ka jeg sørme også godt forstå  man bliver jo liiiiidt overbeskyttende når det handler om at sætte børn til verden

Anmeld

8. marts 2011

Dansker i England

Katte87 skriver:

Jah, som sagt var hun meget ærlig om, at det vidste hun ikke så fordi jeg var så ung og på det tidspunkt gik med tanker om at få børn, synes hun at jeg skulle vente.

Derudover er det jo egentlig også mange penge og meget "besvær" hvis man har babyplaner Man kan jo lige så godt få det fulde udbytte af den, nu når den kan sidde 5-6 år

Synes egentligt ikke, det er så besværligt - og derudover er prævention gratis herovre, så for mig betyder det ikke så meget, hvis den skal tages ud om måske et års tid.

Men hvis den er dyr i DK kan jeg godt forstå, du gerne vil have fuldt udbytte af dine penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.