Kejsersnit eller alm fødsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.723 visninger
36 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

kiwifrugten

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg vil om det er det ene eller det andet.

Har i noget på hjertet om det, enten for og imod

og gode og dårlige oplevelser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

maria_wlt

kiwifrugten skriver:

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg vil om det er det ene eller det andet.

Har i noget på hjertet om det, enten for og imod

og gode og dårlige oplevelser?

Er der noget "galt" siden du ikke skulle kunne føde normalt??

Anmeld

7. marts 2011

Aves.

Hvad er dine overvejelser...for man er jo lavet til at føde på helt alimndeligvis gennem skeden...så der skal jo være tungtvejdende grunde til at vælge andet...

Anmeld

7. marts 2011

kiwifrugten

Jeg er bare død bange for at skulle gå igennem alt den udvidelse og presse osv og er vildt bange for at sprække og er også bange for at man aldrig blir normal der nede igen.

I dag skal jeg testes for leverbetændelsesklør, hvis jeg har det så ville de overveje kejsersnit på mig.

Anmeld

7. marts 2011

Sky

Helt klart alm. fødsel! - kroppen er lavet til det og når man står på den anden side og ser tilbage så er det en helt fantastisk og fuldstændig usammenlignelig oplevelse

Så med mindre enten du eller barnet fejler noget kan jeg slet ikke forstå at man overvejer KS

/Sky

Anmeld

7. marts 2011

Mor Christa

Jeg har kun født alm. , og du skal ikke frygte det så megetl. Du er i gode hænder på sygehuset, og som de andre siger, så er kroppen bygget til det. Det ER virkelig fantastisk at kigge tilbage på sin fødsel.
Jeg har hørt om mange der har haft store smerter efter kejsersnit, så tror du i sidste ende kommer til at ha' ondt i længere tid hvis du vælger kejsersnit frem for alm. fødsel.

Desuden kan du jo få en masse smertestillende til at hjælpe dig hvis du frygter smerten helt vildt. Du skal bare vide at man føler sig på toppen af poppen hvis man har født alm. og føler at man kan alt

Held og lykke

Anmeld

7. marts 2011

sne190810

Sky skriver:

Helt klart alm. fødsel! - kroppen er lavet til det og når man står på den anden side og ser tilbage så er det en helt fantastisk og fuldstændig usammenlignelig oplevelse

Så med mindre enten du eller barnet fejler noget kan jeg slet ikke forstå at man overvejer KS

/Sky

Ville gerne have svaret, men det ville ligne meget overstående. Så vælger bare at citere

Anmeld

7. marts 2011

Kamulla

kiwifrugten skriver:

Jeg er bare død bange for at skulle gå igennem alt den udvidelse og presse osv og er vildt bange for at sprække og er også bange for at man aldrig blir normal der nede igen.

I dag skal jeg testes for leverbetændelsesklør, hvis jeg har det så ville de overveje kejsersnit på mig.

nu var jeg altså også ræd for en alm. fødsel.. men de nægtede mig PKS.. frygt er ikke nok grund til at skulle kaste så mange penge efter et KS for mig når intet andet er i vejen.. og kan sagtens se logikken.. men det jo noget vi skal igennem som vi er bygget til.. så fejler du ikke noget, så ville jeg ikke mene at der skal smides penge efter et PKS du overlever.. det har vi andre gjort.. og du føler dig som verdens sejeste bag efter.. gjorde jeg ihvertfald... jeg skulle til kontrol om jeg selv må føde næste gang fordi det gik galt for mig.. og ville blive så ked af det hvis jeg ikke måtte føde normalt igen.. trods min ekstreme skræmme oplevelse... og HELDIGVIS må jeg gerne.. men jeg må også få KS hvis jeg endelig beslutter mig for det.. mit understel fungerer dernede endnu man skal bare være dygtig til sine knibeøvelser

Anmeld

7. marts 2011

blomst84

Jeg ville ikke have været foruden, den kæmpe oplevelse en fødsel er  var os selv mega bange inden, men ligeså snart du ligger på briksen, har du slet ikke begreb om ordet bange  og ja det gør ondt at føde, men jeg gjorde det gerne igen og igen  

Anmeld

7. marts 2011

Valle81

Helt klart alm fødsel.

Jeg har født to gange og skal snart føde mit 3. barn - har termin 17 april:0)

Jeg har haft to fantastiske fødsler og jeg ville aldrig vælge om - havde jeg haft en skrækkelig en af slagsen ville kejsersnit selvfølgelig blive overvejet - for det er bestemt ikke rart at have en slem fødsel med sig i bagagen.

En fødsels er smertefuld - men det er en smerte der kan lindres - og rygmarvsbedøvelsen kan du jo bede om tidligt i forløbet - hvis du skulle have kejsersnit skule du jo have en alligevel.

Jeg selvhar begge gange fødtuden noget smertestillende - har begge gange fået små ubetydelige rifter indvendigt i skeden, som krævede 4 sting - intet at snakke om eller skrive hjem om.

Mht dernede,så har jeg snakket meget medmanden om det - og han siger det har ikke ændret sig - han synes faktisk lidt at jeg er blevet "strammere" her efter at have født anden gang - og du kan jo selv gøre en masse. Knibeøvelserne - efterfødselsgymnastik osv - der er masser af tilbud:0)

Held og lykke og er sikker på det bliver fantastisk:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.