Vores børn -2ÅR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

eElak

Jeg glemte at bestille tid til undersøgelsen, men vi skal til gengæld afsted til 2 undersøgelser for 2 års alderen.. 

Den ene er som et del af et forskningsprojekt, og det er på onsdag...

Nå men han har længe ligget under gennemsnittet og er faktisk helt ude af "kurverne" nu... Han er en lille lort på 10,5-11 kg og ja.. vil skyde på højst 82 cm kort..

Han bruger str 86/92 i tøj... og str 92 er da kun fordi det er småt i det... f.eks. hvis det er "forvasket" eller mærket bare er småt i størrelsen...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Så har vi været til 2 års undersøgelse med Lina idag. Alt var som det skulle være. Hun var en sund og rask pige. Hendes jordbærmærke var blevet lidt mindre og som det så ud nu mente vores læge, at det nok skulle gå væk.

Lina vejer 13,9 kg og er 92 cm

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. marts 2011

Moar'en

KaLee skriver:

Jeg glemte at bestille tid til undersøgelsen, men vi skal til gengæld afsted til 2 undersøgelser for 2 års alderen.. 

Den ene er som et del af et forskningsprojekt, og det er på onsdag...

Nå men han har længe ligget under gennemsnittet og er faktisk helt ude af "kurverne" nu... Han er en lille lort på 10,5-11 kg og ja.. vil skyde på højst 82 cm kort..

Han bruger str 86/92 i tøj... og str 92 er da kun fordi det er småt i det... f.eks. hvis det er "forvasket" eller mærket bare er småt i størrelsen...  

Hvad er det for et forsknings projekt?

Anmeld

31. marts 2011

Moar'en

Så har vi jo os været til 2 års undersøgelse. Viktor vejer 13,3 kg og måler 84 cm, så han er lidt kort. Derude over er vi blevet sendt videre til syghuset, hvor vi nu venter på brev fra, da Viktors store fontanel ikke er vokset sammen endnu. Så det er vi lidt nervøse for hvad det kan være . Håber da "bare" er fordi han har et stort hoved.

Anmeld

31. marts 2011

MoarHvidovre

Moar'en skriver:

Så har vi jo os været til 2 års undersøgelse. Viktor vejer 13,3 kg og måler 84 cm, så han er lidt kort. Derude over er vi blevet sendt videre til syghuset, hvor vi nu venter på brev fra, da Viktors store fontanel ikke er vokset sammen endnu. Så det er vi lidt nervøse for hvad det kan være . Håber da "bare" er fordi han har et stort hoved.

Dejligt, at I også kom afsted. Ja, han er da en lille kort fyr - men lækker er han.

Lina fik ikke tjekke om hendes fontanel var vokset sammen.

Jeg kan godt forstå, at I er nervøse over, at Viktors ikke er vokset sammen. Men godt, at det bliver tjekket. Ved I hvor længe, at der går før I skal på hospitalet?

Knus

Anmeld

31. marts 2011

eElak

Moar'en skriver:

Hvad er det for et forsknings projekt?

Det er et projekt om astma/allergi/eksem... 

da jeg var gravid, så skulle jeg tage nogle kapsler - det var enten fiskeolie eller placebo piller. 

derefter så tager de så nogle prøver på mig og knægten, samt jeg skal registrere ting i et ark, som de bruger... Nu har han en fodlænke på, som han skal have på i 2 uger... det er fordi de skal måle hans aktivitetsniveau - og om det kan hænge sammen med astma.. 

Han har ikke astma, har lidt børneeksem (har været værre) og han har haft hoste indimellem så han har fået maske. 

Men det er nu lidt komisk at være med i, han brokker sig ikke over det (han får jo gaver) og så kan vi hjælpe til forskningen... det er da kun nice... 

Han er forresten 83 cm lang og vejer 10,6 kg

Anmeld

1. april 2011

Moar'en

MoarHvidovre skriver:

Dejligt, at I også kom afsted. Ja, han er da en lille kort fyr - men lækker er han.

Lina fik ikke tjekke om hendes fontanel var vokset sammen.

Jeg kan godt forstå, at I er nervøse over, at Viktors ikke er vokset sammen. Men godt, at det bliver tjekket. Ved I hvor længe, at der går før I skal på hospitalet?

Knus

Ja vi har lige fået brev idag, vi skal heldigvis allerede afsted om 10 dage. d. 11 april

Anmeld

1. april 2011

MoarHvidovre

Moar'en skriver:

Ja vi har lige fået brev idag, vi skal heldigvis allerede afsted om 10 dage. d. 11 april

Det var dejligt, at I fik så hurtig en tid

Anmeld

1. april 2011

Moar'en

KaLee skriver:

Det er et projekt om astma/allergi/eksem... 

da jeg var gravid, så skulle jeg tage nogle kapsler - det var enten fiskeolie eller placebo piller. 

derefter så tager de så nogle prøver på mig og knægten, samt jeg skal registrere ting i et ark, som de bruger... Nu har han en fodlænke på, som han skal have på i 2 uger... det er fordi de skal måle hans aktivitetsniveau - og om det kan hænge sammen med astma.. 

Han har ikke astma, har lidt børneeksem (har været værre) og han har haft hoste indimellem så han har fået maske. 

Men det er nu lidt komisk at være med i, han brokker sig ikke over det (han får jo gaver) og så kan vi hjælpe til forskningen... det er da kun nice... 

Han er forresten 83 cm lang og vejer 10,6 kg

Det lyder da rigtig spændende, det er godt der er nogen der vil være med i sådanne ting, ellers blev vi jo aldrig kloger Vi er os med i forskning, men det er ikke noget vi rigtig opdagere, vi har bare givet tilladelse til de læser Viktors journal og så har vi alle fået taget en ekstra blodprøve engang vi alligevel var på sygehuset.

Anmeld

10. april 2011

MoarViborg

Ejj hvor er jeres børn da bare DEJLIGE! Og hvor er det vildt sjovt at se alle billederne, nu hvor der er gået noget tid siden der sidst har været aktivitet herinde!

Ejj og så må jeg sige at jeg føler mig SÅ dum- jeg har da fuldstændig glemt alt om Mayas 2-års undersøgelse!! Har været så optaget af alt det jeg skal huske i løbet af lillesøster Anes første leveår! Gulp! Der bliver bestilt tid på mandag!!

Men Maya er en super glad og aktiv pige - jeg elsker at hun er begyndt at knevre løs, og at hun forstår hvad vi siger til hende! Hun vejer ca. 13 kg og er nok omkring 90 cm høj.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.