Søger råd til Malous numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.736 visninger
26 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

smokin

Hej Piger,

Som få af jer ved har Malou døjet med rød numse i lang tid. Slemmest for et par uger siden hvor der var væskende sår i skridtet på hende og hun var mørkerød overalt  Jeg har fået noget creme fra lægen som har helet numsen, men Malou får stadigvæk efter afføring ILDRØD numse og skridt. Er der nogle der har prøvet det?

Det er IKKE fordi bleen sidder for længe. Ofte lader jeg hende lige gøre sig færdig og fjerner den med det samme, og ellers så snart jeg opdager at der er gevinst. 

Vi har skiftet fra Aldis bleer til nogle svinedyre allergibleer i håb om at det ville afhjælpe hende, og det ser ud som om at de suger bedre og holder hende bedre tør især om natten. 

Lægen mener at jeg skal blive ved med at smøre med fucicort, men da jeg ved det er noget heftigt creme så håber jeg at der muligvis er en anden løsning. 

Hilsen

Zette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

jakobsen196

Hej...

Har du prøvet at smøre med past. æggehvide, det lægger en hinde over rødmen så evt fugt ikke optages der...du vasker bare lige området med sæbevand, tørre du huden godt og så smøre du lige lidt æggehvide over, og så smører du det bare ved hver bleskift....virker det, så kan du hurtigt se en forbedring....

Og det har virket herhjemme

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

Har du prøvet Brentan-salve?

Allerede efter en behandling er der stor bedring at se ved Liva

Anmeld

4. marts 2011

Nettemor

TbCp skriver:

Har du prøvet Brentan-salve?

Allerede efter en behandling er der stor bedring at se ved Liva

Er det ikke til hvis de har svamp?

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

nettemor skriver:

Er det ikke til hvis de har svamp?

Jo det er det vist, men min sundhedsplejerske rådede mig til at bruge det hvis Liva var meget rød, og det virker!

Anmeld

4. marts 2011

nathja

vi bruger bephantenol creme og det er bare godt

Anmeld

4. marts 2011

SiLiMiMa

hvis maia en sjælden gang har rigtig rød mås, bruger vi kogtvandsklude.

heise  

Anmeld

4. marts 2011

Halbschön

INOTYOL!!!! Vidundersalve til ALT! Især baby numser og revner i hæle... Arbejdede sidste år på en sårklinik, og der lærte jeg at bruge det...det må ikke bruges på sår...

Anmeld

4. marts 2011

Nettemor

TbCp skriver:

Jo det er det vist, men min sundhedsplejerske rådede mig til at bruge det hvis Liva var meget rød, og det virker!

smart

Anmeld

4. marts 2011

frk Jensen

Jeps INOTYOL... Det virker... det er også kendt på apoteket som tjæresalve, da det "dufter" lidt derhen af... ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.