Hejsa
Jeg har stået lidt i samme situation.. Bare som barnet..
Jeg er også resultatet af lidt "fjollerier"
Min far valgte også at han ikke vil have kontakt til mig.
Jeg fik det at vide omkring 7-8 års alderen at den mand jeg troede var min far ikke var min biologiske far.. Min mor gjorde meget ud af at det ikke skulle være et tabu for mig at snakke om min ukendte far.. Hun gjorde det klart for mig at ønskede jeg kontakt til ham vil hun gerne hjælpe mig ( Tror dog så ikke hun havde tænkt igennem hvad hun ville gøre hvis han IKKE vil)
Hun gav mig en dagbog som jeg kunne skrive til ham i, hvis jeg følte jeg havde brug for at fortælle ham nogle ting om mig og mit liv - for når jeg skrev det i bogen, var det ligesom at fortælle ham det.. (min mor sagde at hvis jeg ville, ville hun gerne sende dagbogen til ham eller hvis jeg bare ville skrive et brev til ham - Men det afslog jeg)
Efter et par år hvor jeg skrev dagbog til min far, blev jeg afklaret med hvad jeg ville og jeg ville ikke møde ham.. så jeg fik det afsluttet ved at skrive farvel til ham i min dagbog..
Her i min senere år og nu hvor jeg selv er blevet mor, spørger min mand mig tit om jeg har overvejet at tage kontakt til ham.. Og nej det har jeg ikke.. Jeg har det godt den dag i dag og har "ikke brug for ham" - Hvis han har fortrudt sit valg må han tage kontakt eller leve med det.. Jeg har ikke brug for ham nu og måske stadig lidt sur på ham, så synes heller ikke han fortjener at blive en del af mit liv og ikke mindst mit barns liv..
Der er ikke så meget råd jeg kan give, andet end som de andre også skriver, at tænk på Asta og hvad hun vil... Er måske en god ide at finde ud af hvor han står om han vil have kontakt eller ej,og hvis han ønsker det, så stadig lade det være hendes valg.. Og så sørge for at det ikke bliver et tabu at snakke om.. At hun kan få alle de svar hun ønsker..
Ved ikke om du kan bruge det jeg har skrevet til noget.. Følte bare lige at jeg ville skrive min historie, fra barnets syn 
Kram
Anmeld