Jeg var også stjerne bange for veerne, men det var slet ikke så slemt og da de blev rigtig trælse, så fik jeg en epidural blokade som bare virkede fantastisk. Overvej om det evt. kunne være en løsning for dig at få en epi.
Jeg synes; du skal købe bogen "du bliver en skøn mor" Den er helt fantastisk og fortæller om alt fra epi, bistik, vand, kejsersnit, akupunktur, angst for smerterne, veerne, vejrtrækningen osv. Den kan bare anbefales. den hjalp mig helt vild og jeg var altså mere end klar til at få et kejsersnit. Det hjalp mig dog også, at jeg skrev mine fødselsønsker ned; så som at jeg gerne ville have en epi inden smerterne blev for slemme, at jeg ikke ville i vand, at jeg gerne ville have akupunktur, at jeg gerne ville have varmepuder osv. Så følte jeg at jeg havde lidt kontrol og så var jeg også sikker på at jordemødrene viste det. Det var helt fantastisk selv at have taget sin fødsel i egen hånd på den måde, fordi det hele gik glidende og jeg fik det jeg havde ønske på de rette tidspunkter. Jeg skrev også at jeg var meget bange for smerterne, således at de var opmærksomme på det.
Så skriv en seddel med dine fødselsønsker du kan tage med dig når veerne begynder.
Husk at veerne som regel ikke er særlig slemme i starten og mere som en svag mens smerte. Husk at de ofte lige så stille tiltager i et tempo du kan være med i, husk at din krop er skabt til det - helt seriøst den ved sku godt hvad den skal
Jeg kan ikke love dig at det ikke gør lidt ondt, men ofte er tanken om smerten værre end virkeligheden. Jeg var SÅ bange for smerterne at jeg ofte flippede total over det. Det ærger mig idag, at det fyldte så meget for ved du hvad - smerterne som jeg havde forestillet mig de ville være, var en million værre end selv de allerværste veer jeg havde. Så tit er tanken og forestillingen om smerten værre end virkeligheden.
Synes du skal give dig selv den oplevelse at føde alm. nu hvor du kan. ha tillid til at du sagtens kan og at du sagtens kan klare smerterne, husk kejsersnir der kommer smerterne bare bagefter! Så tænker du måske ja men der kan jeg få smertestillende - men det kan du altså også under fødslen. Så tro på det, nyd det og vær i det for hold da op en oplevelse af de helt store som venter dig 
Nåja du skal nok blive helt normal derned igen efter fødselen. Det ændre sig altså ikke. Jeg ser ud som før trods klip og et kæmpe blåtmærke derned
. Lover dig at du slet ikke bliver "så ødelagt" som du frygter. jeg turde ikke kigge på det de første dage efter, men da de (sygeplejerskerne) så sagde at det skulle jeg, ja så tog jeg mod til mig og kiggede og nøj hvor var jeg lettede. jeg ligefrem begyndte at tude, da jeg kom ud til kæresten igen. jeg havde været så bange og forestillet mig det væreste og så så det faktisk mere eller mindre normalt ud, måske lidt hævet men det var også det. Nu ligner det som det så ud inden fødselen. Så tror ik du skal være alt for bange for din nedre region, den er også skabt til det