Nu har jeg gået frem og tilbage en Million gange idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

morethanperfect

nutche skriver:

til at blive puttet på den måde.

Nåå .. Min Sp fortalte mig det var sådan jeg skulle gøre .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Laulund87

DAs mor skriver:

Jeg synes overhovedet ikke hun er for lille!

Begge mine er bare blevet i seng om aftenen - fra starten af

Jeg vil sige, jeg synes, du gør det rigtige. Hvis hun er meget ked af det ville jeg lige tage hende op og trøste - og så putte hende igen, give sutten og sige god nat

Maria er også blevet lagt i sengen/liften fra start. Det har resulteret i at hun sover med det samme man lægger hende

Selvfølgelig med undtagelse af, at der er noget galt..Sygdom og sådan..

Anmeld

3. marts 2011

Lone Jakobsen

morethanperfect skriver:

Nåå .. Min Sp fortalte mig det var sådan jeg skulle gøre .. 

jeg skrev heller ikke at sundhedsplejersken sagde at hun var for lille. jeg skrev at jeg synes hun var for lille.

Anmeld

3. marts 2011

morethanperfect

nutche skriver:

jeg skrev heller ikke at sundhedsplejersken sagde at hun var for lille. jeg skrev at jeg synes hun var for lille.

Nåå .. Okay

Anmeld

3. marts 2011

Anne85

Fisenberg skriver:

jeg synes hun er alt for lille til at ligge alene, men det er jo min mening hun græder jo på dig og hvorfor du ikke vil være hos hende... århh jeg ville ikke have hjerte til det, men ok hvis det lykkes så skal du ikke tage "kampen" senere hen

Et barn på 3 mdr skal ikke græde sig selv i søvn... det skal ingen børn for den sags skyld.

Jeg er på ingen måder tilhænger af "godnat og sov godt"-stilen. Børn har brug for at mærke tryghed og omsorg. Jeg ville til hver en tid tage barnet op, nusse det, tale blidt til det og så puttet det igen - og det ville jeg gøre tusind gange i streg hvis det var det der skulle til. I perioder har det kostet en hel aften hvor jeg har siddet og sunget, holdt i hånd osv osv osv - men sårn er det - mine børn skal ikke falde utrygge og ulykkelige i søvn

Anmeld

3. marts 2011

morethanperfect

Anne85 skriver:

Et barn på 3 mdr skal ikke græde sig selv i søvn... det skal ingen børn for den sags skyld.

Jeg er på ingen måder tilhænger af "godnat og sov godt"-stilen. Børn har brug for at mærke tryghed og omsorg. Jeg ville til hver en tid tage barnet op, nusse det, tale blidt til det og så puttet det igen - og det ville jeg gøre tusind gange i streg hvis det var det der skulle til. I perioder har det kostet en hel aften hvor jeg har siddet og sunget, holdt i hånd osv osv osv - men sårn er det - mine børn skal ikke falde utrygge og ulykkelige i søvn

Jeg syns heller ikke børn skal græde sig selv i søvn . 

Anmeld

4. marts 2011

LinLin

Laulund87 skriver:

Maria er også blevet lagt i sengen/liften fra start. Det har resulteret i at hun sover med det samme man lægger hende

Selvfølgelig med undtagelse af, at der er noget galt..Sygdom og sådan..

Ja når de er syge kan man jo ikke regne med noget...

Jeg tror på det er en god idé at gøre det til en vane fra starten (selvom nogle nok synes man er "ond" - jeg har da selvfølgelig taget dem op og trøstet hvis de har været kede af det! Men det der med at gå rundt og vugge på armen (eller skulle gå med barnevognen før de gider sove) det har jeg villet undgå...

Anmeld

4. marts 2011

2babygirls

Emilie2010 skriver:

Nå, MIN DATTER ER 3 EN HALV MÅNED.. jeg er igang med at lære Emilie at sove når hun bliver lagt I Sengen. Før faldte hun halvt i søvn på armen, og derefter lagde hende i seng.

jeg VED hun er træt ca hver 2 time, og det plejer tit at være når vi har lejet og jeg har giret hende ned igen, eller hvis hun lige har fået flaske, at jeg så ligger hende ind.

Idag har jeg så rendt 2000.0000 gange frem og tilbage for at sige Godnaaat og give sutten. ** Hun spytter bare sutten ud, eller græder, skriger utilfreds, eller "snakker"

sparker med Arme og ben men i eftermiddags efter 30min gav hun op og faldte i søvn.

Nu har hun lagt inde i sengen i 40min, og efter 40min med utrilfreds skrig, snakken og spytten sutten ud, er hun nu faldet i søvn

ER DETTE DEN RIGTIGE MÅDE AT GØRE DET PÅ

Vi fik også at vide af SP at når hun var 4 mdr begyndte hun på "dårlige vaner", men her geare vi hende også ned når det er ved at være puttetid, så man ikke lige har leget flyvemaskine med hendes, og bom luk øjnene og sov!

Men ja, man kan sagtens hører forskel på om det er pyller eller gråd. Og er det direkte utryghed skal de selvfølgelig tages op og mærke een.

Madeleine kan godt bare ligge og lege med dine tær og fingre når hun er lagt, og snakke i evigheder. Så plejer vi efter noget tid at tjekke bleen og så ellers se om hun er sulten.

Anmeld

4. marts 2011

LinLin

Anne85 skriver:

At man lægger barnet i sengen i stedet for at vugge det i søvn i armene er jo heller ikke det samme som at lade det græde sig i søvn...

Jeg har haft en fast putterutine med david siden han var 1 år - den har ikke inkluderet sang og holden i hånd til han faldt i søvn, men han har da aldrig været utryg ved at skulle i seng, ligge alene eller have slukket lys. 

Anmeld

4. marts 2011

Anne85

DAs mor skriver:

At man lægger barnet i sengen i stedet for at vugge det i søvn i armene er jo heller ikke det samme som at lade det græde sig i søvn...

Jeg har haft en fast putterutine med david siden han var 1 år - den har ikke inkluderet sang og holden i hånd til han faldt i søvn, men han har da aldrig været utryg ved at skulle i seng, ligge alene eller have slukket lys. 

Det var heller ikke det jeg mente  Mine unger er skam også blevet puttet i egen seng - og endda på eget værelse fra de kun var et par måneder gamle. Mener bare, at jeg absolut ikke er tilhænger af at man fx skal stå ude foran døren i 5 minutter imens barnet er ked - og slet ikke et barn på 3 mdr. Jeg ville straks tage det op - trøste og så ligge igen når han/hun var faldet til ro igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.