DP opstart - 5mdr gammel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.690 visninger
23 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Mia&Allan

Ja som overskriften siger, så skal min datter starte i DP lidt tidligere end andre... Hun skal starte allerede på mandag  Hvor hun blir 5 mdr onsdagen efter...

Men men men, hun får jo stadig kun flaske om dagen... Skal jeg så bare sende flaske og mme med hende?

& selvfølgelig tøj, bleer osv....

Er sgu lidt nervøs for at skulle sende hende afsted allerede, men det er nødvendigt

& hvad gør jeg for at gøre hende bedst mulig klar?? Hun er indtil videre kun blevet passet nogle timer af mine forældre, to gange... Men dem kender hun jo rigtig godt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

De3Guldklumper

Jeps du skal bare sende flasker og MME med hende.. Måske købe nogle ekstra flasker så du kan have dem stående fast hos dp indtil hun ikke får det mere

Jeg kan godt forstå at du synes det er hårdt at skulle sende hende afsted allrede og ja hun er ikke ret gammel så der er ikke det vilde du kan gøre for at gøre hende klar.. Men jeg regner med at du har indkøring på hende - og den bruger man jo til at hun skal vænne sig til de nye omgivelser. Når vi har kørt ind har jeg været der sammen med ungerne 1-2 timer de første par dage og derefter har jeg lyttet til personalet og set mine unger an og er så kørt 1-2 timer så de har været kørt ind i løbet af 1 uge. Måske du skal bruge lidt længere tid da hun er så lille men måske hun overrrasker og det ikke tager så lang tid

Håber i får en dejlig start på et nyt kapitel

Anmeld

7. marts 2011

Mia&Allan

Pylle3 skriver:

Jeps du skal bare sende flasker og MME med hende.. Måske købe nogle ekstra flasker så du kan have dem stående fast hos dp indtil hun ikke får det mere

Jeg kan godt forstå at du synes det er hårdt at skulle sende hende afsted allrede og ja hun er ikke ret gammel så der er ikke det vilde du kan gøre for at gøre hende klar.. Men jeg regner med at du har indkøring på hende - og den bruger man jo til at hun skal vænne sig til de nye omgivelser. Når vi har kørt ind har jeg været der sammen med ungerne 1-2 timer de første par dage og derefter har jeg lyttet til personalet og set mine unger an og er så kørt 1-2 timer så de har været kørt ind i løbet af 1 uge. Måske du skal bruge lidt længere tid da hun er så lille men måske hun overrrasker og det ikke tager så lang tid

Håber i får en dejlig start på et nyt kapitel

Jeg har kun torsdag og fredag til at køre hende ind  Men hendes far kan hente hende hvis det går helt galt, han arbejder nat så han er jo hjemme... Men åh, min lille guldklump.. Hehe..

Anmeld

7. marts 2011

Fru Nielsen

Altså havde det været mig, så havde jeg forsøgt at give mit barn noget grød, så han havde vendet sig til det inden han sku starte. Det er en lille smule nemmere for dagplejemoren og sidde til frokost fx og give din datter grød mens de andre spiser rugbrød. Og hun må jo også gerne snart begynde på rugbrød.....

Held og lykke med det...

Knus

Anmeld

7. marts 2011

Mia&Allan

Fru Nielsen skriver:

Altså havde det været mig, så havde jeg forsøgt at give mit barn noget grød, så han havde vendet sig til det inden han sku starte. Det er en lille smule nemmere for dagplejemoren og sidde til frokost fx og give din datter grød mens de andre spiser rugbrød. Og hun må jo også gerne snart begynde på rugbrød.....

Held og lykke med det...

Knus

Vi er startet ligeså stille, men indtil videre kun som aftensmad... vi er nødt til at starte meget roligt op, da min datter har meget sart mave.....

Anmeld

7. marts 2011

Mumto3

Mia&Tonny skriver:

Vi er startet ligeså stille, men indtil videre kun som aftensmad... vi er nødt til at starte meget roligt op, da min datter har meget sart mave.....

helt egoistisk tænker jeg at jeg netop kun ville give mit barn flaske hvis det skulle starte så tidligt. Når DP skal give flaske sidder hun jo med barnet i armene og dermed for mit barn lidt ekstra nærhed, fysisk kontakt og omsorg...ja, jeg ved godt det er egoistisk, men de andre børn er jo større og har derfor også et lidt mindre behov for nærkontakt.

Held og lykke med det!

Anmeld

7. marts 2011

Mia&Allan

Mumto3 skriver:

helt egoistisk tænker jeg at jeg netop kun ville give mit barn flaske hvis det skulle starte så tidligt. Når DP skal give flaske sidder hun jo med barnet i armene og dermed for mit barn lidt ekstra nærhed, fysisk kontakt og omsorg...ja, jeg ved godt det er egoistisk, men de andre børn er jo større og har derfor også et lidt mindre behov for nærkontakt.

Held og lykke med det!

Tak  

Jeg tænker også sådan lidt at jeg frygter hun blir overladt meget til sig selv og det er hun jo slet slet ikke van til.... Puha, det kan helt give tårer i øjnene... Hihi..

Anmeld

7. marts 2011

Fru Nielsen

Mia&Tonny skriver:

Kunne i ikke inden hun skal starte udskifte middags flasken med grød? Hun er trods alt 5 mdr, så er måske også på tide.... Nu ved jeg ik om det er grød eller kartofler hun får til aften, men er det grød, så giv hende samme slags til middag som til aften, men bland lidt frugtmos i for at give en lidt anden smag... Det hun får til aften ved i jo hendes mave kan klare, også kan i stille og roligt gå over til andre slags grød....

Anmeld

7. marts 2011

Diana...

Mumto3 skriver:

Held og lykke med det!

Anmeld

7. marts 2011

Mia&Allan

Fru Nielsen skriver:

Kunne i ikke inden hun skal starte udskifte middags flasken med grød? Hun er trods alt 5 mdr, så er måske også på tide.... Nu ved jeg ik om det er grød eller kartofler hun får til aften, men er det grød, så giv hende samme slags til middag som til aften, men bland lidt frugtmos i for at give en lidt anden smag... Det hun får til aften ved i jo hendes mave kan klare, også kan i stille og roligt gå over til andre slags grød....

Hun skal starte på mandag, og hun er ikke engang kørt så godt ind med aftensmaden endnu at hun kan undvære en flaske efter.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.