ZamanogDania skriver:
Jeg talt med manden igår, men self. kunne han ikke sætte sig ind i det som du siger. Han må bare acceptere mig sådan
indtil jeg får noget hjælp..
Det med lægen var det faktisk rigtig hårdt. Hvis det ikke var for manden så havde jeg ikke ringede. Ved ikke hvorfor. men det var bare så hårdt.
Er det mon normal, at man ikke har overskud til at får hjælp
Ja, sådan er det desværre. Og accept er enormt svært. Men du må bare huske på at han elsker dig og jo gerne vil hjælpe, og på et tidspunkt kan han godt blive frustreret, for det gør jo også ondt på ham at se dig have det sådan, og han vil måske føle afmagt, fordi han ikke føler han kan hjælpe. Men der er det vigtigt at du fortæller ham at han hjælper, eller hvordan han evt. kan hjælpe dig. Ved f.eks. at ringe til lægen for dig.. Ja, for ham er det måske en lille ting, men for dig er det svært, og overskuddet er måske lig nul.
Og ja, det at finde overskud til de små ting, som at ringe til lægen, er ikke længere små ting, men, som du skriver, enormt hårde at skulle gøre.
Det er ganske normalt, og hvis du en dag slet ikke føler lysten til f.eks. at stå op, er det også ganske normalt.
Det at ringe til lægen er enormt svært, men rigtig flot at du selv gjorde det. Det at du selv ringer til lægen, er et kæmpe skridt. Ved at ringe til lægen erkender du overfor lægen at du har det dårligt, men først og fremmest erkender du med ord, det overfor dig selv - og det er oftest der den hårde del ligger.
Det er ikke rart at skulle erkende at man ikke har det godt, og ikke selv kan håndtere det som man plejer. Men bare rolig, det du er igennem nu, vil du kunne håndtere, du skal bare have lidt vejledning til at håndtere det
Og det er du på vej til at få