Hvad skal jeg gøre? Sende ham i dagpleje eller blive hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

bagger26

KittyGirl skriver:

ja, og umiddelbart kender jeg jo egentlig også godt svaret på det jeg spørger om

Det er bare så ØV med de fraværsdage, det plager mig virkelig....

Det er endda gæstedagpleje han skal i.... men han kender hende dog.. og det er hende han er fast ved indtil han får ny dagplejemor.....

åhh.. det er bare så træls... hvorfor skulle det her også lige ske den uge hvor manden er rejst til Tyskland i forbindelse med arbejde!!

Kan sagtens forstå dig, det er rigtig rigtig træls..

Jeg er lige startet på job efter barsel her i feb, og min datter har lige været indlagt her lørdag til mandag, og der måtte jeg også lige bruge fraværdsdage søndag, mandag og tirsdag.

Har du ikke en veninde der kender dit barn godt, nogle søskende, forældre, svigerforældre eller lign som kan hjælpe dig med pasningen af ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Ryberg

Ayasmor skriver:

Hvor kan jeg bare følge dig. Har lige selv måtte tage to dage hjemme fra min praktik da Aya lagde sig med feber. Det er bare så ærgeligt og rigtig stressende når man ikke kan komme afsted, men ja børnene kommer jo først.

åhh hvor træls ...

Samtidig ved jeg, at når jeg rammer 7 fraværsdage kontakter de skolen og så skal jeg stå til "regnskab"... 11 fraværsdage, så begynder de at snakke om jeg skal gå om...

indtil videre har jeg haft 3! og der er stadig 3 måneders praktik forude..... jeg kan jo blive syg, Lasse kan blive syg igen.. PANIK

Heldigvis er der INGEN sure miner på min praktikplads, selvom de jo har lavet et fantastisk indkøringsperiode på 14 dage, med aftaler og diverse, som de jo skal flytte og lave om.. så føler mig så besværlig!!!

åhh... den samvittighed altså

Anmeld

2. marts 2011

Ryberg

bagger26 skriver:

Kan sagtens forstå dig, det er rigtig rigtig træls..

Jeg er lige startet på job efter barsel her i feb, og min datter har lige været indlagt her lørdag til mandag, og der måtte jeg også lige bruge fraværdsdage søndag, mandag og tirsdag.

Har du ikke en veninde der kender dit barn godt, nogle søskende, forældre, svigerforældre eller lign som kan hjælpe dig med pasningen af ham.

har en veninde, men hun har et barn på samme alder som Lasse, og det bliver for stor en opgave for hende at stå med hendes barn + en mega pyller syg en som kræver 110% ...

Min mor droppede kontakten til mig i december...

Min svigermor brækkede skulderen for et par måneder siden...

Min mormor og bedstefar kørte herned i tirsdags og kiggede efter ham, men hun har nogle undersøgelser på sygehuset og hos læge i de her dage med hendes dårlige hjerte.... og de har 1½ times kørsel og min bedstefar er så gammel at han er usikker i hans kørsel, så vil ikke trække for meget på dem..

Derudover, har jeg ingen

Anmeld

2. marts 2011

Ayasmor

KittyGirl skriver:

åhh hvor træls ...

Samtidig ved jeg, at når jeg rammer 7 fraværsdage kontakter de skolen og så skal jeg stå til "regnskab"... 11 fraværsdage, så begynder de at snakke om jeg skal gå om...

indtil videre har jeg haft 3! og der er stadig 3 måneders praktik forude..... jeg kan jo blive syg, Lasse kan blive syg igen.. PANIK

Heldigvis er der INGEN sure miner på min praktikplads, selvom de jo har lavet et fantastisk indkøringsperiode på 14 dage, med aftaler og diverse, som de jo skal flytte og lave om.. så føler mig så besværlig!!!

åhh... den samvittighed altså

Ja kan godt se at det ikke er særlig heldigt.. Og den pokkers samvittighed er bare ikke sjov, men hvad pokker kan du stille op?? Din søn vælger jo ikke bevidst at være syg. Hvor er det dejligt med en praktikplads der er forstående overfor at der følger sygdom med til små børn. Pyhh du må se det positive i at din mand forhåbentlig er hjemme hvis sønnen skulle blive syg igen, og ellers så er vi heldigvis på vej ud af vinterperioden..   for raske børn fremover..

Anmeld

2. marts 2011

Ryberg

Ayasmor skriver:

Ja kan godt se at det ikke er særlig heldigt.. Og den pokkers samvittighed er bare ikke sjov, men hvad pokker kan du stille op?? Din søn vælger jo ikke bevidst at være syg. Hvor er det dejligt med en praktikplads der er forstående overfor at der følger sygdom med til små børn. Pyhh du må se det positive i at din mand forhåbentlig er hjemme hvis sønnen skulle blive syg igen, og ellers så er vi heldigvis på vej ud af vinterperioden..   for raske børn fremover..

for at min mand er hjemme i de næste sygdomsperioder!!! jeg er "normalt" ikke en der er syg... så jeg håber da jeg kommer igennem de her 3 måneder uden fraværsdage pga. mig....

Men ja samvittigheden er værst, og man tænker bare, at selvom praktikstedet er forstående.... tænker de mon noget andet?

Anmeld

2. marts 2011

bagger26

KittyGirl skriver:

har en veninde, men hun har et barn på samme alder som Lasse, og det bliver for stor en opgave for hende at stå med hendes barn + en mega pyller syg en som kræver 110% ...

Min mor droppede kontakten til mig i december...

Min svigermor brækkede skulderen for et par måneder siden...

Min mormor og bedstefar kørte herned i tirsdags og kiggede efter ham, men hun har nogle undersøgelser på sygehuset og hos læge i de her dage med hendes dårlige hjerte.... og de har 1½ times kørsel og min bedstefar er så gammel at han er usikker i hans kørsel, så vil ikke trække for meget på dem..

Derudover, har jeg ingen

Nej kan godt se det kniber med mulighederne så.. Men så ville jeg jo sige, at der ikke er andet for end at blive hjemme med ham i morgen..  Men kan sagtens forstå dit dilemma...

Anmeld

2. marts 2011

Fru Nielsen

Du skal beholde ham hjemme når han stadig er skidt.... Længer er den vist ikke! Forstår godt at du syntes det er svært, men dit barn er syg og det kan du ikke holde for... Så medmindre du har nogen som kan passe ham, må du endnu engang blive hjemme hos ham selv.....

Go bedring med det lille pjok...

Anmeld

2. marts 2011

Ryberg

bagger26 skriver:

Nej kan godt se det kniber med mulighederne så.. Men så ville jeg jo sige, at der ikke er andet for end at blive hjemme med ham i morgen..  Men kan sagtens forstå dit dilemma...

ja, jeg tror også det bliver sådan - at jeg bliver hjemme.. selvom det er hamrende træls ... Men Lasse er første prioritet...

Det var nu dejligt lige at komme ud med det... og snakke med nogen om det... for er bare træt, frustreret og slidt op i de her dage.. tror jeg har tudbrølet 4 gange idag... fordi jeg er så splittet indvendig, og han græder 85% af tiden...

mangler min mand

Anmeld

2. marts 2011

Ryberg

Fru Nielsen skriver:

Du skal beholde ham hjemme når han stadig er skidt.... Længer er den vist ikke! Forstår godt at du syntes det er svært, men dit barn er syg og det kan du ikke holde for... Så medmindre du har nogen som kan passe ham, må du endnu engang blive hjemme hos ham selv.....

Go bedring med det lille pjok...

Ja.. og ved det egentlig også godt... det er bare når samvittigheden fylder så meget i en....

og tak

Anmeld

2. marts 2011

bagger26

KittyGirl skriver:

ja, jeg tror også det bliver sådan - at jeg bliver hjemme.. selvom det er hamrende træls ... Men Lasse er første prioritet...

Det var nu dejligt lige at komme ud med det... og snakke med nogen om det... for er bare træt, frustreret og slidt op i de her dage.. tror jeg har tudbrølet 4 gange idag... fordi jeg er så splittet indvendig, og han græder 85% af tiden...

mangler min mand

Tag dagen imorgen sammen med lasse, og koncentrer dig 100% om ham, glem praktikpladsen iden tid du er hjemme. Så må du se hvordan praktikstedet reagere når du vender tilbage, og så tage den derfra...  

Børn bliver altid syge på de mest ubejlige tidspunkter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.