Sofia skriver:
Tror også det værste der kan ske er at jeg bliver sat igang! På mandag har jeg besluttet at JM skal give et godt bud på vægten, altså hvis den lille vokser og vokser, så tør jeg da ikke tænke på, hvor stor den bliver, hvis jeg går 2 uger over tid.
Har JDM endnu ikke skønnet vægt?
Dejligt at blodtrykket var stabilt, og du kan være i "fred" indtil mandag... Jeg har også fået rigtig meget væske i mine ben, bare de sidste 2 dage, og det forsvinder sgu ikke rigtig igen.. Men altså, jeg skal også til JDM mandag, så ingen ko på isen her 
Jeg er helt sikker på, at så længe lægen ikke skønner det "værre" end at du kan vente til mandag med ekstra tjek, så vil worst case være en igangsættelse, fx præcis til termin, for at sikre, at alt ikke lige pludselig skal gå rigtig stærkt. Den eneste måde at slippe for SSF er nemlig at komme af med moderkagen, og det sker jo altså kun ved at baby kommer ud.
Min mor blev sat i gang 4 dage før termin, sådan lidt "akut" igangsættelse, da man fik mistanke om SSF. Da jeg kom ud vejede jeg kun 2100 g., og det var fordi moderkagen ikke havde fungeret optimalt i slutningen af graviditeten. Derfor tror jeg ikke du skal være bekymret, for du ved jo lungerne er færdige, du ved baby er en lille basse (faktisk skrev jeg "han" igen..) og du er så tæt på termin...
Nåh, det blev lige en masse ævl, men det var bare lige min viden om SSF - er spændt på hvem af os der popper først; det er jo snyd hvis du bliver sparket igang før tid! 
Anmeld