Spiral eller p-piller? Hormoner eller hormoner-ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.158 visninger
27 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Giraffen

Hej piger

Min kæreste og jeg starter projektbaby inden for det næste lille års tid og jeg har været på p-piller i snart 10 år

Og så har jeg hørt lidt om at det er godt at få hormonerne ud af kroppen inden og derfor har jeg overvejet lidt at gå over til spiral uden hormoner

Er der nogen der her erfaringer med dem og er der evt alternativer der kan anbefales?

Til info er jeg 23 ved ikke om det gør nogen forskel ift spiral

så kom glad og gør mig klogere på livet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Giraffen

opopop 

Anmeld

8. marts 2011

Dansker i England

Giraffen skriver:

Hej piger

Min kæreste og jeg starter projektbaby inden for det næste lille års tid og jeg har været på p-piller i snart 10 år

Og så har jeg hørt lidt om at det er godt at få hormonerne ud af kroppen inden og derfor har jeg overvejet lidt at gå over til spiral uden hormoner

Er der nogen der her erfaringer med dem og er der evt alternativer der kan anbefales?

Hej.

Jeg bruger selv en coil - ved ikke, hvad den hedder på dansk. Den er uden hormoner og du kan læse om den her

http://www.netdoctor.co.uk/sex_relationships/facts/contraceptivecoil.htm

Kan varmt anbefale den - og den kan tages ud, når I vil starte pb

Anmeld

8. marts 2011

Giraffen

Dansker i England skriver:

Hej.

Jeg bruger selv en coil - ved ikke, hvad den hedder på dansk. Den er uden hormoner og du kan læse om den her

ud fra beskrivelsen lyder det som en spiral 

kan man mærke at man har den oppe - evt under sex eller ved menstruation (jeg bruger fx en divacup og ikke bind/tamponer)?

Anmeld

8. marts 2011

Ka+Ma=Be

Giraffen skriver:

Hej piger

Jeg har desværre ikke selv erfaring med spiral. Ville dog lige sige, at min læge har anbefalet mig, at vente til jeg har fået børn. Hun ved ikke med garanti om det har nogen betydning, men hun syntes, at jeg skulle vente for en sikkerheds skyld

Jeg er selv 23 og vil også meget gerne have spiral Så, så snart bebsen er ude, skal jeg have sådan en.

Anmeld

8. marts 2011

Giraffen

Dansker i England skriver:

Hej.

kom lige til at se "bivirkninger"

These devices generally:

• make your periods heavier
  • make them longer
  • may make them more painful.

er det nogle du har mærket til?

Anmeld

8. marts 2011

Giraffen

Katte87 skriver:

Jeg har desværre ikke selv erfaring med spiral. Ville dog lige sige, at min læge har anbefalet mig, at vente til jeg har fået børn. Hun ved ikke med garanti om det har nogen betydning, men hun syntes, at jeg skulle vente for en sikkerheds skyld

Jeg er selv 23 og vil også meget gerne have spiral Så, så snart bebsen er ude, skal jeg have sådan en.

hmm ved du hvad årsagerne er til at han anbefalede at vente?

For er super glad for p-piller eneste årsag til at skifte er at man kan få den hormonfri og det har jeg ladet mig fortælle er godt at få ud af kroppen op til projektbaby

Anmeld

8. marts 2011

Dansker i England

Giraffen skriver:

kan man mærke at man har den oppe - evt under sex eller ved menstruation (jeg bruger fx en divacup og ikke bind/tamponer)?

Jeg har intet mærket til den, siden jeg fik den op (har kun haft den i et par uger), og min partner kan heller ikke mærke den. Bruger selv bind/tamponer så kan ikke svare på, hvordan en cup evt ville blive påvirket. Dog skal du være forberedt på, at din mens bliver meget kraftigere/længere. Jeg havde godt nok fået at vide, at det kunne blive sådan, men blev alligevel ret overrasket over mængden, der kommer ud (sorry hvis jeg bliver for personlig her)

Anmeld

8. marts 2011

Ka+Ma=Be

Giraffen skriver:

hmm ved du hvad årsagerne er til at han anbefalede at vente?

For er super glad for p-piller eneste årsag til at skifte er at man kan få den hormonfri og det har jeg ladet mig fortælle er godt at få ud af kroppen op til projektbaby

Det var mest fordi, at det ikke vides hvorvidt det skader livmoderen eller ej  Så hun anbefaler generelt sine patienter til at vente, til de har fået de børn, de gerne vil have.

Men ellers er der jo også den kedelige med kondom!  hehe 

Anmeld

8. marts 2011

Corn

Jeg stoppede med p-piller efter omkring 10 års brug (som 23-årig)og der gik 6 mdr før vi blev gravide... Mellem de næste graviditeter brugte vi først mini-piller men de gav mig svamp, så vi gik over til kondom...

Er lidt out-dated, så googlede lige Diva-cup... Hvor smart...

Virker den optimalt??? (undskyld jeg spørger, men det lyder rigtig smart)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.