Hermed billeder som lovet
De er fra i onsdags.
Jeg har det stadig godt, og er stadig ikke utålmodig!
Tankerne om fødslen, og efterfølgende tid hjemme flyver rundt. Det ene minut holder jeg på, at jeg skal hjem hurtigst muligt, og bare i vante omgivelser med mine drenge, for jeg skal nok "vænne" mig til det, og lære at amme osv.
Det næste øjeblik skræmmer det mig, at jeg måske ødelægger amningen, hvis jeg "bare" tager hjem; følger mit behov; frem for at blive på sygehuset 5 dage for at få amningen igang. Men når jeg så fx læser Riksens FB, har hun jo slet ikke fået kvalificeret hjælp til at lære at amme, og så blvier jeg endnu mere i tvivl.
Selvfølgelig kan jeg ikke sidde nu, og beslutte endegyldigt hvad jeg vil når jeg har født, for jeg ved jo ikke hvordan fødslen forløber. Men jeg er bange for, at jeg "bilder" mig selv ind, at jeg bare er klar til at tage hjem, og det så kommer til at føles som et nederlag, hvis jeg føler mest for at blive?!
Jørn er meget obs på, at han VIL med til HELE fødslen, og jeg tror han forventer, han skal "deltage" aktivt fra allerførste ve/vandafgang til lillemanden er ude. Og det er jo prisværdigt, dejligt og alt det, at han (nu) forsøger at engagere sig. Men jeg prøver at forklare ham, at man jo fx kan få snydeveer mange gange, før der sker noget, og jeg jo ikke kan ringe ham hjem fra arbejde 3 dage om ugen, de næste 3-4 uger. Det forstår han også godt, men han er panisk angst for at gå glip af noget.
Det er svært at berolige ham, og forsikre ham om, at han nok skal nå "det hele" for jeg kan jo reelt ikke vide hvad der sker hvornår, og hvor hurtigt det går... Så måske er det derfor, utålmodigheden ikke er voldsom endnu - panikken over alt det uvisse, ukendte og virkeligt "afgørende" er større....
Nåh, I skal få de lovede billeder, havde bare lige for brug at filosofere lidt..!