læge nægte at tage blodprøve..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

H+S Skjolgborg.

Kan lægen nægte det ?

ja det kan han vis du ikke er gået overtid normalt tager de en test selv før en blodprøv har jeg prøve..Men jeg har også prøv af test svag positiv og lægen tog en også en test også en blodprøve og var ikke gravid talle var under 5 var på 2 så ikke gravid....Jeg har også prøve af test  nogle gang svag positiv så tog gynækologen en  blodprøve den sagde 212 gravid og to dage senere en ny og den var stiget så fik min søn den 23 dec 2010..

Håber du kan bruge mit svar.

Snak med din læge hvis det er..

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

anne2009

Har stemt Ved det ikke men tror godt han må nægte det.

Tror godt han kan nægte det, hvis han ikke synes det er nødvendigt. Det kan godt være, han bare vil se tiden an

Anmeld

9. marts 2011

Rockertand

Alle undersøgelser og henvisninger til undersøgelser er ene og alene baseret på en lægelig vurdering, sådan er det heldigvis, for ellers var vores sundhedssystem mindst 10 gange så dyrt.

Til TS: Har du prøvet en Clearblue digital???

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Alle undersøgelser og henvisninger til undersøgelser er ene og alene baseret på en lægelig vurdering, sådan er det heldigvis, for ellers var vores sundhedssystem mindst 10 gange så dyrt.

Til TS: Har du prøvet en Clearblue digital???

Hvad mener du med det første du skriver ?

Har prøvet en clear blue igår, men den virkede ikke, så de sender en ny som jeg håbede at modtage idag, men gjorde den ikke, håber den kommer imorgen : )

Anmeld

9. marts 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Hvad mener du med det første du skriver ?

Har prøvet en clear blue igår, men den virkede ikke, så de sender en ny som jeg håbede at modtage idag, men gjorde den ikke, håber den kommer imorgen : )

Det bliver muligvis en anelse politisk det her:

Det betyder sådan groft sagt, at det ikke er noget tag-selv-bord, og at f.eks. blodprøver, henvisninger til skanninger osv. ene og alene træffes på baggrund af lægens vurdering, og at patienten ikke har nogen indflydelse på dette - det er meget firkantet skrevet, men sådan fungerer systemet heldigvis.

Der er mange praktiserende læger, der giver efter for patientens ønsker, enten fordi de ikke ønsker konfrontationen, eller fordi de ikke har tid, eller fordi de også tjener penge på at udfærdige henvisninger, og som regel er det også de læger, der har de mest tilfredse patienter - men absolut også de allerdyreste for samfundet. Heldigvis har vi mange dygtige visitatorer på sygehusene, der er med til at sætte en stopper for henvisningsstrømmen.

Der er så desværre ikke nogen stopper for blodprøverekvisitioner, og der er ved at dannes en tendens til, at når man går bare et par dage over tid, så skal man have taget en HCG-blodprøve for at se, om der er noget at spore - det er ekstremt dyrt for samfundet.

Så er der nogle, der vil sige, at det kan da være ligemeget, og at det er vigtigt at få taget blodprøve i den situation - men hvis vi samlet set kigger på alle disse (unødvendige) undersøgelser - så kunne der måske være grundlag for ikke at spare fertilitetsbehandlingen væk eller noget andet, som kunne være vitalt at diskutere i besparelserne. 

Anmeld

10. marts 2011

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Ja, det kan han...men du kan insistere og så betale hvad det koster.

Kærligst
Sussie

Ja, og en test er da lige så sikker

Anmeld

10. marts 2011

Sunflower

Lige i starten af vores PB gik jeg ti lægenl. Jeg havde ikke fået mens  og havde rigtig mange symptomer men kunne altså ikke teste positiv. Han ville ikke tage en blodprøve fordi det er meget almindeligt at springe en mens over - hvis næste mens også udeblev skulle jeg komme igen, så ville han tage en blodprøve på mig.

Selvom jeg følte mig ret dum var jeg glad for at jeg gik der op, for samtidig sagde han, at når vi havde forsøgt et halvt år kunne han henvise os til en fertilitetsklinik hvis vi ville.

Anmeld

10. marts 2011

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Ja, og en test er da lige så sikker

Hvis du mener en urinprøvetest, så må jeg sige nej.
For vi er en del kvinder, hvor graviditet ikke kan påvises via det før vi er meget langt henne, for mit vedkommende først omkring uge 12 til 16, fordi vi åbenbart udskiller ekstremt lidt hcg via urinen.
Så der kan kun en blodprøve påvise det og/eller scanning og en underlivsundersøgelse.

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Sikke en negativitet fra nogle folk her. Har nu brugt omkring 400 kr på test, har ikke haft mens i 15 mdr, ANER ikke OM og hvis så HVORNÅR ÆL EVT skulle finde sted i min krop. Har på skift i lang tid testet positiv og negativ og kan ingen ende se på det, derfor mit spøgsmål, da jeg ellers føler jeg kan blive ved og ved med at teste. Ikke bare fordi jeg er en eller anden desperat person som ikke kena vente og ikke gider teste, for har skam testet , meget ! Men mine test ændre sig ikke, de er stadig skiftevis negativ og så svag svag positiv, negativ og igen positiv, meget tærrende for psyken. Aner ikke hvad der sker i min krop, og har skam os brugt penge på en dyr dyr Clear Blue test, som TILFÆLDIG vis ikke duede på mig ! hmmmm. Det er sku belastende....

Anmeld

10. marts 2011

nielsen80

Anonym skriver:

Sikke en negativitet fra nogle folk her. Har nu brugt omkring 400 kr på test, har ikke haft mens i 15 mdr, ANER ikke OM og hvis så HVORNÅR ÆL EVT skulle finde sted i min krop. Har på skift i lang tid testet positiv og negativ og kan ingen ende se på det, derfor mit spøgsmål, da jeg ellers føler jeg kan blive ved og ved med at teste. Ikke bare fordi jeg er en eller anden desperat person som ikke kena vente og ikke gider teste, for har skam testet , meget ! Men mine test ændre sig ikke, de er stadig skiftevis negativ og så svag svag positiv, negativ og igen positiv, meget tærrende for psyken. Aner ikke hvad der sker i min krop, og har skam os brugt penge på en dyr dyr Clear Blue test, som TILFÆLDIG vis ikke duede på mig ! hmmmm. Det er sku belastende....

Jeg har stemt "ved det ikke, men det tror jeg gerne han må", da det jo er en lægelig vurdering. Vil så tilføje, at hvis du ikke har haft mens i 15 mdr, så ville jeg bede om at få en henvisning til en gynækolog, og gynækologen ville også kunne hjælpe dig videre. Har man ikke sin mens i 15 mdr, så tror jeg altså det er bedst at blive undersøgt - gravid eller ej!

Ved ikke om du håber at være gravid - så vil ikke skrive, at jeg håber for dig den er der for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.