Jeres putteritualer...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.243 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Mai-pigen

Lille Peter er nu lige lidt over 5 mdr, og vi er ved at indføre et putteritual, det går ud på..

Jeg ammer ham til godnat i stuen, og så skal han bøvse, så tager far ham, hvis det er ham der skal putte, ellers går jeg... Ind i soveværelset, hvor vi putter ham i sengen, med sutten, og så kan han ligge og kigge lidt på sin uro.. Så synger vi for ham imens vi holder i hånd, det er lidt forskelligt hvad der synges.. Jeg synger Lille Ole... men vi vil gerne synge Elefantens Vuggevise.. Derefter siger vi godnat, sov godt og så slukkes lyset, og vi går ud.. DEsværre når vi næsten ikke ud af døren før han græder, og vi må tilbage, ae på kinden og give sutten og sige godnat, så går vi ud igen.. Dette gør vi maaange gange...

Men til sidst giver han sig, men det er virkelig ikke særlig sjovt...

Hvad gør I andre, og har det også været svært inden det blev en succes???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Sakris

Mai-pigen skriver:

Lille Peter er nu lige lidt over 5 mdr, og vi er ved at indføre et putteritual, det går ud på..

Jeg ammer ham til godnat i stuen, og så skal han bøvse, så tager far ham, hvis det er ham der skal putte, ellers går jeg... Ind i soveværelset, hvor vi putter ham i sengen, med sutten, og så kan han ligge og kigge lidt på sin uro.. Så synger vi for ham imens vi holder i hånd, det er lidt forskelligt hvad der synges.. Jeg synger Lille Ole... men vi vil gerne synge Elefantens Vuggevise.. Derefter siger vi godnat, sov godt og så slukkes lyset, og vi går ud.. DEsværre når vi næsten ikke ud af døren før han græder, og vi må tilbage, ae på kinden og give sutten og sige godnat, så går vi ud igen.. Dette gør vi maaange gange...

Min datter er 9 uger, og vi gør det samme som jer. Vi slukker bare lyset fra start. Vi tænder uroen - og går ud af værelset eller ligger i vores egen seng. Når uroen er ved at gå i stå trækker vi den op igen. Efter 4-5 gange sover hun. Hvis hun er rigtig træt (ikke overtræt) kan vi godt nøjes med 2 gange.  

Men der er jo ikke reglen uden undtagelsen. Vi svøber hende i øvrigt i dynen. Hvis hun græder helt ustyrligt, går jeg rundt og vugger hende til hun falder til ro. Ved godt det er dumt, men hun skal ikke græde sig i søvn!

Anmeld

28. februar 2011

PernilleB

Her er det bestemt ikke nogen leg... Men min datter har luret at vi blev hos hende i starten... Så nu tager vi det på den hårde måde..!! Hun får flaske/grød og så får hun tør numse, og så ligger vi hende.. Tænder for babyalarmen, som osse kan spille musik, og hun græder det sek. at vi så meget som kigger væk, og så går vi bare...!! Hun viser tydeligt at hun er træt, ved at gnide øjne og gabe, men hun kæmper for det.. Men vi går ikke indtil hende før end vi er 100 på at det ikke er skav, og ligger hende ned igen (hun rejser sig konstant op)

og går så ud igen... Det er hårdt at lade hende ligge, men det er vejen frem for det har lykkes før, men når hun er syg så mister hun totalt rutinen...

Anmeld

28. februar 2011

Mai-pigen

Sakris skriver:

Min datter er 9 uger, og vi gør det samme som jer. Vi slukker bare lyset fra start. Vi tænder uroen - og går ud af værelset eller ligger i vores egen seng. Når uroen er ved at gå i stå trækker vi den op igen. Efter 4-5 gange sover hun. Hvis hun er rigtig træt (ikke overtræt) kan vi godt nøjes med 2 gange.  

Men der er jo ikke reglen uden undtagelsen. Vi svøber hende i øvrigt i dynen. Hvis hun græder helt ustyrligt, går jeg rundt og vugger hende til hun falder til ro. Ved godt det er dumt, men hun skal ikke græde sig i søvn!

Ok...9 uger er allerede længe siden med Peter, men der gik vi også rundt med ham indtil han sov, og jeg ammede ham gerne i søvne, så det er først her fornylig at vi er begyndt på at indføre putteritual.. Pludselig gik det op for os at det måske var en god ide hvis han på et tidspunkt skal passes, at han ikke skal vugges af mor der dufter af mad..  Så super for jer at I starter tidligt...

Anmeld

28. februar 2011

Palaja

Vores rutine er næsten som jeres. Men jeg tager Marie med ind i soveværelset, lyset er slukket, og ammer hende + hun får lidt flaske MME.  Synger Elefantens vuggevise mens hun spiser. Så kommer hun over i sengen, hun får sutten, en lille kort sang, og jeg siger godnat og hun får godnat mys og en stofble at putte med. Så går jeg ud af soveværelset... 

Det er meget forskelligt hvor hurtigt hun sover. Som regel ligger hun bare og snakker lidt og så falder hun i søvn, andre dage skal jeg ind og give hende sutten flere gange eller lige være ved hende til hun falder i søvn.

Hun er 6 mdr

Anmeld

28. februar 2011

morethanperfect

Oscar er 4 mdr.. 
Her det får han godnat flaske mellem 18-19 og nattøj på. (så ved han han skal sove) Og en tør ble selvf.

Så ligger vi ham ind i hans vugge , og så sover han 5 min. efter ..

Det har været en hård kamp , men vi har været bestemte lige fra starten . Han SKAL sove når han skal

Nu sover han uden kamp .. Og hvis jeg sætter uro op over hans seng tror han det er legetid ..

Anmeld

28. februar 2011

Palaja

Hov lige for at svare på dit spørgsmål om det var svært... Jeg tror det tog under en uge at indføre denne rutine. Men børn er jo meget forskellige, og forældrene også

Men jeg synes du skal prøve at tage Peter med ind i soveværelset når han skal ammes til nat i stedet for at sidde i stuen, og slukke lyset så han lige får lidt tid til at omstille sig til, at nu skal han i seng. 

Anmeld

28. februar 2011

Mai-pigen

Palaja skriver:

Hov lige for at svare på dit spørgsmål om det var svært... Jeg tror det tog under en uge at indføre denne rutine. Men børn er jo meget forskellige, og forældrene også

Men jeg synes du skal prøve at tage Peter med ind i soveværelset når han skal ammes til nat i stedet for at sidde i stuen, og slukke lyset så han lige får lidt tid til at omstille sig til, at nu skal han i seng. 

Ok...hvornår indførte i rutinen?? Altså hvor gammel var hun..

Det kan godt være du har ret, men grunden til at jeg ammer i stuen er fordi at så kan hns far også putte, da vi har en freng mere, der gerne vil puttes af mor indimellem....

Anmeld

28. februar 2011

Mai-pigen

morethanperfect skriver:

Oscar er 4 mdr.. 
Her det får han godnat flaske mellem 18-19 og nattøj på. (så ved han han skal sove) Og en tør ble selvf.

Så ligger vi ham ind i hans vugge , og så sover han 5 min. efter ..

Det har været en hård kamp , men vi har været bestemte lige fra starten . Han SKAL sove når han skal

Nu sover han uden kamp .. Og hvis jeg sætter uro op over hans seng tror han det er legetid ..

Det er nok det der med at være hård det kniber lidt med!! Idag har vi haft en succes oplevelse....dejligt!! Men det er muligvis rigtigt at uro er lige med legetid!!

Anmeld

28. februar 2011

Mai-pigen

PernilleB skriver:

Her er det bestemt ikke nogen leg... Men min datter har luret at vi blev hos hende i starten... Så nu tager vi det på den hårde måde..!! Hun får flaske/grød og så får hun tør numse, og så ligger vi hende.. Tænder for babyalarmen, som osse kan spille musik, og hun græder det sek. at vi så meget som kigger væk, og så går vi bare...!! Hun viser tydeligt at hun er træt, ved at gnide øjne og gabe, men hun kæmper for det.. Men vi går ikke indtil hende før end vi er 100 på at det ikke er skav, og ligger hende ned igen (hun rejser sig konstant op)

og går så ud igen... Det er hårdt at lade hende ligge, men det er vejen frem for det har lykkes før, men når hun er syg så mister hun totalt rutinen...

De er sgu kloge de kære små... Hun er lidt større så, siden hun kan rejse sig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.