DP opstart - 5mdr gammel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

Fru Nielsen

Mumto3 skriver:

helt egoistisk tænker jeg at jeg netop kun ville give mit barn flaske hvis det skulle starte så tidligt. Når DP skal give flaske sidder hun jo med barnet i armene og dermed for mit barn lidt ekstra nærhed, fysisk kontakt og omsorg...ja, jeg ved godt det er egoistisk, men de andre børn er jo større og har derfor også et lidt mindre behov for nærkontakt.

Held og lykke med det!

Uanset alder så har de da brug for nærhed... Og tro mig, de andre børn skal nok give så lille en bebs en masse opmærksomhed...

Mathias er 10 mdr og lige startet, de andre børn skal i børnehave til sommer så de er jo store i forhold til, og de elsker ham og nyder at kunne nusse, kramme osv med ham fordi han jo er den lille...

Så nærhed osv kommer hun ikke til at mangle tvivler jeg på....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Fru Nielsen

Mia&Tonny skriver:

Hun skal starte på mandag, og hun er ikke engang kørt så godt ind med aftensmaden endnu at hun kan undvære en flaske efter.....

Nej, men efter frokost putter jeres dagplejemor også de andre børn, også er der tid til at sidde og give jeres datter en flaske inden hun skal ud og sove....

Jeg tænker at jeg ville som dagplejemor syntes det var stressende og skulle sidde og give en flaske mens jeg også skal sørge for 3-4 andre får deres rugbrød.....

Anmeld

7. marts 2011

Mia&Allan

Fru Nielsen skriver:

Uanset alder så har de da brug for nærhed... Og tro mig, de andre børn skal nok give så lille en bebs en masse opmærksomhed...

Mathias er 10 mdr og lige startet, de andre børn skal i børnehave til sommer så de er jo store i forhold til, og de elsker ham og nyder at kunne nusse, kramme osv med ham fordi han jo er den lille...

Så nærhed osv kommer hun ikke til at mangle tvivler jeg på....

Håber det kommer til at gå super godt

Anmeld

7. marts 2011

Fru Nielsen

Mia&Tonny skriver:

Håber det kommer til at gå super godt

Tror ikke du skal være nervøs for det med nærhed og opmærksonhed... Overhovedet! De andre børn vil elske at der er så lille et pjok!

Anmeld

7. marts 2011

Mia&Allan

Fru Nielsen skriver:

Nej, men efter frokost putter jeres dagplejemor også de andre børn, også er der tid til at sidde og give jeres datter en flaske inden hun skal ud og sove....

Jeg tænker at jeg ville som dagplejemor syntes det var stressende og skulle sidde og give en flaske mens jeg også skal sørge for 3-4 andre får deres rugbrød.....

Det kan godt være, men min datter skal jo også være klar til det jo.....! Men må tage snakken med hende, får når hun får grød/mos er hun faktisk dobbelt så krævende som hvis hu får en flaske... Man skal være på hende altid, ellers blir hun mega sur og så nægter hun er spise mere...

Anmeld

7. marts 2011

Mia&Allan

Fru Nielsen skriver:

Tror ikke du skal være nervøs for det med nærhed og opmærksonhed... Overhovedet! De andre børn vil elske at der er så lille et pjok!

Ja mon ikke

Anmeld

7. marts 2011

Fru Nielsen

Mia&Tonny skriver:

Det kan godt være, men min datter skal jo også være klar til det jo.....! Men må tage snakken med hende, får når hun får grød/mos er hun faktisk dobbelt så krævende som hvis hu får en flaske... Man skal være på hende altid, ellers blir hun mega sur og så nægter hun er spise mere...

Selvfølgelig skal hun det... men som sagt, hun er 5 mdr så mon ikke også hun i hvert fald burde være klar..... Og for at tænke lidt på de andre børn, det nytter jo heller ikke noget at din datter tager alt opmærksomheden når hun skal have flaske. Og det er også synd for hende at hun skal have flasken hevet ud af munden 10 gange fordi dagplejemoren skal løbe efter et af de andre børn....

Kan godt forstå du syntes det er rigtig svært, det er lidt af et pudslespil der skal gå op....

Må jeg være fræk og spørge hvorfor hun allerede i en alder af 5 mdr skal ud??

Anmeld

7. marts 2011

Mia&Allan

Fru Nielsen skriver:

Selvfølgelig skal hun det... men som sagt, hun er 5 mdr så mon ikke også hun i hvert fald burde være klar..... Og for at tænke lidt på de andre børn, det nytter jo heller ikke noget at din datter tager alt opmærksomheden når hun skal have flaske. Og det er også synd for hende at hun skal have flasken hevet ud af munden 10 gange fordi dagplejemoren skal løbe efter et af de andre børn....

Kan godt forstå du syntes det er rigtig svært, det er lidt af et pudslespil der skal gå op....

Må jeg være fræk og spørge hvorfor hun allerede i en alder af 5 mdr skal ud??

Hun bruger kun et kvarter på at spise en hel flaske, så mon ikke hun kan afsætte den tid til hende, tænker jeg lidt....!

Jamen det er fordi jeg har fået tilbud om at kunne få arbejde med fastansættelse i 12mdr og så på skole med løn bagefter.... Og da vi har hus og bil osv, så skal der jo en fast indtægt til.... (er lige nu på kontanthjælp) & tør bare ikke satse på at jeg kan få noget når min barsel er slut...

Anmeld

7. marts 2011

Mumto3

Mia&Tonny skriver:

Tak  

Jeg tænker også sådan lidt at jeg frygter hun blir overladt meget til sig selv og det er hun jo slet slet ikke van til.... Puha, det kan helt give tårer i øjnene... Hihi..

jeg tror ikke hun bliver overladt meget til sig selv, men jeg tænker bare at det vil være godt for hende at 'skulle sidde arm' hos dagplejemor, og det vil hun gøre når hun skal have flaske.

jeg er sikker på at dp smelter helt når hun får sådan en lille bebs at tage vare på.

Anmeld

7. marts 2011

Mia&Allan

Mumto3 skriver:

jeg tror ikke hun bliver overladt meget til sig selv, men jeg tænker bare at det vil være godt for hende at 'skulle sidde arm' hos dagplejemor, og det vil hun gøre når hun skal have flaske.

jeg er sikker på at dp smelter helt når hun får sådan en lille bebs at tage vare på.

Håber det går super godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.