Den der sut...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2011

Anja&jesper

rikkekrogh skriver:

Hejsa 

Min dreng er kun 9 dage gammel og man anbefaler jo først sut når de er 3 uger - indtil amning er etableret. Men men han sutter derudaf og spytter mælken ud igen. Lige nu går farmand rundt med en dreng, der har ondt i maven, men signalerer at han er sulten. Amningen kører derudaf og han har taget 600 gram!!! på, på 5 dage... så han trives skam fint.

Mit spørgsmål er så... hvornår introducerede i en narresut til Jeres guldklumper (hvis de er ammebørn).

Jeg overvejer VIRKELIG at fedte forbi ønskebørn i morgen, efter en sut! Om ikke andet så for at komme i ønskebørn.

Klem Rikke... mor til Tristan 9 dage 

Vores Mikkel fik først sut da han var 1 1/2 måned men jeg ville gerne være startet før for hold da op en kamp med at lære ham det med sutten  mine veninder der har fået børn både før og efter mig har også givet deres børn sutten med det samme.. Jeg vidste slet ikke man skulle vente på de var de der 3 uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

JonTri

Anja&jesper skriver:

Vores Mikkel fik først sut da han var 1 1/2 måned men jeg ville gerne være startet før for hold da op en kamp med at lære ham det med sutten  mine veninder der har fået børn både før og efter mig har også givet deres børn sutten med det samme.. Jeg vidste slet ikke man skulle vente på de var de der 3 uger

Nææ det skal man vel heller ikke, men det anbefales på Viborg sygehus... i hvert fald på barselgangen. Da min ældste røg på neonatal efter fødslen fik han sut og sukkervand med det samme. 

Men han vil i hvert fald ikke have de sutter jeg har købt... må vel bare være tålmodig... 

Tak for svar

Anmeld

5. marts 2011

JonTri

isabellamor skriver:

min lille dreng fik en sut allerede da han var 2 døgn gammel, fordi at han simpelthen var SÅ suttelysten at jeg blev sindssyg.. (sad i TIMER og ammede ham fordi han bare ville ligge og sutte, og han suttede mig jo til blods) tror roligt du kan give din lille dreng en sut så han ikke får ondt i mavenl stakkels lille mand... 

gør det du føler dig tryg ved.. skid på alle de råd og vejledninger der er i de forskellige bøger, alle børn er forskellige og det kan være din lille dreng har nogle andre behov end så mange andre...

du har ret... og tror også amningen kører nu, så tyk som han er blevet.

Anmeld

5. marts 2011

JonTri

Lille-Nivs.Mor skriver:

Jeg har en veninde der arbejder på neonatal afd. og der giver de, de små sut så snart de kommer ned på afd.

Kian fik dog først sut aftenen inden han blev 3 uger. Han er desværre blevet lidt for afhængig af den, men det skyldtes at han har haft to måneder med slemme mareridt Så der brugte vi sutten rigtig meget, for at han fik så meget tryghed som overhovedet muligt.

Men hvis amningen fungere hos dig, syntes jeg da sagtens du kan give sut nu

Sådan var det også da min ældste blev indlagt på neonatal... nu er han 2.5 og DYBT afhængig... dog må den kun bruges til nat her i hytten

Anmeld

5. marts 2011

Senia

rikkekrogh skriver:

Sådan var det også da min ældste blev indlagt på neonatal... nu er han 2.5 og DYBT afhængig... dog må den kun bruges til nat her i hytten

Det er det der er lidt svært. Men ja, vi er begyndt at trappe ned, så han kun skal bruge den når han er helt utrøsteligt. Da han taber den om aftenen så vi render op og ned af trapperne, og ligeledes i barnevognen så han sover middagslur.

Men er der nogen bestemt grund til at du gerne vil bruge sutten nu?

Anmeld

6. marts 2011

JonTri

Lille-Nivs.Mor skriver:

Det er det der er lidt svært. Men ja, vi er begyndt at trappe ned, så han kun skal bruge den når han er helt utrøsteligt. Da han taber den om aftenen så vi render op og ned af trapperne, og ligeledes i barnevognen så han sover middagslur.

Men er der nogen bestemt grund til at du gerne vil bruge sutten nu?

Tja egentlig må jeg sluge en kamel, da jeg håbede vi helt ku undgå sutten, men har har konstant suttetrang. Nogle gange ligger han og spytter mælk ud, bare fordi han hellere vil sutte. Det er lidt trættende i længden

Anmeld

6. marts 2011

Pige2009

rikkekrogh skriver:

Hejsa 

Min dreng er kun 9 dage gammel og man anbefaler jo først sut når de er 3 uger - indtil amning er etableret. Men men han r derudaf og spytter mælken ud igen. Lige nu går farmand rundt med en dreng, der har ondt i maven, men signalerer at han er sulten. Amningen kører derudaf og han har taget 600 gram!!! på, på 5 dage... så han trives skam fint.

Mit spørgsmål er så... hvornår introducerede i en narresut til Jeres guldklumper (hvis de er ammebørn).

Jeg overvejer VIRKELIG at fedte forbi ønskebørn i morgen, efter en sut! Om ikke andet så for at komme i ønskebørn.

Vi var indlagt med Laura de første 14 dage og hun fik på personalets anbefaling n efter 4 dage, så der er vist intet til hinder for at give sut nu

Anmeld

6. marts 2011

2babygirls

Hejsa 

Min dreng er kun 9 dage gammel og man anbefaler jo først sut når de er 3 uger - indtil amning er etableret. Men men han sutter derudaf og spytter mælken ud igen. Lige nu går farmand rundt med en dreng, der har ondt i maven, men signalerer at han er sulten. Amningen kører derudaf og han har taget 600 gram!!! på, på 5 dage... så han trives skam fint.

hmm jeg har aldrig hørt den der med 3 uger. Bare at amningen skal være etableret

Så vi gav hende den efter en uge tror jeg...

Anmeld

6. marts 2011

Senia

Tja egentlig må jeg sluge en kamel, da jeg håbede vi helt ku undgå sutten, men har har konstant suttetrang. Nogle gange ligger han og spytter mælk ud, bare fordi han hellere vil sutte. Det er lidt trættende i længden

Ja, okay. Så kan jeg godt forstå i overvejer sut. Men er da alligevel tidligt,. Troede at det var fordi han hele tiden tog hånden i munden og i var bange for at han ville begynde at bruge tommelfinger, som er sværre at slippe end en sut.

I kan vel bare begrænse det så meget det er muligt?

Anmeld

6. marts 2011

JonTri

Lille-Nivs.Mor skriver:

Ja, okay. Så kan jeg godt forstå i overvejer sut. Men er da alligevel tidligt,. Troede at det var fordi han hele tiden tog hånden i munden og i var bange for at han ville begynde at bruge tommelfinger, som er sværre at slippe end en sut.

I kan vel bare begrænse det så meget det er muligt?

Uhh nej tommelfingeren... den bruger han også, men det gør de vist bare når de er så små... men ja, den er jo umulig at afvænne

Han "gnufler" også hænder, men bliver hurtig utålmodig, når der ikke dukker en brystvorte op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.