Hejsa
Jeg ville helt sikkert sige alm fødsel.... Det er uden tvivl det mest optimale, for både dig og barnet! Medmindre der er noget galt selvfølgelig.
Ja det gør pisse ondt, og jeg er begge gange sprækket men det er til hver en tid det hele værd. Jeg har ikke ændret mig forneden kosmetisk efter at være sprækket og mærkede heller ikke jeg sprækkede.
De er så gode til at sy at du vil komme til at se rigtig pæn ud dernede igen hvis der skulle ske det at du sprækker, hvilket jo slet ikke er sikkert....
Jeg er gravid igen nu og skal føde til august. Og fordi jeg har en ekstra kant på min livmoder som gør det svært for mig at presse barnets hovede helt ned, så har jeg denne gang fået valget om jeg vil føde alm og kæmpe med den kant for 3 gang (hvilket gør pisse fucking ondt) eller om jeg vil vælge den "nemme" løsning og have pks. Og jeg vil helt sikkert føde alm, det er hver en smerte værd.... Jeg kan sleeet ikke forestille mig at skulle ligge bag et lagen, blive skåret op og ikke selv skulle presse mit barn til verden. Og værst af alt, tanken om ikke at på samme måde som ved en alm fødsel få mit barn op på mit bare bryst og mærke denne første komtakt!!! Uh ha nej, bliver helt trist bare ved tanken om at skulle vinke farvel til dette...
Nu har jeg jo prøvet at føde alm, så jeg ved jo hvad jeg taler om. Men tro mig, da jeg skulle have min første tænkte jeg også meget på de ting du nu tænker på, og blev også skræmt ved tanken om det. Hvilket jo er helt normale tanker at gøre sig når man venter sig sit første barn....
Kan ikke anbefale et ks da jeg aldrig har prøvet det. Men der kan du komme til at døje med et ar der går betændelse i, at såret går op og at aret aldrig bliver pænt igen... Jeg har en veninde som fik ks for 1½ år siden, og der er et sted i hendes ar som der stadigvæk går betændelse i, og hun har siden da været under kniven 3 gange for at få det ordnet, uden held....
Håber at kunne have bidraget til du vælger det der er rigtig for dig. Men som andre skriver, en kvinde krop er skabt til at føde børn gennem skeden, og det er klart at anbefale medmindre der er grund til andet....
Knus fra Louise
Anmeld