Hvad skal jeg gøre? Sende ham i dagpleje eller blive hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.526 visninger
21 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Ryberg

Ja undskyld jeg sådan spammer jer med Lasse og hans sygdom, det fylder bare utrolig meget i mig og ikke nemt når man står alene med det!

Lige hurtigt: Lasse har været snottet i 4 uger, hostet i 3 uger, i fredags fik han konstateret mellemørebetændelse + væske i ørerne.

Idag har jeg så været til læge igen med Lasse og tilstanden har ikke ændret sig, trods penicilin kur, bricanyl, panodil og saltvandsdråber..

Han har haft en feber fri dag idag!! Stort skridt, men hans ører er stadig røde, han sover ikke optimalt, drikker næsten ikke og er ekstremt pyller!! (forståeligt)

Lægen sagde at det var mærkeligt penicilinen ikke virkede, og tænkte det måske kunne være en virus så jeg skulle afvente og se.. (virus=smitter) ..

Jeg startede i min socialrådgiver praktik i sidste uge, og har haft fravær fredag, mandag, tirsdag kunne jeg skaffe pasning så der var jeg afsted, idag har jeg haft fravær, og nu står mit store spørgsmål...

Skal jeg sende ham i dagpleje imorgen nu hvor han har haft en feberfri dag, eller skal jeg holde ham hjemme, fordi han jo stadig er skidt tilpas...

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Ayasmor

ihh altså det er skisme en svær situation at stå i når de små er syge og der ikke lige er nogen pasning. Umiddelbart ville jeg holde ham hjemme hvis det er mig, på trods af en feberfri dag når nu du skriver at han stadig er skidt tilpas. Håber at han snart bliver rask igen det lille pus

Anmeld

2. marts 2011

Ryberg

Ayasmor skriver:

ihh altså det er skisme en svær situation at stå i når de små er syge og der ikke lige er nogen pasning. Umiddelbart ville jeg holde ham hjemme hvis det er mig, på trods af en feberfri dag når nu du skriver at han stadig er skidt tilpas. Håber at han snart bliver rask igen det lille pus

jeg har også allermest lyst til at holde ham hjemme..... men uha... den fraværsdel på praktikken er bare lort altså ...

Men Lasse kommer jo først....

tusind tak skal du have!

Anmeld

2. marts 2011

bagger26

det er ikke kun feber man skal tage udfra, når man skal vudere om ens barn er frisk nok til institution..

De skal selvfølgelig være feberfri, men de skal også kunne følge en normal hverdag i dagplejen, dvs de skal spise, drikke og sove normalt, lege selv osv. Hvis han er meget pylleret osv, så har dp ret til ikke at tage imod ham, da hun skal have en hverdag til at fungere med de andre børn også..

Så når du siger han er feberfri, men pylleret, ikke spiser, drikker og sover optimalt, så vil jeg sige han ikke er klar til dagplejen. Og din dp-mor er i sin gode ret ikke at tage imod ham..

Anmeld

2. marts 2011

Solstrålen

Ej en træls situation at stå i og aner ikke hvad jeg selv ville gøre ..

Jeg tænker bare .. tror du at dagplejen vil modtage ham ?

Anmeld

2. marts 2011

maria_wlt

Jeg ville holde ham hjemme... Men kan godt se det... Enten det, og så bare se hvordan dagen går, og hvis de ringer ham hjem, så er det et godt "bevis" på at han er for syg til at være ude

Anmeld

2. marts 2011

Ryberg

bagger26 skriver:

det er ikke kun feber man skal tage udfra, når man skal vudere om ens barn er frisk nok til institution..

De skal selvfølgelig være feberfri, men de skal også kunne følge en normal hverdag i dagplejen, dvs de skal spise, drikke og sove normalt, lege selv osv. Hvis han er meget pylleret osv, så har dp ret til ikke at tage imod ham, da hun skal have en hverdag til at fungere med de andre børn også..

Så når du siger han er feberfri, men pylleret, ikke spiser, drikker og sover optimalt, så vil jeg sige han ikke er klar til dagplejen. Og din dp-mor er i sin gode ret ikke at tage imod ham..

ja, og umiddelbart kender jeg jo egentlig også godt svaret på det jeg spørger om

Det er bare så ØV med de fraværsdage, det plager mig virkelig....

Det er endda gæstedagpleje han skal i.... men han kender hende dog.. og det er hende han er fast ved indtil han får ny dagplejemor.....

åhh.. det er bare så træls... hvorfor skulle det her også lige ske den uge hvor manden er rejst til Tyskland i forbindelse med arbejde!!

Anmeld

2. marts 2011

Ryberg

Solstrålen skriver:

Ej en træls situation at stå i og aner ikke hvad jeg selv ville gøre ..

Jeg tænker bare .. tror du at dagplejen vil modtage ham ?

Mit bud er at hun nok ringer rimelig hurtigt..... men så har jeg da vist mig på praktikpladsen

Anmeld

2. marts 2011

Ryberg

maria_wt skriver:

Jeg ville holde ham hjemme... Men kan godt se det... Enten det, og så bare se hvordan dagen går, og hvis de ringer ham hjem, så er det et godt "bevis" på at han er for syg til at være ude

ja, men det er samtidig en gæstedagpleje han skal i.. og hvad nu hvis det er en virus han har? så smitter han måske de andre 4 børn, som kommer ud til hver deres dagpleje mor og så fortsætter det ....

og hvis det ikke er en virus.. så er han...

hvis og hvis min røv er spids.. suk altså

åhh.... tænke tænke

Anmeld

2. marts 2011

Ayasmor

KittyGirl skriver:

jeg har også allermest lyst til at holde ham hjemme..... men uha... den fraværsdel på praktikken er bare lort altså ...

Men Lasse kommer jo først....

tusind tak skal du have!

Hvor kan jeg bare følge dig. Har lige selv måtte tage to dage hjemme fra min praktik da Aya lagde sig med feber. Det er bare så ærgeligt og rigtig stressende når man ikke kan komme afsted, men ja børnene kommer jo først.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.