Opmuntring søges (starte i vuggestue)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Kindfed

Suk.. min dreng på næsten 8 måneder skal starte i vuggestue om nogle uger, og mit hjerte er lige ved at briste. Jeg tænker på det mere eller mindre konstant, det kører rundt i hovedet. Både min kæreste og jeg er sygeplejersker, hvilket for Magnus (min dreng) vil betyde, at han mange dage skal være i vuggestuen fra kl. 6.30 til 15.30-16. Det er bare så lange dage, og der er intet, jeg kan gøre ved det.

Udgangspunktet er i det mindste så heldigt, at Magnus er den mest rolige og afslappede dreng, som meget sjældent bliver hylet ud af den, så længe han bare får sin mad og sin søvn. Så langt, så godt, men.. Han er på ingen måder vant til andre børn, har altid været enebarn herhjemme hos mig og min mødregruppe var meget sporadisk. Så jeg kvier mig virkelig ved tanken om kære, lille Magnus, der skal sidde i skrig og skrål og uro i 9 timer om dagen sammen med sikkert rigtig dejlige, men fremmede mennesker. Åh, nu får jeg igen tårer i øjnene..  (også utroligt meget øv at han skal bruge langt størstedelen af sin vågentid sammen med andre kvinder end sin mor..)

Så derfor: Hvem kan fortælle mig, hvor glade deres børn er for at gå i vuggestue? Hvor meget de lærer og hvor godt de har af at være med i en social sammenhæng for børn på samme alderstrin.

Han får en indkøringstid på to uger og forhåbentlig nogle fridage i den første tid, hvor hans far har fri på hverdage. Jeg håber sådan, at det kan gøre en forskel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Kindfed

Nu bliver jeg bekymret.. betyder meget stor stilhed mon, at vuggestue er præcis så forfærdeligt, som det er i min fantasi..?

Anmeld

28. februar 2011

Ciss

Hej