Min krop er allemandseje - WHat to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2011

Rockertand

I min første graviditet syntes jeg også, at det var et overgreb, og jeg blev så overrasket hver gang, at jeg slet ikke fik sagt noget eller reageret.

I min anden graviditet var jeg hurtigere og fik et par gange skubbet/slået til de søgende hænder......ingen reaktion??? Syntes, at det var helt vildt underligt, at jeg lige havde dasket en tæt på fremmed kvinde over hænderne, og så snakkede hun bare videre som om intet var hændt....jeg har aldrig fået kommentarer for det, men de har muligvis tænkt sit - jeg er SÅ ligeglad, jeg skal ikke rages på maven, når jeg er gravid, og jeg skal ikke rages på maven, når jeg ikke er gravid, sådan er det, det er en privatsfære, som man ikke overtræder.

Skal dog lige tilføje, at min mand (og sidenhen datter) altid har været meget velkomne til at føle/berøre, det er bare hyggeligt, men det er også 2 mennesker, som er så tæt på mig, og det gør en kæmpe forskel. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Sof

Venner, bekendte og familiemedlemmer må gerne. Vildt fremmede mennesker skal bare holde fingrene fra min mave, men med folk jeg kender, der ser jeg det bare som om at de er interesserede og det glæder jeg mig bare over 

Anmeld

6. marts 2011

2721

årh hvor kan jeg tydeligt huske det. 3 situationer står mig mest klart, fremmed dame på toilettet der aede min mave WHAT?
Da kærestens veninde gjorde det. Kvinden har mødt mig engamg før hvor hun talte SÅ grimt til mig!
Og da min svigermor gik AMOK da min kæreste ba hende lade vær fordi jeg ikke brød mig om det

Er selv ked af jeg ikke var bedre til at sige fra da jeg som du følte det var et "overgreb"

Anmeld

6. marts 2011

Anonym

tazz skriver:

Synes at det er så sjovt ... Jeg var temmelig muggen i min graviditet, fordi ingen gad rage mig på maven  Var så stolt af den, at alle bare måtte røre - og så var der ingen der gad!

Præcis det samme. Har altid hørt så meget om det. Men ingen har på mine 2 graviditeter rørt min mave. Hvad er der nu galt med den

Til ts: Jeg kan godt forstå at du bliver ked/irreteret hvis nogle tager dig på maven og du ikke har lyst til det. Måske du skal købe sådan en "for sjov" t-shirt hvor der står "no touching" eller sådan noget, så kan det være folk fatter det.

Anmeld

6. marts 2011

Bondepigen

Min svigermor løftede bare op i min bluse en dag vi besøgte hende, for at se om maven var vokset...OG rørte ved den. Jeg HEV min trøje ned igen, for jeg havde det slet ikke godt med at NOGEN skulle røre den eller kigge på den.

Min niece ragede osse bare på den, og min niece er 22, så hun er ikke et barn, hvortil jeg svarede igen ved at rage hende på maven. Hun blev helt befippet, men jeg sagde bare, så kan du se hvordan det er.

Oplevelsen med svigermor havde jeg slet ikke set komme, ellers havde jeg gjort det samme ved hende!

Anmeld

6. marts 2011

muzen

nu havde jeg ikke noget i mod at folk rørte ved min mve. men jeg syntes også at folk var gode til at spørge om de måtte:-)

men jeg syntes helt klart at du skal rave tilbage på den andens mave og sige jamen du har også en fin mave !!

Anmeld

6. marts 2011

Mig med maven

Åh hvor kan jeg huske det.

Jeg fik lavet t-shirts, med tekst som: Nix pille, Maven er vores, hands off osv.

Men sagde også direkte til folk om de gad at pille af med des fingre. Og åh det blev værre når fremmede folk bare stak deres fingre hen til mit barn i barnevognen, da hun var kommet, der kogte jeg over!

Anmeld

6. marts 2011

Fam. Madsen

Anonym skriver:

Du skal ikke undskylde længden! Men ej hvor belastende! Altså min kæreste må da også gerne røre, men det er bare alle mulige, som ikke står mig nært, som bare rager løs. Og når man stadig har en ret flad mave, tænker jeg bare: "Jamen hvad forventer i lige at mærke? At jeg har luft i maven, eller hvad, for DET har jeg, og derfor er det ekstra ubehagligt at du rager løs!"

Men det er da helt vildt så respektløse folk er, når du HAR sagt fra :O

ja det er mega belastene.... jeg tænker tit det samme som dig.

og det bliver kun være jo større man bliver, uhh det er simpelhen det værste ved og være gravid... 

Anmeld

6. marts 2011

Sofia

Jeg synes du skal sige fra hvis du ikke bryder dig om det. Mange kommer automatisk til at røre ved maven, men jeg plejer at give udtryk for at jeg ikke bryder mig om det - hvis jeg ikke lige er i humør til det. Det synes jeg sagtens man kan tillade sig

Anmeld

6. marts 2011

ano14316

Jeg har et par gange været udsat for det, på mit arbejde.

Og jeg bliver simpelthen så gal (tror jeg bliver helt rød i hovet). og så siger jeg meget lidt kærligt og meget bestemt "lad dog vær!"

guderne skal vide at jeg hader min mave (fordi jeg er tyk og det sidder lige på maven), og bare fordi at der for ganske kort tid siden var 2 streger på testen, så betyder det altså ikke at pludselig bare elsker min tykke mave.

Når jeg så ligger om aftenen i sengen og har det dejligt og roligt, så elsker jeg alt det min mave lige nu står for, og jeg aer den og klemmer den og trykker og mærker og nyder det. Men min mave er MIN! punktum færdig slut! og det skal andre acceptere.

Den eneste ud over mig selv der må røre min mave er min kæreste og det skal han da lige vænne sig til, da han er vant til at jeg reagere meget negativt normalt når han har rørt den...

Men det er en tilvænning fra og begge to... men det er i mellem os og ingen andre..  

Jeg kan kun sige:" sig fra!" og ja folk bliver da lige lidt æv i 10 sek. og så er det glemt.. og så rør de ikke din mave mere uden at spørger først..!!

og så maven så er stor og der er noget at mærke, så skal de nok komme og spørger om de ikke må mærke maven. Og til den tid er det nok mere okay..

hov det blev vidst også lidt lagt

Hilsen Ronja 9+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.